Spellenwinkels die spellen uit het oosten importeren?

Wie helpt me in mijn speurtocht naar dit spel?

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

rvlieshout
Geheim Genootschap

Bericht door rvlieshout »

Hoi,

Kennen jullie spellenwinkels (het liefst webwinkels of spellenwinkels met additionele verkoop via een site) die tegen redelijke tarieven spellen uit het Oosten (Japan, Taiwan etc.) importeren of verkopen (en ook naar Nederland verzenden)?

Bedankt!
Morri
Jakkiebak!

Re: Spellenwinkels die spellen uit het oosten importeren?

Bericht door Morri »

Lastig. Ik ben ook al een tijd op zoek. Daarom ga ik op Spiel altijd juist deze standjes af. Ik heb geen idee wat je precies zoekt?

Je zou kunnen proberen om het Taiwanese Swan Panasia te mailen. Ik kwam er dit jaar op Essen achter dat de eigenaar een Duitser is, die ook Engels spreekt/begrijpt. Je zou hem eens kunnen vragen.

De Japanse spellen worden een stuk lastiger. Je kunt de Japanse Amazon kunnen proberen voor bordspellen en kaartspellen. Onder andere Lost Legacy (de opvolger van Love Letter).

Dan is er nog TaoBao, de Chinese equivalent van Ebay en Markplaats. Helemaal in het Chinees, maar er is een goede guide met tips en truuks en vertalingen on je er doorheen te loodsen. Beslist een spel/avontuur op zichzelf!

Maar ik hou dit draadje ook even in de gaten. Misschien dat er handigere plekken zijn.

EDIT Er zijn 3 winkels die ook spellen van Japon Brand verkopen, zij het niet de gehele collectie: Bambus (Duitsland), Boardgame Guru (UK) en Banesto (Japan). Die laatste verkoopt ook andere Japanse spellen. Als je ze mailt voor een specifiek spel gaan ze kijken of ze eraan kunnen komen.
Laatst gewijzigd door Morri op di 21 okt 2014, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Geek Passion
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: Webshop owner
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Geek Passion »

Morri schreef:Lastig. Ik ben ook al een tijd op zoek. Daarom ga ik op Spiel altijd juist deze standjes af. Ik heb geen idee wat je precies zoekt?

Je zou kunnen proberen om het Taiwanese Swan Panasia te mailen. Ik kwam er dit jaar op Essen achter dat de eigenaar een Duitser is, die ook Engels spreekt/begrijpt. Je zou hem eens kunnen vragen.

De Japanse spellen worden een stuk lastiger. Je kunt de Japanse Amazon kunnen proberen voor bordspellen en kaartspellen. Onder andere Lost Legacy (de opvolger van Love Letter).

Dan is er nog TaoBao, de Chinese equivalent van Ebay en Markplaats. Helemaal in het Chinees, maar er is een goede guide met tips en truuks en vertalingen on je er doorheen te loodsen. Beslist een spel/avontuur op zichzelf!

Maar ik hou dit draadje ook even in de gaten. Misschien dat er handigere plekken zijn.

EDIT Er zijn 3 winkels die ook spellen van Japon Brand verkopen, zij het niet de gehele collectie: Bambus[/url (Duitsland), [url=http://www.boardgameguru.co.uk/japon-brand-165-c.asp]Boardgame Guru (UK) en Banesto (Japan). Die laatste verkoopt ook andere Japanse spellen. Als je ze mailt voor een specifiek spel gaan ze kijken of ze eraan kunnen komen.
Goedemorgen,

Je bedoeld waarschijnlijk Helge. Hij is eigenaar van Smiling Monster Games, zij zijn distributeur van Swan Panasia :-)

Zijn er spellen waar je specifiek naar op zoek bent?
Geek Passion is out of business. Dit profiel is inactief
Ruim 70 maten sleeves voor bord- en kaartspellen in het aanbod.
Swan Panasia-KMC-Dragonshield-Ultra pro

Spellen en sleeves voor elk spel: http://www.bordspelmania.eu/winkelstraa ... 12834.html
Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

Geek Passion schreef:
Je bedoeld waarschijnlijk Helge. Hij is eigenaar van Smiling Monster Games, zij zijn distributeur van Swan Panasia :-)

Ah, dan had ik het verkeerd begrepen. Op dit moment ben ik niet op zoek naar iets wat Swan Panasia distribueert. Wat ik wilde hebben heb ik op Spiel kunnen kopen. Maar het is goed om te weten dat er een Nederlandse winkel is die eraan weet te komen.

Nu Japon Brand en misschien Japanime nog :D
Afbeelding
Geek Passion
Jakkiebak!

Morri schreef:
Geek Passion schreef:

Ah, dan had ik het verkeerd begrepen. Op dit moment ben ik niet op zoek naar iets wat Swan Panasia distribueert. Wat ik wilde hebben heb ik op Spiel kunnen kopen. Maar het is goed om te weten dat er een Nederlandse winkel is die eraan weet te komen.

Nu Japon Brand en misschien Japanime nog :D
Ons doel is de spellenmarkt binnen Nederland te vergroten dus we kennen vrij veel distributeurs :-) Mocht er iets specifieks zijn, dan horen we dat graag. (Krosmaster Arena van Japanime is bijvoorbeeld gewoon verkrijgbaar).

Spellen en sleeves voor elk spel: http://www.bordspelmania.eu/winkelstraa ... 12834.html
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Ik ben op zoek naar Patronise als ik het goed schrijf. Een troef, slagen spel met een aparte twist. Is die ook verkrijgbaar?
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Geek Passion schreef:Je bedoeld waarschijnlijk Helge. Hij is eigenaar van Smiling Monster Games, zij zijn distributeur van Swan Panasia :-) Zijn er spellen waar je specifiek naar op zoek bent? Ons doel is de spellenmarkt binnen Nederland te vergroten dus we kennen vrij veel distributeurs :-) Mocht er iets specifieks zijn, dan horen we dat graag. (Krosmaster Arena van Japanime is bijvoorbeeld gewoon verkrijgbaar).
Ik zoek:
Colors of Kasane
Edo Yashiki
The Ravens of Thri Sahshri
Ninja Taisen
Flip 9

Alle 5 uitverkocht toen ik bij de stands aankwam in Essen.

Sent from my iPad using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Geek Passion
Jakkiebak!

Edwin84 schreef:Ik ben op zoek naar Patronise als ik het goed schrijf. Een troef, slagen spel met een aparte twist. Is die ook verkrijgbaar?
Gaat het om deze: http://www.alderac.com/tempest/patronize/
Die is vanaf November dit jaar beschikbaar binnen Nederland.

Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

Edwin84 schreef:Ik ben op zoek naar Patronise als ik het goed schrijf. Een troef, slagen spel met een aparte twist. Is die ook verkrijgbaar?
Je bedoelt denk ik Patronize, van Japon Brand. Ik zie dat AEG die ook heeft, en daar zou makkelijk aan te komen moeten zijn, maar dan de AEG versie.
Afbeelding
Geek Passion
Jakkiebak!

mazinho schreef:
Geek Passion schreef:Je bedoeld waarschijnlijk Helge. Hij is eigenaar van Smiling Monster Games, zij zijn distributeur van Swan Panasia :-) Zijn er spellen waar je specifiek naar op zoek bent? Ons doel is de spellenmarkt binnen Nederland te vergroten dus we kennen vrij veel distributeurs :-) Mocht er iets specifieks zijn, dan horen we dat graag. (Krosmaster Arena van Japanime is bijvoorbeeld gewoon verkrijgbaar).
Ik zoek:
Colors of Kasane
Edo Yashiki
The Ravens of Thri Sahshri
Ninja Taisen
Flip 9

Alle 5 uitverkocht toen ik bij de stands aankwam in Essen.

Sent from my iPad using Tapatalk
Allen zijn niet standaard beschikbaar. We hebben contact opgenomen met de makers en wachten op reactie.

Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

Geek Passion schreef:Allen zijn niet standaard beschikbaar. We hebben contact opgenomen met de makers en wachten op reactie.
Hmm, dan hou ik ook nog aanbevolen voor The Ravens of Thri Sahshri, mocht dat lukken op een of andere manier. Die was al uitverkocht binnen een uur en ik was te laat.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Ik bedoel inderdaad die van Japon Brand van de BGG link. sinds review van Tom Vasel spreekt mij die aan.

Die Aeg versie met artwork van Love Letter, is dat wel hetzelfde spel?

Want dan koop ik degene die makkelijkst beschikbaar is en dat lijkt me dan Aeg in November.

Ben al een jaar naar dit spel op zoek. Niemand op de spellenvereniging of winkels waar ik be geweest kende het spel.
Geek Passion
Jakkiebak!

Japon Brand heeft nog niet gereageerd, we blijven wachten :-)

rvlieshout
Geheim Genootschap

Bericht door rvlieshout »

Ik ben benieuwd. Ik heb op Spiel het spel Happy Pigs gespeeld en dat vond ik verrassend leuk. En op bgg en YouTube kom je af en toe recensies tegen en dan zou het mooi zijn als er een Nederlands 'verkooppunt' was. Ik blijf zoeken.
Geek Passion
Jakkiebak!

Tot op heden heeft Japon Brand niet gereageerd. Het lijkt er helaas op dat we hier ook de komende tijd geen reactie op zullen krijgen.