Ik denk dat de Djinnkaart ''SIBITTIS'' waar je 3 djinnkaarten van de stapel mag nemen en er een van op hand mag nemen,en de andere 2 moet afleggen overpowerd is in dit hele leuke spel ? Elke keer een speler deze kaart kon kopen heeft die speler bij ons ook het spel gewonnen gewoon omdat die aan meer djinnkaarten kan komen dan een andere speler,en hij mag er nog ene zelf van kiezen ook,ik weet niet wat de ervaring bij jullie daar van is
Mvg Patrick
Five Tribes
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
patrick de mul
- Sojaboon
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Re: Five Tribes
Nu ben ik geen expert in Five Tribes (2-3 keer gespeeld), maar is het niet zo dat je nog steeds voor de extra djinns moet betalen met een wit mannetje en een slaaf? Dus zul je die moeten verzamelen terwijl de anderen op andere manieren punten scoren.
Bovendien, als hij echt zo sterk is zal degene die hem wil hebben stevig moeten bieden voor de beurtvolgorde in de ronde waarin hij beschikbaar komt.
Bovendien, als hij echt zo sterk is zal degene die hem wil hebben stevig moeten bieden voor de beurtvolgorde in de ronde waarin hij beschikbaar komt.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Die is helemaal niet te sterk omdat je er inderdaad voor moet betalen.
Vind dan die ene waar ik naam ff niet van weet sterker. Dan mag je iedere beurt een kasteel bouwen.
Five Tribes kent soms zetten waarbij je heel veel punten kunt verzamelen.
Is 3 slaven sparen, en dan 4 blauwe mannetjes bij elkaar op een 3x3 grid met 4 blauwe tegels ook overpowered?
Is het overpowered om met moordenaars 2 tegels leeg te spelen met veel punten en dan 2 kamelen te plaatsen?
Vind dan die ene waar ik naam ff niet van weet sterker. Dan mag je iedere beurt een kasteel bouwen.
Is 3 slaven sparen, en dan 4 blauwe mannetjes bij elkaar op een 3x3 grid met 4 blauwe tegels ook overpowered?
Is het overpowered om met moordenaars 2 tegels leeg te spelen met veel punten en dan 2 kamelen te plaatsen?
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Hmm, jullie geven voorbeelden van andere acties die ook heel erg sterk zijn ja.
Als je tegenstanders een goede zet niet zien en je kan er met bieden goedkoop aan komen heb je extra mazzel.
Als je tegenstanders een goede zet niet zien en je kan er met bieden goedkoop aan komen heb je extra mazzel.
Everybody has the right to play...
-
arne
- Burgemeester
Als ik me goed herinner, mag je dit laatste zelfs niet doen Edwin. Je kan maximaal 1 moord plegen. Het aantal rode meeples geeft aan hoe ver weg je mag gaan moorden. In het beste geval kan je wel twee kamelen zetten. Een door het leegmaken van de tegel waar je de rode meeples van nam en een als je de laatste meeple van een tegel vermoordt.Edwin84 schreef:Die is helemaal niet te sterk omdat je er inderdaad voor moet betalen.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Je kan wel bv de laatste 2 rode meeples van een tegel pakken en dan iemand vermoorden 2 tegels verder die daar ook als laatste meeple stond. Zo kan je twee tegels in één keer leeg spelen en twee maal punten scoren door die twee kamelen te plaatsenarne schreef:Als ik me goed herinner, mag je dit laatste zelfs niet doen Edwin. Je kan maximaal 1 moord plegen. Het aantal rode meeples geeft aan hoe ver weg je mag gaan moorden. In het beste geval kan je wel twee kamelen zetten. Een door het leegmaken van de tegel waar je de rode meeples van nam en een als je de laatste meeple van een tegel vermoordt.Edwin84 schreef:Die is helemaal niet te sterk omdat je er inderdaad voor moet betalen.
Hoe dan ook, five tribes is géén goed spel, overpowered of niet
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Edwin84
- Elfenkoning
Dit is precies wat ik bedoel. met de moordenaars speel je 2 tegels vrij zoals ik zeg.arne schreef:Als ik me goed herinner, mag je dit laatste zelfs niet doen Edwin. Je kan maximaal 1 moord plegen. Het aantal rode meeples geeft aan hoe ver weg je mag gaan moorden. In het beste geval kan je wel twee kamelen zetten. Een door het leegmaken van de tegel waar je de rode meeples van nam en een als je de laatste meeple van een tegel vermoordt.Edwin84 schreef:Die is helemaal niet te sterk omdat je er inderdaad voor moet betalen.
1 tegel door alle moordenaars op te pakken en 1 door de moord. Ik spreek nergens van 2 moorden.
-
missiloon
- Munchkin
Ik vind five tribes een erg goed spel en allerlei dingen die bestempeld werden als overpowerd met de mensen met wie ik het speelde vond ik meevallen. Bij veel helpt het dat je moet bieden waardoor een goeie move je misschien veel kan kosten en dus de punten meevallen.
-
arne
- Burgemeester
Sorry, dan had ik het gewoon fout geïnterpreteerd.
Ik vind Five Tribes overigens één van de beste spellen van vorig jaar.
Ik beleef er steeds plezier aan. Het is steeds zoeken naar opportuniteiten en dan zie je zelf maar of je een "dodelijke" combo kan maken of niet. Topspel!
Ik vind Five Tribes overigens één van de beste spellen van vorig jaar.
Ik beleef er steeds plezier aan. Het is steeds zoeken naar opportuniteiten en dan zie je zelf maar of je een "dodelijke" combo kan maken of niet. Topspel!