Eens kijken wat hier uit komt.
Bij verschillend battlegrids en speelmatten heb je de keuze tussen een vierkant en hexagon grid. Vaak omkeerbaar zodat je beide kan gebruiken.
Nu vroeg ik me af welke bij jullie tijdens D&D, shadowrun, etc, gebruikt word en wat jullie voorkeur heeft. En waarom?
soorten vakjes op speelmatten/battlegrids
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
- Redshirts
- Joker
- Contacteer:
soorten vakjes op speelmatten/battlegrids
Redshirts Roleplay & Tabletop Youtube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCblVCD ... yJht4O7zjw
https://www.youtube.com/channel/UCblVCD ... yJht4O7zjw
- LuckyDee
- Sojaboon
- Persoonlijke Ondertitel: Storyteller
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: soorten vakjes op speelmatten/battlegrids
Hah, mijn voorkeur gaat uit naar 'nee'. Heeft helemaal niets te maken met rollenspellen (of in ieder geval wat er voor mij aan rollenspellen belangrijk is). Als ik zoiets wil zien, zet ik mijn computer wel aan. Combat scenes worden zo vreselijk vet als je de regels loslaat - of in ieder geval lang genoeg om zonder daaronder gebukt te gaan je acties te bedenken.
Maar ik heb de indruk dat ik in de minderheid ben in dit soort discussies. Voor wat het waard is, als ik hieruit zou moeten kiezen, dan zeker hexagonaal, omdat dat een 'natuurlijke' situatie beter benadert dan een vierkant.
Maar ik heb de indruk dat ik in de minderheid ben in dit soort discussies. Voor wat het waard is, als ik hieruit zou moeten kiezen, dan zeker hexagonaal, omdat dat een 'natuurlijke' situatie beter benadert dan een vierkant.
We Only Come Out At Night
-
Gryzewolf
- PIONier
Helemaal mee eens LuckyDee!
-
Snownova
- Meeple
Mijn voorkeur gaat meestal naar hexagonaal, vooral omdat diagonaal bewegen dan niet een issue is. Ik heb echter een paar tilesets die squares zijn, en die zijn toch wel heel vet om te gebruiken, dus dan gebruik ik toch regelmatig maar squares.
- Teowulff
- Meeple
Hexagons zijn veel natuurlijker. Er zijn veel spellen die beter af zouden zijn met hexagons.