Gathering of Friends

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Gathering of Friends

Bericht door cymric »

Heeft iemand in Nederland of België eigenlijk wel eens een uitnodiging voor Alan Moons invitation only-feestje van de Gathering of Friends gekregen? Of is iemand er wel eens naartoe geweest?

Voor wie het nog niet wist: de GoF is het meest exclusieve gebeuren dat je in de spellenwereld hebt. Alan Moon nodigt de crème de la crème van de spellenwereld (spelers, recensenten, ontwerpers en uitgevers) uit voor 10 dagen spelen, praten, wedstrijden, prototypes proberen en meer. Nu loopt de GoF wel altijd een beetje achter Essen en Neurenberg aan, zodat 'wij Europeanen' zeker wat betreft titels die in Essen zijn uitgekomen altijd eerst hebben mogen proberen. Maar de rust en exclusiviteit wegen érg zwaar in het voordeel van de GoF.

Je kunt op Boardgamenews meelezen met de mensen die ernaartoe gaan---en dat zijn vrijwel alle 'editors'. Wat dat betreft is het toch een flink ons kent ons-gebeuren...
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

Ik weet dat Gerard Mulder er wel eens geweest. In Spelmagazijn heb ik daar enkele foto's van:
http://www.spelmagazijn.nl/nl/versl215.html
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Over die exclusiviteit heb ik je geloof ik wel eens eerder gehoord, maar doet dat er echt toe? Per slot van rekening zijn er (zeker in de VS en Duitsland) jaarlijks talloze bijeenkomsten zoals de GoF, al dan niet op basis van uitnodiging en variërend in lengte. De GoF is alleen de meeste bekende, waarschijnlijk doordat het georganiseerd wordt door een bekende spelauteur en het door al die 'speljournalisten' stevig verslagen wordt op diverse spellensites.

Daar ben ik alleen maar blij mee, want voor wie zijn spelaankopen liever niet volledig blind doet (zoals ik) is de GoF hét evenement dat van allerlei kakelverse spellen (vooral die van Neurenberg) veel eerste indrukken oplevert. Juist dankzij die speljournalisten.
Afbeelding
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

... je weet wat ik van eerste indrukken vind...
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Je bedoelt dat je een spel liever blind koopt dan dat je er iets over gelezen hebt? :wink:
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Re: Gathering of Friends

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Heeft iemand in Nederland of Belgi eigenlijk wel eens een uitnodiging voor Alan Moons invitation only-feestje van de Gathering of Friends gekregen? Of is iemand er wel eens naartoe geweest?
Ik ben een paar keer door Alan uitgenodigd, maar was helaas nooit in staat te gaan (april zit vol met andere verplichtingen).
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

cymric schreef:... je weet wat ik van eerste indrukken vind...
Iemand die ze zo graag en vooral ook stellig uitdeelt... wordt vast helemaal gelukkig van al die GoF-impressies.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

De GOF 2008 is weer voorbij. Voor een ieder die genteresseerd is in verslagen van deze conventie klik op Verslagen GOF 2008

Wat mij opviel was dat er blijkbaar veel en kwalitatief goede prototypes werden gespeeld. Dat beloofd dus wat voor de nabije toekomst :D .

Verder zijn dobbelstenen helemaal terug van weggeweest. Waar dobbelstenen tot voor kort wezen op een gedateert spel is anno 2008 het gebruik van dobbelstenen weer helemaal "hot".
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Erwin schreef:Iemand die ze zo graag en vooral ook stellig uitdeelt... wordt vast helemaal gelukkig van al die GoF-impressies.
Zoals je een tijdje geleden hebt kunnen lezen op mijn blog is dat iets wat ik niet meer, of niet meer zo uitgebreid zal doen. En als ik het doe, dan zeer voorzichtig geformuleerd. Recent mocht ik weer het bittere genoegen smaken van een hee, dat is toch echt anders en beter dan ik me herinnerde-gevoel.