Hallo!
Dit jaar zit naar Spiel gaan op donderdag er helaas niet in. Plan is nu om een keer op zondag te gaan. Tref ik dan een hal aan met half lege kramen en nog weinig interessants?
Spiel 2015: op zondag vs donderdag?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Re: Spiel op zondag vs donderdag?
ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Vorig jaar vrijdag en zaterdag geweest. Ik vond zaterdag voor mijn gevoel niet noemenswaardig drukker dan vrijdag (afgezien van de parkeergelegenheid, dat was zaterdag meer zoeken). De kramen waren nog goed gevuld (misschien afgezien van spellen die net nieuw zijn (japans?)). Daarbij kwam dat diverse (oudere) spellen tegen het eind van de dag al (behoorlijk) goedkoper aan te schaffen waren, dit itt vrijdag. Maar hoe is dat op zondag? Voornamelijk naar de drukte ben ik benieuwd.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik ben vorig jaar zowel op vrijdag als op zondag geweest. Voor mij was vrijdag de dag om alles af te halen wat ik wou hebben en zondag voornamelijk om te spelen.
De drukte viel op zondag inderdaad goed mee, uitverkochte kramen waren er op zondag wel maar ik dacht maar een tweetal (waaronder Japonbrand). Voor de rest kan je op zondag soms betere koopjes doen dan op vrijdag want sommigen laten inderdaad wat meer rabat (korting) toe tegen het einde van de beurs. Dit is op vrijdag moeilijker te verkrijgen.
Voor de drukte moet je het zeker niet doen, naar 't schijnt is zaterdag de drukste dag maar dan ben ik er nog nooit geweest
De drukte viel op zondag inderdaad goed mee, uitverkochte kramen waren er op zondag wel maar ik dacht maar een tweetal (waaronder Japonbrand). Voor de rest kan je op zondag soms betere koopjes doen dan op vrijdag want sommigen laten inderdaad wat meer rabat (korting) toe tegen het einde van de beurs. Dit is op vrijdag moeilijker te verkrijgen.
Voor de drukte moet je het zeker niet doen, naar 't schijnt is zaterdag de drukste dag maar dan ben ik er nog nooit geweest
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Polgara
- Matroos
Wij gaan al een aantal jaren op donderdag en zondag. De meeste spellen zijn er op zondag ook nog gewoon (ik kan me van vorig jaar alleen herinneren dat Deus op zondag uitverkocht was, en natuurlijk Japon Brand, maar waren op donderdag rond 1 uur toen wij onze pre-order gingen ophalen al zo ongeveer uitverkocht). De drukte is volgens mij op donderdag en zondag ongeveer gelijk. Als ik om een of andere reden niet op beide dagen zou kunnen, zou ik het zeker nog wel de moeite vinden om alleen op zondag te gaan, er is dan nog genoeg te zien en ook te koop (soms inderdaad met wat korting ook nog).
"The only reason there's such a thing like morning in the first place is to keep night and afternoon from bumping into each other."
-
david.vanuffelen
- Grote Dienaar
Op zondag kan je inderdaad wel al een paar uitgevers tegenkomen die al uitverkocht zijn, maar het is ook het ideale moment om wat extra korting te bekomen. Vooral de buitenlandse uitgevers proberen dan zo snel mogelijk nog wat voorraad kwijt te spelen.
Als je een spel zoekt, probeer dit dan te reserveren.
Als je een spel zoekt, probeer dit dan te reserveren.