zo zit ik nu thuis op de bank!
Het was onze eerste keer SPIEL en het smaakt naar meer!
Hier bij ons worden niet veel spellen weinig gespeeld, maar weinig spellen veel gespeeld...
we houden van korte (max. 45 minuten) spelletjes die je vaak achter elkaar kunt spelen (REVANCHE!) en voor mijn vrouw is ook altijd een (HET) belangrijk puntje: korte regeltjes, vlug beginnen (dus: vooral Amigo, Zoch, Kosmos spellen)
Ik trok er vandaag op uit met een vriend (dochtertje werd ziek, dus vrouw bleef thuis!) om al dat spelgeweld van dichtbij te gaan bekijken. Het is een dik uurtje rijden vanaf hier (Zuid-Limburg) en rond 11.00 (ietsje langer natuurlijk door oponthoud bij het laatste stukje naar de Messe) hadden we in parkeergarage 5 geparkeerd, waren we naar Hal 3 gelopen en binnen 2 minuten stonden we binnen! De herfstvakantie is begonnen en dit was een heerlijk relaxed begin! Met volgepropte HABA zakken liepen we lekker rond!
Ik had al gelezen, dat zaterdag de drukste dag zou worden, maar bij binnenkomst kon je heerlijk rustig lopen, overal kijken en waren er altijd wel plekjes vrij om te spelen. Ik kan me voorstellen dat de 'belangrijke plekken' natuurlijk de hele tijd bezet zijn geweest, maar wij konden overal rondneuzen, kletsen en genoten 7 uurtjes lang alleen maar van spellen, spellen, plezier, eventjes eten en nog meer spellen. Ik had vantevoren een aantal spellen (vooral in Hal 3), die ik zeker wou zien, maar voor de rest liet ik me verrassen en werden we ook positief verrast!
Was het vandaag (technisch gezien: gisteren) nou drukker dan andere jaren of is dit de gewone gezellige drukte? Ik heb geen enkele vergelijking, maar behalve een paar drukkere plekken (Daar waar de koopwoede in iedereen wakker werd!), kon je lekker rondslenteren, naar tafels lopen etc.
Over vergelijking gesproken: ligt het aan ons of:
Is het onmogelijk om op 1 dag alles te willen? (antwoord weet ik denkelijk al hoor!) Ik heb echt respect voor spelers die het halen om rond te lopen, te spelen, te kopen, te kletsen en te eten (en dan vergeet ik nog de sanitaire stops!)
Toen ik langs sommige tafels liep en alle stukken, borden, dobbelstenen etc. zag liggen, was ik echt verbaasd, dat het dan lukt om de spelregels te snappen en vlug te spelen (zonder te denken: ik wil ook nog dit...en dat...)! Zal wel een kwestie van oefening zijn...en dus moeten we volgend jaar maar vaker gaan (en aan 'spelregelvoorbereiding' doen; dat was wel de tip die ik vandaag een paar keer hoorde voorbijkomen!)
Bij ervaringen horen ook favorietjes: (volgens mij toch wel afwijkend van veelspelers) o.a. Escape Zombie City, Speakeasy, Beasty Bar, Sushi GO, Wok star (ik had volgens mij net honger!), Luchador (prachtige uitleg haha!), Zombie Dice, Dragon Run, Mahe, Jager&Spaher en King of Tokyo (nog steeds niet gekocht!) (en Heckmeck barbecue ging nog mee omdat ie goedkoop was!)
Verder was het 'foldertje' van Amigo (zeg maar gerust 'boekwerk') wel een leuk hebbedingetje, de Weykick stand was stiekem ook wel heeel leuk en de leukste uitleg bij Tanto Cuore
Ik ben vooral eens benieuwd naar ervaringen (op foto's zie ik wel al maandsalarissen voorbijkomen
Wij hadden in elk geval een heerlijke dag...en gaan op naar de volgende beurs! (en ondertussen veeel spelen!)