Waarom Duitse bordspellen zo succesvol zijn!!

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

Waarom Duitse bordspellen zo succesvol zijn!!

Bericht door Dierik »

Via www.cliquenabend.de:

Het Duitse blad "Die Welt" heeft op haar website een artikel staan over bovenstaand onderwerp.

Klik op de volgende link om het volledige artikel te lezen: Artikel "Die Welt"

Voor degenen die geen zin hebben zich door het Duits heen te worstelen heb ik hieronder een paar zaken genoteerd die mij opvielen:

Die Welt weet te melden dat de "groten" der aarde ook bordspellen spelen. Zo speelt de bekende zangeres Beyoncé graag Vier op een Rij, Johnny Depp houdt het bij Monopoly en Bruce Willis speelt graag Domino.
Goed, er zijn leukere bordspellen maar toch :wink:

Kolonisten van Catan zou (inclusief de uitbreidingen) wereldwijd maar liefst 9 miljoen keer zijn verkocht.

De omzet van bordspellen in Duitsland is het afgelopen jaar met maar liefst 9 procent gestegen, tegen slechts 1 procent groei voor de totale speelgoedmarkt.

Het aandeel van bordspellen in de totale speelgoedomzet steeg in de afgelopen tien jaar van 14 naar 17%.

De onderscheiding "Spiel des Jahres" zorg voor een vertienvoudiging van de verkopen. Het lijkt me lastig voor een jury om onafhankelijk zo'n prijs toe te kennen als je weet dat daar zulke zware commerciële belangen aan hangen.

Zou deze verhouding overigens ook op de Nederlandse spellenprijs toe te passen zijn :wink: