The Island (Survive! Escape from Atlantis)

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Els76
Veenboer

The Island (Survive! Escape from Atlantis)

Bericht door Els76 »

Wie heeft dit spel en speelt het met de octopus uitbreiding?
Volgens mij spelen we dit constant verkeerd.
Als je een walviskaartje omdraait, dan mag je dus kiezen of je een walvis op het veld neerzet of een octopus, maar mag je met die octopus dan onmiddellijk een mannetje vanop een naburige landtegel uit het spel verwijderen?
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding

Labels:
woozle
Stamhoofd

Re: The Island (Survive! Escape from Atlantis)

Bericht door woozle »

Ja, klopt. Je eet onmiddellijk een survivor op van een naburige tegel.

In de regels staat ook een variant waarin je dit niet doet wanneer je de squid in het spel brengt om het effect wat te verminderen.
Afbeelding
Els76
Veenboer

Bericht door Els76 »

En je mag ook een mannetje uit een bootje naar keuze uit het spel verwijderen dan?

Bij de variant breng je de octopus gewoon op de tegel en mag je pas een mannetje opeten, als je met de dobbelsteen een walvis gooit dan?
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
woozle
Stamhoofd

Bericht door woozle »

In je eerste zet sta je niet in eenzelfde hex met een boot en kan je dus alleen een meeple van een tegel nemen. Met de variant komt de squid inderdaad pas in actie vanaf de tweede beurt.
Afbeelding
Els76
Veenboer

Bericht door Els76 »

Ik dacht dat je direct een survivor mocht verwijderen van ofwel een naburige landtegel ofwel van het vakje naast de squid waar een bootje staat. Uit dat bootje mag de squid dus pas een mannetje opeten zodra hij op dezelfde zeetegel staat?
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
woozle
Stamhoofd

Bericht door woozle »

De squid trekt enkel een meeple in dezelfde hex uit een boot. In zijn eerste beurt kan dit dus niet gebeuren aangezien er nooit een boot staat waar je juist een tegel hebt weg genomen. In de volgende beurten kan dit wel en moet je kiezen. Ofwel eet je een meeple van een naburige tegel ofwel eentje van een boot uit dezelfde hex.
Afbeelding
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Al een ouder topic maar ik heb ook een regelvraag over The Island. Meer bepaald over de draaikolken.

Telkens een draaikolk naar bovenkwam namen wij alles op die hex weg alsook op de omliggende heen. Dus ook de landtegels met eventuele meeples op. Maar toen daardoor de vulkaan verdween uit het spel, begon ik me vragen te stellen.

Als ik de regels goed interpreteer zijn het alleen zwemmers, boten, walvissen, haaien en zeemonsters die verdwijnen. Dus eventuele omliggende landtegels en meeples daarop blijven in het spel. Zie ik dit correct?
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Pedro777 schreef:Al een ouder topic maar ik heb ook een regelvraag over The Island. Meer bepaald over de draaikolken.

Telkens een draaikolk naar bovenkwam namen wij alles op die hex weg alsook op de omliggende heen. Dus ook de landtegels met eventuele meeples op. Maar toen daardoor de vulkaan verdween uit het spel, begon ik me vragen te stellen.

Als ik de regels goed interpreteer zijn het alleen zwemmers, boten, walvissen, haaien en zeemonsters die verdwijnen. Dus eventuele omliggende landtegels en meeples daarop blijven in het spel. Zie ik dit correct?
Toevallig gisteren gespeeld.
Dat zie je correct.
Enkel alles op het veld zelf en de omliggende zeevelden verdwijnt in de draaikolk.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Dankjewel voor de verduidelijking en bevestiging :D
Afbeelding
interceptor
Uitgever
Contacteer:

Bericht door interceptor »

Ik heb het al een tijd niet meer gespeeld, iets te weinig tactiek naar mijn mening, maar ik zal het nog eens moeten spelen...zoveel spellen zo weinig tijd :roll:
Afbeelding
Plaats reactie