Aanpassingen Markt

Algemene informatie over Bordspelmania

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

BaSL
Team Bordspelmania

Aanpassingen Markt

Bericht door BaSL »

Enkelen van jullie hebben het al gemerkt: er zijn wat aanpassingen gedaan aan de Markt. Het betreft twee onderdelen op het forum: het gedeelte "Markt" en het forumdeel "In de aanbieding".

Naar aanleiding van een aantal vervelende ervaringen in de afgelopen weken, moest er op korte termijn iets veranderen. Vanaf nu is er voor gebruikers met onvoldoende berichten op het forum geen toegang meer tot het marktgedeelte.

Het is geen ideale oplossing. Er zijn genoeg leden die te goeder trouw handelen op de markt, ongeacht het aantal berichten. Er zijn genoeg nieuwe leden die niet hier komen om anderen geld afhandig te maken. Maar er zijn momenteel ook iets te veel nieuwe "leden" die hier komen met andere ideeën. Oplichters. Vandaar deze aanpassing.

Een aanpassing waarvan we zelf ook nog wel moeten kijken of we hem zo in stand houden of aanpassen of vervangen door iets anders. Momenteel is dit de beste oplossing. We blijven het evalueren en aanpassen waar nodig.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Aanpassingen Markt

Bericht door dirk »

Dit lijkt mij inderdaad geen slechte oplossing.
Natuurlijk is dit jammer voor mensen dat het wel goed menen maar er moest blijkbaar toch iets gebeuren n.a.v. de recente gebeurtenissen.
Er zijn volgens mij nog meer dan genoeg andere verkooppunten op het internet te vinden voor deze. En wij kunnen (misschien) iets geruster zijn.
Misschien ook nog een idee om iedereen die hier iets verkoopt een soort van kwalificatie te geven zoals gebeurt bij diverse tweedehands sites (sterren of score op 10, de koper schrijft een korte beoordeling o.i.d. ?? )
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
lakverf
Meeple

Bericht door lakverf »

Toch ook een beetje vervelend, aan hoeveel berichten moet je zo zitten om wel aan de markt te kunnen deelnemen?
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

lakverf schreef:Toch ook een beetje vervelend, aan hoeveel berichten moet je zo zitten om wel aan de markt te kunnen deelnemen?
Dat laten we even onbekend. Daar komt iedereen vanzelf achter. We willen ook niet dat men x berichten gaat verzinnen om maar in de Markt te komen. Natuurlijk is dat een kleinigheid, maar het helpt mee als we dit onbekend houden.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

dirk schreef:Misschien ook nog een idee om iedereen die hier iets verkoopt een soort van kwalificatie te geven zoals gebeurt bij diverse tweedehands sites (sterren of score op 10, de koper schrijft een korte beoordeling o.i.d. ?? )
Dat zijn ook ideeën die langs zijn gekomen, maar die een stuk moeilijker zijn te implementeren. Misschien in de toekomst.
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ik moet eerlijk bekennen dat waar ik nog steeds trouw 'in de aanbieding' bekijk voor leuke tweedehands spellen ik de markt eigenlijk vrijwel nooit bekijk.

Maar goed, een reële oplossing voor een vervelend probleem lijkt me.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Ik ben er blij mee; robdbNL lichtte een andere gebruiker en mij vorige week op en ik kreeg direct berichten van anderen dat ze ook genept waren. Tijdelijk ongemak maar helaas is er íets nodig. Dank mods voor jullie bescherming en zorg. Een subforum met oplichters en wantrouwen gaat uiteindelijk ten onder - nu maar even met verhoogde dijkbewaking.
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

lakverf schreef:Toch ook een beetje vervelend, aan hoeveel berichten moet je zo zitten om wel aan de markt te kunnen deelnemen?
In ieder geval minder dan 6600. Ik kan overal op en alles zien. :lol:

Met een paar flauwe posts, kom je snel aan genoeg berichten. Kijk naar mij

Zonder gekheid. Hopelijk spreekt dit forum je aan. Dan moet een paar berichten geen probleem zijn.
Afbeelding
freeze
Stamhoofd

Bericht door freeze »

Jammer dat dit moest gebeuren, maar begrijpelijk vanwege een blijkbaar toenemend aantal incidenten... Deze "dijkbewaking" neemt niet weg dat je moet blijven opletten helaas... (2x bijna opgelicht op mp...).

Groeten,

Brian
terjul
Burgemeester

Bericht door terjul »

Ik ben een van de opgelichte personen en ben blij dat er iets aan gedaan wordt.
Ik heb inmiddels een aangifte gedaan bij de politie en denk niet dat het veel uitmaakt maar toch...alle beetjes helpen
Fijn dat op BSM iets wordt ondernomen! Hopelijk gaat het helpen in de toekomst ...
Afbeelding
Diederik
Meeple

Bericht door Diederik »

Wat gebeurt er met je marktaanbiedingen als de markt niet meer beschikbaar is? Blijven deze online staan? Of zijn deze verwijderd?
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Diederik schreef:Wat gebeurt er met je marktaanbiedingen als de markt niet meer beschikbaar is? Blijven deze online staan? Of zijn deze verwijderd?
We hebben alleen permissies aangepast voor gasten en nieuw geregistreerde gebruikers. We hebben geen enkele markt aanbiedingen of berichten in het forumgedeelte In de aanbieding verwijderd. Dus kom je aan het aantal berichten kun je er gewoon weer bij.

Van de Markt krijg je altijd nog een e-mail als iemand heeft gereageerd op je aanbieding.
Diederik
Meeple

Bericht door Diederik »

Misth schreef:
Diederik schreef:Wat gebeurt er met je marktaanbiedingen als de markt niet meer beschikbaar is? Blijven deze online staan? Of zijn deze verwijderd?
We hebben alleen permissies aangepast voor gasten en nieuw geregistreerde gebruikers. We hebben geen enkele markt aanbiedingen of berichten in het forumgedeelte In de aanbieding verwijderd. Dus kom je aan het aantal berichten kun je er gewoon weer bij.

Van de Markt krijg je altijd nog een e-mail als iemand heeft gereageerd op je aanbieding.
Bedankt!

Zou het ook geen goed idee zijn om weer toegang te krijgen als je je Boardgamegeek account kan voorleggen waarop je een goede reputatie hebt?
Ik kan ook op dit forum hier en daar eens tips geven over bepaalde games, maar dat is toch vrij arbeidsintensief.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Diederik schreef:Ik kan ook op dit forum hier en daar eens tips geven over bepaalde games, maar dat is toch vrij arbeidsintensief.
Je zou in het spellencafé af en toe eens kunnen posten welke spellen je 'gisteren' gespeeld hebt, vinden wij interessant (zeker als er ook wat meer uitleg bij staat) en kost niet veel tijd. :wink:
Of bij 'laatste nieuwe aanwinsten' wat je zoal gekocht hebt.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Diederik
Meeple

Bericht door Diederik »

The Iced One schreef:
Diederik schreef:Ik kan ook op dit forum hier en daar eens tips geven over bepaalde games, maar dat is toch vrij arbeidsintensief.
Je zou in het spellencafé af en toe eens kunnen posten welke spellen je 'gisteren' gespeeld hebt, vinden wij interessant (zeker als er ook wat meer uitleg bij staat) en kost niet veel tijd. :wink:
Of bij 'laatste nieuwe aanwinsten' wat je zoal gekocht hebt.
Alright, ik zal het eens bekijken. Klopt het trouwens dat er vooral Eurogamers op dit forum zitten? Ik speel zelf eigenlijk alleen maar high-conflict games (het enige Eurogame dat ik nog steeds heb is Dungeon Petz :D ). Is er hier toevallig een apart forumonderdeel voor voorzien?