Waar zit je op te wachten? (SpellenSpektakel 2005)

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Waar zit je op te wachten het komende SpSp?

Ahoy
0
Geen stemmen
Caribic
0
Geen stemmen
Caylus
11
28%
Foute Vrienden, Vette Feesten
3
8%
Mesopotamië
11
28%
Ostia
0
Geen stemmen
Reef Encounter
4
10%
Siena
5
13%
Tempus
6
15%

Totaal aantal stemmen: 40

BaSL
Team Bordspelmania

Waar zit je op te wachten? (SpellenSpektakel 2005)

Bericht door BaSL »

Waar zit je op te wachten? Van welk spel heb je hoge verwachtingen bij het SpSp? Wat moet je echt hebben of in ieder geval uitproberen?

En nee, ik heb geen Carcassonne, Chizo Rising of Pünct erbij gezet, er is een grote groep mensen die daar sowieso al achteraan gaat. Ik ben meer benieuwd naar bovenstaande spellen.

Met dank aan http://www.bordspel.com/spellenspektakel2005.html
Laatst gewijzigd door BaSL op zo 24 sep 2006, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

O ja, ik kan natuurlijk ook zelf antwoord geven. Ik ben erg benieuwd naar Caylus en Mesopotamië. Iets meer naar Caylus.
Henk_Glimlach
Veenboer

Bericht door Henk_Glimlach »

Mesopotamië wil ik zeker proberen. Ik heb er nu verschillende dingen over gelezen (Bordspel.com en Boardgamegeeks. En het lijkt me een erg leuk spel. Heb al meer spelen van Phalanx gespeeld en die bevallen me altijd zeer. Veel taktiek weinig geluk. En dingen als dwarszitten, jatten, blokkeren klinken mij als muziek in me oren.
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.
Tsja
Rooster Booster

Bericht door Tsja »

Eigenlijk wacht ik op Candamir (of Abenteur Catan), maar dat zit er niet in :?
Henk_Glimlach
Veenboer

Bericht door Henk_Glimlach »

Tsja schreef:Eigenlijk wacht ik op Candamir (of Abenteur Catan), maar dat zit er niet in :?
Wat is Abenteur Catan. Een nieuwe Catan versie?
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Tsja
Rooster Booster

Bericht door Tsja »

Het is volgens mij vorig jaar op SPIEL voor het eerst uitgeven, maar ik heb nog nergens gehoord dat een uitgever in nederland het wil vertalen en hierzo op de markt wil brengen :(

Op kolonisten.nl hebben we al een spelletje tegen een paar teams gespeeld waaronder 1 team bestond uit Klaus en Guido Teuber :) Op dit moment zijn we bezig met een potje tussen de forums van kolonisten.nl, wannagame.nl en catanweb.net :)

Ook is er van het standaardspel al een online versie te halen 8) Ik vind het een erg leuk spel en ik zou het graag willen hebben (een nederlandse versie ;)).
Juhani
Jakkiebak!

Bericht door Juhani »

Is er geen 'anders' optie? Ik ben er namelijk nog niet helemaal uit, er zijn meerdere spellen die me aanspreken.
I'm not a complete idiot; several parts are missing
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

'Anders' liever niet, want dan komt daar een trits Carcassonne en Pünct terecht. Misschien had ik wel voor 'Een combinatie van...' kunnen kiezen.

Ik heb zelf wel voor Caylus gekozen, maar ben ook erg geïnteresseerd in Mesopotamië, Reef Encounter en Tempus.
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Ik ga in dit geval ook voor Mesopotamië en ga voor dezelfde redenen als Henk, die ik hier dan ook niet nog een keer zal herhalen!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Waar zit je op te wachten?

Bericht door Erwin »

BaSL schreef:Waar zit je op te wachten? Van welk spel heb je hoge verwachtingen bij het SpSp? Wat moet je echt hebben of in ieder geval uitproberen?
Ik hoop dat Tempus op tijd klaar is voor Eindhoven. Ik las van de week dat de Duitse producent tegen vertraging is aangelopen. Foute Vrienden, Caribic en Reef Encounter (de versie van R&D Games) heb ik al. De rest gaat tijdens Spiel al in de koffer.
Graag gedaan. :-)
darkman
Garnaal

Bericht door darkman »

Ben eigenlijk in alle onderste vijf geinteresseerd, heb uiteindelijk voor tempest gekozen want daar heb ik het meest over gelezen en het lijkt mij heel goed in elkaar te steken. Daarbij is het ontwikkeld door Martin Wallace die toch al heel wat goeie spellen heeft bedacht.

Maar misschien hadden het beter keuzehokjes kunnen zijn waarbij je dus meerdere spellen had kunnen selecteren.

Nog eventjes vlug gekeken naar het spel met de meeste stemmen tot zover, Caylus.
Dit ziet er inderdaad veel belovend uit. Zag dat via bgg de regels al te downloaden zijn.
Nekrataal
Uitgever

Bericht door Nekrataal »

Volgende week komen waarschijnlijk de NL spelregels van CAYLUS via White Goblin Games beschikbaar (PDF file).

Voor geïnterresseerden: info@whitegoblingames.nl

En anders op het spellenspektakel zitten de regels natuurlijk bij het spel in.
Nekrataal
Uitgever

Bericht door Nekrataal »

CAYLUS is sinds afgelopen maandag binnen bij ons.

Wie nog geen exemplaar heeft gereserveerd voor het Spellenspektakel (beursprijs 29,95 euro) kan dat alsnog doen via het email adres: info@whitegoblingames.nl

Mail je verzoek inclusief NAW gegevens voor de beurs naar ons.

Je ontvangt dan naar keuze op één van de 3 dagen in Eindhoven een gereserveerd exemplaar van CAYLUS inclusief een fullcolour inlay NL spelregels !

Het spel gaat in de diverse spelwinkels 34,95 euro kosten.
snowfalcon
Jakkiebak!

Bericht door snowfalcon »

Moet eerlijk bekennen, ik ken er nog geen 1 v/d poll.

Zat eigenlijk uit te kijken naar E&T kaartspel, maar kon me in Spiel niet inhouden ;)
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing