Speelplezier op het Spellenspektakel
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Bordspeler.nl
- Nieuwsreporter
Speelplezier op het Spellenspektakel
Komende weekend bruist het Beursgebouw in Eindhoven weer van het speelplezier, wanneer het Spellenspektakel voor de eenentwintigste keer de deuren opent. Ik heb de afgelopen week een aantal standhouders benaderd met een handvol vragen. Op The Game Master na waren zij allen bereid om iets te vertellen over hun mooie spellen en hun andere activiteiten op de beurs.
Ik zet de reacties hier nog een keer op een rij, zodat je wat gemakkelijker kunt zien wat er op de beurs is te beleven. Dit is uiteraard slechts een selectie van het aanbod op het Spellenspektakel. Vergeet niet om ook de website van het evenement zelf af te grazen.
999 Games
Martyn F / Emma Games
PlayThisOne
Quined Games
Rielekst
De Rode Pion
Selecta/Tactic
White Goblin Games
Meer informatie:
Spellenspektakel
Vooruitblik
Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2014/11/06/speelpl ... spektakel/
Ik zet de reacties hier nog een keer op een rij, zodat je wat gemakkelijker kunt zien wat er op de beurs is te beleven. Dit is uiteraard slechts een selectie van het aanbod op het Spellenspektakel. Vergeet niet om ook de website van het evenement zelf af te grazen.
999 Games
Martyn F / Emma Games
PlayThisOne
Quined Games
Rielekst
De Rode Pion
Selecta/Tactic
White Goblin Games
Meer informatie:
Spellenspektakel
Vooruitblik
Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2014/11/06/speelpl ... spektakel/
-
Flash
- Wu Feng
Re: Speelplezier op het Spellenspektakel
Mooi overzicht, dank! 
-
Dierik
- Erelid
Leuk ook om die korte interviews met een aantal uitgevers te lezen. 
-
Hollandiase
- Sojaboon
Superoverzicht!
Handig om alle acties/specials en bijpassende tijden te verzamelen.
Thx!
David
Handig om alle acties/specials en bijpassende tijden te verzamelen.
Thx!
David
-
Geek Passion
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: Webshop owner
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wij zijn er ook bij! 
Geek Passion is out of business. Dit profiel is inactief
Ruim 70 maten sleeves voor bord- en kaartspellen in het aanbod.
Swan Panasia-KMC-Dragonshield-Ultra pro
Spellen en sleeves voor elk spel: http://www.bordspelmania.eu/winkelstraa ... 12834.html
Ruim 70 maten sleeves voor bord- en kaartspellen in het aanbod.
Swan Panasia-KMC-Dragonshield-Ultra pro
Spellen en sleeves voor elk spel: http://www.bordspelmania.eu/winkelstraa ... 12834.html
-
DizzyL
- Joker
Ik ben er vandaag geweest..pfff...eerste een half uur zoeken (waar staat het aangegeven?)
Daarna 12,- betalen voor entree tot een gymzaal met 8 stands. 1 winkel die prijzen vraagt alsof de stand er ter plekke uit moet.
Tot slot na binnen een half uur alles gezien te hebben, nog de jackpot betalen voor de parkeerplek.
Binnen een kortere tijd rij ik naar Essen, ben ik minder centjes kwijt en heb ik de creme de la creme..
Spellen SPEKTAKEL?
Spellen Debacle lijkt me...eens..maar nooit weer!
Gelukkig was Essen weer top dit jaar!
Daarna 12,- betalen voor entree tot een gymzaal met 8 stands. 1 winkel die prijzen vraagt alsof de stand er ter plekke uit moet.
Tot slot na binnen een half uur alles gezien te hebben, nog de jackpot betalen voor de parkeerplek.
Binnen een kortere tijd rij ik naar Essen, ben ik minder centjes kwijt en heb ik de creme de la creme..
Spellen SPEKTAKEL?
-
Flash
- Wu Feng
Zonde dat het is tegengevallen. Ik heb mij er in elk geval twee dagen uitstekend vermaakt!DizzyL schreef:Ik ben er vandaag geweest..pfff...eerste een half uur zoeken (waar staat het aangegeven?)
Spellen SPEKTAKEL?
-
Enrico
- Caballero
Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben, maar waar ben jij geweest? Ik zal niet overdrijven maar de letters op het gebouw zijn toch minimaal 1 meter hoog. Even vooraf kijken op een willekeurige plattegrond (al dan niet online) had je ook zeker kunnen helpen.DizzyL schreef:Ik ben er vandaag geweest..pfff...eerste een half uur zoeken (waar staat het aangegeven?) Daarna 12,- betalen voor entree tot een gymzaal met 8 stands. 1 winkel die prijzen vraagt alsof de stand er ter plekke uit moet. Tot slot na binnen een half uur alles gezien te hebben, nog de jackpot betalen voor de parkeerplek. Binnen een kortere tijd rij ik naar Essen, ben ik minder centjes kwijt en heb ik de creme de la creme..
Spellen SPEKTAKEL?
Verder: een gymzaal met 8 stands? Even terug naar de basisschool, want het aantal stands was zeker een veelvoud hiervan en ik schat dat er zeker 6 tot 8 gymzalen in deze hal van 7000 m2 gaan. Kritiek mag, maar dan wel graag gefundeerd.
Dan even serieus: hoe kun je deze beurs in een half uur gezien hebben? Ik ben erg benieuwd welke spellen je dan gespeeld hebt. Van de toppers op Spiel waren er ook hier veel te spelen. In stands van bijvoorbeeld Roll The Dice of Ducosim werden al ongeveer 20 verschillende spellen uitgelegd, White Goblin Games en Quined Games hadden beide toptitels bij zich uit Essen, de winnaar van de International Gamers Awards stond op de beurs en daar kan nog wel wat meer aan toegevoegd worden. Heb je die gewoon gemist of ligt je interesse bij andere spellen? Ik ben serieus benieuwd wat je wel had willen zien/spelen en wat er niet was dat jij wél had willen spelen. Bovenal denk ik ook dat de organisatie het graag wil weten.
Qua kosten is Essen overigens zeker goedkoper, maar Nederland is nu eenmaal geen Duitsland. Accommodatie en parkeren is hier duur, daar kan de organisatie niets aan veranderen.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Op het Spellenspektakel kon je zonder probleem een ganse dag nieuwe spellen spelen en ontdekken. Bovendien waren sommige spellen er zelfs beterkoop dan op Spiel.
-
Fozz
- Jakkiebak!
Uit de reactie van dizzyL kan ik opmaken dat hij/zij met de verkeerde ingesteldheid naar de beurs vertrokken is. Het "Spellenspektakel" richt zich (naar mijn mening) vooral op liefhebbers die misschien nog niet zo thuis zijn in de spellenwereld, mensen die net via Monopoly en Stratego bij Catan en Carcassonne aanbelandt zijn en die wel eens willen weten: "wat is er nog meer"?
Voor mij was deze beurs jaren geleden (nog voor die tijdelijk naar Zwolle verhuisde) mijn eerste "spellenbeurs" en inderdaad: als je enkel wil kijken, dan ben je er op een halfuurtje rond. Deze beurs is (net zoals bv. Zuiderspel en Spel) echter een "speelbeurs", waar je spellen kan uittesten. Als je met deze ingesteldheid gaat heb je er gegarandeerd een leuke dag. Als ik destijds naar Ranst ging, dan wist ik dat ik die beurs ook op een kwartiertje "gezien" had, en daar was ook maar één spellenwinkel. Toch bleef ik er wel vaak de hele namiddag plakken.
Akkoord, na "Essen" voelen lokale beurzen misschien eerder als "charmant gezellig" aan, maar ik kan toch niet ontkennen dat het toch eens leuk was om vandaag - na jaren afwezigheid- nog eens het spellenspektakel te bezoeken. Nu ik al jaren in een spellenclub zetel (amai, dat klinkt chique, al zeg ik het zelf
) zijn beurzen als dit niet langer een "must do", maar ze hebben zeker bestaansrecht! Niet iedereen zit op dit forum of in een spellenclub, vele mensen spelen nog gewoon met vrienden thuis gezelschapsspellen, zo is het tenslotte voor iedereen hier ooit begonnen, niet? En waar leren deze mensen nieuwe spellen kennen? Precies!
Voor mij was deze beurs jaren geleden (nog voor die tijdelijk naar Zwolle verhuisde) mijn eerste "spellenbeurs" en inderdaad: als je enkel wil kijken, dan ben je er op een halfuurtje rond. Deze beurs is (net zoals bv. Zuiderspel en Spel) echter een "speelbeurs", waar je spellen kan uittesten. Als je met deze ingesteldheid gaat heb je er gegarandeerd een leuke dag. Als ik destijds naar Ranst ging, dan wist ik dat ik die beurs ook op een kwartiertje "gezien" had, en daar was ook maar één spellenwinkel. Toch bleef ik er wel vaak de hele namiddag plakken.
Akkoord, na "Essen" voelen lokale beurzen misschien eerder als "charmant gezellig" aan, maar ik kan toch niet ontkennen dat het toch eens leuk was om vandaag - na jaren afwezigheid- nog eens het spellenspektakel te bezoeken. Nu ik al jaren in een spellenclub zetel (amai, dat klinkt chique, al zeg ik het zelf
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find [url=http://www.fozz.be]yourself[/url].
-
Edwin84
- Elfenkoning
Ik heb een hele leuke dag gehad op SPSP. Ben ook nooit in Essen geweest maar had wel graag meer ontwikkelaars gezien of uitgevers die enthousiast het eigen product promoten.
Net als vorig jaar vond ik de stand van Portal games het leukste. Ze vertellen echt trots en boeiend over hun spellen.
Dit had ik graag meer gezien. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal van andere beurzen dus weet niet of dit lastig te regelen is en of ik wellicht iets raars zeg nu.
Net als vorig jaar vond ik de stand van Portal games het leukste. Ze vertellen echt trots en boeiend over hun spellen.
Dit had ik graag meer gezien. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal van andere beurzen dus weet niet of dit lastig te regelen is en of ik wellicht iets raars zeg nu.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Je hebt uiteraard recht op jouw beleving, maar in deze passage kom je over als een trol die de feiten niet op een rij heeft. Moet je toch niet willen?DizzyL schreef:Daarna 12,- betalen voor entree tot een gymzaal met 8 stands. 1 winkel die prijzen vraagt alsof de stand er ter plekke uit moet.
-
Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Ik ben meer dan 10 (13-14?) jaar geleden ooit op SpSp geweest en dit jaar weer. Toen der tijd was ik nog niet op Essen geweest en vond ik het spellenspektakel echt wel groots en volgens mij was het toen ook groter/drukker. Ik was toen erg into Magic the Gathering, en er waren toen volgens mij echt heel veel meer mensen en winkels daarmee bezig.
Nu post-Essen en heel erg later vond ik het Spellenspektakel echt wel klein en een beetje hmm.. leeg, letterlijk. Zeker gisteren om 11.00 was het echt heel leeg in de hal en kon je overal goed spelen. De ruimte kwam op mij over als wellicht te groot voor de hoeveelheid standjes en de hoeveelheden spelruimte, demo-ruimte en horeca vulden de leegte. Opzich trok dat later op de middag bij en werd het drukker en wat ik wel heel goed vond is de hoeveelheid demo's die je kan doen.
Dat gezegd hebbende weet ik niet of het aanbod winkels en publishers vergroot kan worden. Voor alsnog overweeg ik om volgend jaar weer naar het Spellenspektakel te gaan, maar voor mij is het toch (veel) minder interessant dan Essen. Speelruimte en demo's kan ik ook dichterbij krijgen en het blijft toch anderhalf uur rijden vanuit Amsterdam. Om weer toegevoegde waarde te hebben boven lokale game-dagen denk ik dat er gewoon meer dan 1 á 2 spellenwinkels moet staan om mensen te lokken. Then again, het is helemaal niet verkeerd en de organisatie heeft denk ik een leuk evenement opgezet.
Nu post-Essen en heel erg later vond ik het Spellenspektakel echt wel klein en een beetje hmm.. leeg, letterlijk. Zeker gisteren om 11.00 was het echt heel leeg in de hal en kon je overal goed spelen. De ruimte kwam op mij over als wellicht te groot voor de hoeveelheid standjes en de hoeveelheden spelruimte, demo-ruimte en horeca vulden de leegte. Opzich trok dat later op de middag bij en werd het drukker en wat ik wel heel goed vond is de hoeveelheid demo's die je kan doen.
Dat gezegd hebbende weet ik niet of het aanbod winkels en publishers vergroot kan worden. Voor alsnog overweeg ik om volgend jaar weer naar het Spellenspektakel te gaan, maar voor mij is het toch (veel) minder interessant dan Essen. Speelruimte en demo's kan ik ook dichterbij krijgen en het blijft toch anderhalf uur rijden vanuit Amsterdam. Om weer toegevoegde waarde te hebben boven lokale game-dagen denk ik dat er gewoon meer dan 1 á 2 spellenwinkels moet staan om mensen te lokken. Then again, het is helemaal niet verkeerd en de organisatie heeft denk ik een leuk evenement opgezet.
Laatste 10 gespeeld:

-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Ik vind 3.70 euro voor een dagkaartje parking best meevallen, ok je moet dan wel ruim 5 minuten lopen, maar wat frisse lucht kan geen kwaad.
De parking onder het beursgebouw is zeker de hoofdprijs, misschien naar volgende jaren eens wat alternatieven vragen aan "locals"
De parking onder het beursgebouw is zeker de hoofdprijs, misschien naar volgende jaren eens wat alternatieven vragen aan "locals"
-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Wij stonden bij de mediamarkt, paar minuten lopen, maar waren voor ongeveer 3 uurtjes zo'n 5 a 6 euro kwijt.