Af en toe zie ik op dit forum een spelontwerper zoeken naar een illustrator voor een spel in de prototype-fase. Het kan misschien geen kwaad om te proberen om je ontwerp aan te laten sluiten bij een bestaande stripreeks. Heb je iets waarbij je moet vechten tegen monsters? Misschien kun je er kabouters van maken en er een Dirk Jan-spel van maken. Ben je een stad aan het bouwen? Misschien kun je er therapiesessies van maken en er een Sigmund-spel van maken. Ik noem maar wat. Ik weet dat de meeste spelontwerpers geen budget hebben voor tekenaars, maar als de tekenaar zelf ook voordeel kan hebben bij het spel, dan spreken we al gauw van een win-win-situatie, en wie weet ...
Ik zeg dit omdat ik zelf stripmaker én bordspelliefhebber ben, en zelf wel eens wat zit te knutselen voor mijn eigen stripreeksen. Ik weet dat mijn uitgeverij Strip2000 wel belangstelling heeft voor stripboeken én bordspellen (én andere merchandise) van dezelfde figuur.
Heeft iemand misschien een ontwerp liggen waarin je een boerenbedrijf draaiende moet houden?