De spellendatabase blijft langzaam groeien; inmiddels zitten we al over de 1900 Nederlandstalige spellen! Maar er zijn er natuurlijk nog veel meer. En een deel daarvan staat al een tijdje te wachten... Omdat ik niet zeker weet of het wel in het Nederlands is uitgegeven. Of omdat ik niet voldoende informatie heb. Hopelijk kunnen jullie helpen!
Hieronder een lijst van spellen die misschien in de database horen. Of die een beschrijving nodig hebben.
De volgende spellen zijn ooit aangekondigd als Nederlandstalig, maar zijn nog niet toegevoegd aan de database. Zijn er Nederlandstalige spelregels? Is er een beschrijving? Kunnen ze in de database?
Fleet
Alien Frontiers
Gum Gum Machine
Flying Kiwis
Tornado Ellie
Cars Cool Twist
Chicago Stock Exchange
Factory Fever
Joomba
The Dwarf King
Croak!
Biblios
De volgende spellen hebben nog geen beschrijving, maar staan al wel in de database. Ze zijn ooit aangekondigd als Nederlandstalige uitgave, maar missen een tekst. Kunnen jullie een beschrijving geven? Of is het spel uiteindelijk afgeblazen? Laat het weten!
Armadöra
Limbo Party
Coup
King of New York
Cubo
Deus
Kheops
Quartex
Lift it!
Friday the 13th
Concept
Natuurlijk kan iedereen nog steeds nieuwe spellen zelf toevoegen aan de database via deze link of bestaande spellen aanpassen via de Wijzigen knop op de pagina!
Help de spellendatabase te vullen!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Help de spellendatabase te vullen!
Grappig, ik wist niet dat je dit als gebruiker kon toevoegen of aanpassen.BaSL schreef:Natuurlijk kan iedereen nog steeds nieuwe spellen zelf toevoegen aan de database via deze link of bestaande spellen aanpassen via de Wijzigen knop op de pagina!
Des te opmerkelijker dat je als gebruiker geen links naar externe recensies kunt plaatsen. Deze zijn voorbehouden aan moderatoren? Zo ja, waarom eigenlijk?
Ik plaats bij elke recensie op mijn site een link naar Bordspelmania. Wederkerigheid is niet jullie ding? De eenzijdige nieuwsstroom is lucratief genoeg?
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Nope, dat is gewoon luiigheid.
Vorige week kwam het wel ter sprake op ons overleg: een manier om recensies automatisch te linken bij de betreffende spellenpagina. Maar dat is nog even toekomstmuziek. Dus vooralsnog is het handwerk. De links die er nu staan, zijn links die op moment van toevoegen ook op BGG stonden. Is dat een goede keuze? Mwoah, nee. Is dat een luie keuze? Ja.
Vorige week kwam het wel ter sprake op ons overleg: een manier om recensies automatisch te linken bij de betreffende spellenpagina. Maar dat is nog even toekomstmuziek. Dus vooralsnog is het handwerk. De links die er nu staan, zijn links die op moment van toevoegen ook op BGG stonden. Is dat een goede keuze? Mwoah, nee. Is dat een luie keuze? Ja.
- Bordspeler.nl artikelen zijn wel te vinden via de zoekbalk. Deze zoekfunctie verdient echter wel wat meer aandacht. We bekijken momenteel de mogelijkheden.
- Links toevoegen kan iedereen via het contactformulier. Help >> Contact >> Suggestie. We zullen dan zo snel mogelijk de links toevoegen.
- Ik zal zo eens kijken wat ik zelf handmatig kan toevoegen. Zal sneller zijn dan wachten op een nieuwe functionaliteit

-
BaSL
- Team Bordspelmania
On topic:
Wijzigingen in de spellendatabase kan dus via de knop Wijzigen bij het desbetreffende spel.
Nieuwe spellen toevoegen kan via de knop Nieuw Spel in de SpellenDB
Links toevoegen of andere informatie kan via het contactformulier
Wijzigingen in de spellendatabase kan dus via de knop Wijzigen bij het desbetreffende spel.
Nieuwe spellen toevoegen kan via de knop Nieuw Spel in de SpellenDB
Links toevoegen of andere informatie kan via het contactformulier

-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Met ander woorden: de eenzijdige nieuwstroom is lucratief genoeg.BaSL schreef:Nope, dat is gewoon luiigheid.![]()
Alle gekheid op een stokje, ik aanvaard dat jij de indruk hebt dat de externe links die er staan, zijn overgekomen bij de start van de huidige spellendatabase. Deze indruk verhoudt zich overigens niet goed met de tot voor kort geldende feitelijke situatie. Het afgelopen jaar werden eigenlijk alleen links naar recensies op Spellenmolen (lid van jullie moderatorenteam) voortvarend toegevoegd.
Zo te zien zijn jullie sinds vandaag (?) enthousiast bezig met het toevoegen van andere links. Mooi man.
Ik heb nog wel een vraag over jullie technische keuze. Waarom zijn de externe links buiten het voor iedereen toegankelijke mutatiesysteem van de database gehouden? In de belangrijke spelinformatie kan iedere Jan Doedel muteren, maar een link naar een externe recensie moet per se via een moderator worden aangemeld. Komt op mij omslachtig over. Het is in ieder geval fijn dat jullie erover nadenken.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Wijzigingen in de spelpagina's moeten ook goedgekeurd worden door een moderator - wat dat betreft kan er niet gejandoedeld worden.
De recensiewereld is goed levendig en we zouden graag meer linken. Maar zolang het handwerk blijft, is dat een werkje wat gauw blijft liggen. Vandaar dat we kijken naar meer geautomatiseerde oplossingen.
De recensiewereld is goed levendig en we zouden graag meer linken. Maar zolang het handwerk blijft, is dat een werkje wat gauw blijft liggen. Vandaar dat we kijken naar meer geautomatiseerde oplossingen.

-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
Als je zegt Nederlandse spelregels bedoel je dan in de doos?
Tegenwoordig publiceren uitgevers ook spellen in 1 taal maar zetten de regels dan on-line op hun site of bgg.
Al dan niet door externen vertaald maar goedgekeurd door de uitgever.
Tegenwoordig publiceren uitgevers ook spellen in 1 taal maar zetten de regels dan on-line op hun site of bgg.
Al dan niet door externen vertaald maar goedgekeurd door de uitgever.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Door de uitgever verstrekte / goedgekeurde spelregels. Dus online mag ook.