Roll The Dice - welke spellen?

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Roll The Dice - welke spellen?

Bericht door syroit »

Idereen,

We hebben als Roll The Dice zijnde weer een hoop leuks uit Essen meegebracht. We gaan proberen om zo veel mogelijk van deze spellen uit te leggen. We hebben een kleine poll op de website gezet om te kijken welke spellen we zeker moeten uitleggen. Dan kunnen we met ons "demo-team" deze spellen oefenen om zo een correct mogelijke uitleg te geven.

Surf naar het bericht op onze site: http://www.rollthedice.nl/2014/10/27/ro ... spektakel/
Of naar de poll: https://docs.google.com/forms/d/1Pzmq2e ... s/viewform
maartend
Critico

Re: Roll The Dice - welke spellen?

Bericht door maartend »

Gestemd.

Maar kon niet op Alchemists stemmen, jammer.
Afbeelding
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

maartend schreef:Maar kon niet op Alchemists stemmen, jammer.
Ik zal het wel doorgeven aan de juiste personen binnen RTD die onze stand regelen.
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Gestemd voor mangrovia, el gaucho en dice brewing. Keuze nummer 4 zou bij mij castles zijn, maar mocht er maar 3 :D
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Ik heb ook gestemd!
Jonas2404
Grote Dienaar

Bericht door Jonas2404 »

Dice brewing wil ik absoluut eens als demo spelen :D
het thema spreekt mij (als echte Belg) uiteraard enorm aan ;)
Afbeelding
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Jonas2404 schreef:Dice brewing wil ik absoluut eens als demo spelen :D
het thema spreekt mij (als echte Belg) uiteraard enorm aan ;)
mmm, voor zover ik weet ben ik de enige binnen RTD die deze kent, dus ik zal mijn best alvast doen om de spelregels nog eens door te nemen. ;)
Jonas2404
Grote Dienaar

Bericht door Jonas2404 »

syroit schreef: mmm, voor zover ik weet ben ik de enige binnen RTD die deze kent, dus ik zal mijn best alvast doen om de spelregels nog eens door te nemen. ;)
Dat zou meer dan geniaal zijn! :clap:
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Jonas2404 schreef:
syroit schreef: mmm, voor zover ik weet ben ik de enige binnen RTD die deze kent, dus ik zal mijn best alvast doen om de spelregels nog eens door te nemen. ;)
Dat zou meer dan geniaal zijn! :clap:
Pieter is ook meer dan geniaal !! Wist je dat nog niet :lol: :lol: :lol:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Jonas2404
Grote Dienaar

Bericht door Jonas2404 »

dirk schreef:Pieter is ook meer dan geniaal !! Wist je dat nog niet :lol: :lol: :lol:
Tot voor kort nog niet :D Als hij Dice Brewing op het SpSp kan krijgen, krijgt hij voor mij de status van half-god.
Afbeelding
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

Jonas2404 schreef:... krijgt hij voor mij de status van half-god.
Voor minder ga ik niet ...

Als ik dit soort statussen moet gaan opnoemen die ik de laatste weken heb gekregen ...
Spellen ophalen in Essen voor 5-6 man. Spellen vervoeren van België naar Nederland en andersom, zorgen de Dice Brewing gespeeld kan worden, mensen helpen bij de wachtrij van Qwixx Gemixxt, .... Is nogal een CV.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Pieter, waarom staat Istanbul ertussen? Deze wordt immers al door de stand van White Goblin zelf uitgelegd.

Ik mis overigens 7 Wonders Babel in het rijtje. Deze is wel aangeschaft voor de club zag ik. Ik mij voorstellen dat mensen juist die willen spelen, want geen enkele Nederlandse uitgever op SpSp zal hem op SpSp uit gaan leggen. Dus dan zou RtD de enige stand zijn waar je deze zou kunnen spelen. Dit is ook nog eens spel dat ik uit kan leggen mocht het rustig zijn bij de Top 30 (zorgt voor wat afwisseling voor mij). Of is het te lastig om een grote 7 Wonders tafel te maken met basis en deze uitbreiding erbij?
Afbeelding
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

WTULTC schreef:Pieter, waarom staat Istanbul ertussen? Deze wordt immers al door de stand van White Goblin zelf uitgelegd.

Ik mis overigens 7 Wonders Babel in het rijtje. Deze is wel aangeschaft voor de club zag ik. Ik mij voorstellen dat mensen juist die willen spelen, want geen enkele Nederlandse uitgever op SpSp zal hem op SpSp uit gaan leggen. Dus dan zou RtD de enige stand zijn waar je deze zou kunnen spelen. Dit is ook nog eens spel dat ik uit kan leggen mocht het rustig zijn bij de Top 30 (zorgt voor wat afwisseling voor mij). Of is het te lastig om een grote 7 Wonders tafel te maken met basis en deze uitbreiding erbij?
Ik ben het niet die de lijsten maakt, maar zover ik weet sluit de lijst, de rest van de spellen niet uit. Alleen kunnen we met het groepje demo-ers niet alles kennen, is uit het verleden gebleken. Als we dan een shortlist hebben van spellen die zeker gewenst zijn, kunnen we ons daar alvast op concentreren.
Istanbul, maar ook Camel Up, zullen zeker bij anderen ook liggen, maar waarom ook niet bij ons. Volgens mij komt het helemaal goed met het aanbod.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Oké, bedankt voor je antwoord. Ik weet natuurlijk niet over hoeveel tafels we beschikken, maar nu er geen KoT toernooi wordt gehouden op de RtD stand zal dit wel meer zijn dan vorig jaar. Volgens mij kent iedereen op de club 7 Wonders wel en deze uitbreiding voegt nu ook niet zoveel regels toe dat, dat erg moeilijk uit te leggen zou zijn. Als ik het al kan uitleggen, dan moet het voor de demoërs die spellen vaker uitleggen al helemaal gesneden koek zijn. Gewoon meenemen zou ik zeggen! Zeker omdat het ook vast wordt verkocht door de aanwezige spellenwinkels.
Afbeelding
syroit
Phoenix

Bericht door syroit »

WTULTC schreef:Oké, bedankt voor je antwoord. Ik weet natuurlijk niet over hoeveel tafels we beschikken, maar nu er geen KoT toernooi wordt gehouden op de RtD stand zal dit wel meer zijn dan vorig jaar. Volgens mij kent iedereen op de club 7 Wonders wel en deze uitbreiding voegt nu ook niet zoveel regels toe dat, dat erg moeilijk uit te leggen zou zijn. Als ik het al kan uitleggen, dan moet het voor de demoërs die spellen vaker uitleggen al helemaal gesneden koek zijn. Gewoon meenemen zou ik zeggen! Zeker omdat het ook vast wordt verkocht door de aanwezige spellenwinkels.
KoT toernooi waren tafels van Tactic en niet van RTD die gebruikt werden.
Ik heb 7 Wonders maar 2 keer gespeeld en zou het niet kunnen/willen uitleggen, niet mijn ding. Anderen vast wel, hoop ik. Maar we zien wel, komt allemaal goed.