M44 brigade spellenspektakel

Een forum vol chits, miniaturen en aanverwanten

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

M44 brigade spellenspektakel

Bericht door Ilse23 »

Eerst en vooral wist ik niet goed waar deze post thuishoorde, dus als hij verkeerd staat mijn excuses.
Mijn vriendin en ik waren zaterdag op het spellenspektakel en een absolute must was het testen van M44 aangezien ze een fan is van de 2e WO. (ik absoluut niet want ik wist niet eens hoe je zeg wie de Duitsers waren in het spel maar dat even ter zijde).
Het spel heeft ons volledig ingepakt, we zijn meteen naar beneden gegaan en wouden het kopen. HELAAS uitverkocht. Nu zijn we de dag erna helemaal van Limburg tot Gent gereden omdat iemand een nieuw 'tweedehandsje' aanbood tegen een spotprijs.
Genoeg verhaaltjes verteld... nu komt mijn effectieve vraag.

Op het SpSp had de M44 brigade een mooi overzichtsblaadje bij over de aanvallen en de dekkingsgebieden of hoe je het ook moet noemen. Is dit blaadje ergens terug te vinden op BGG? Op de site van de M44-brigade kwam ik het niet tegen.

Alvast bedankt voor de hulp !
Afbeelding

Labels:
BaSL
Team Bordspelmania

Re: M44 brigade spellenspektakel

Bericht door BaSL »

Verplaatst naar Wargames. :D

Nu even kort wachten en dan komt er vast een van de vele fans van Memoir langs voor een antwoord. :lol:
Afbeelding
Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

Afbeelding
Ilse23
Fabrieksmanager

Bericht door Ilse23 »

Morri schreef:Zoiets?

Of deze?
De eerste link werkt niet? de 2e is het niet. Het waren eigenlijk een 5 tal kleine kaartjes op een A4 vel gedrukt.
Afbeelding
Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

Ilse23 schreef:
Morri schreef:Zoiets?

Of deze?
De eerste link werkt niet? de 2e is het niet. Het waren eigenlijk een 5 tal kleine kaartjes op een A4 vel gedrukt.
Dat zegt me zo niks :(
Afbeelding
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Nog een paar keer met de ogen knipperen en dan heb je een reactie van Antoi :lol:

Memoir is top. Als je niet zo van de 2e WO bent maar het spelsysteem erg goed vind raad ik je aan eens te kijken naar Battlelore 2nd ed. (Die is nog topper :) )

Je weet dat er NL-spelregels te downloaden zijn? En scenario's?
Ilse23
Fabrieksmanager

Bericht door Ilse23 »

EEMBC schreef:Nog een paar keer met de ogen knipperen en dan heb je een reactie van Antoi :lol:

Memoir is top. Als je niet zo van de 2e WO bent maar het spelsysteem erg goed vind raad ik je aan eens te kijken naar Battlelore 2nd ed. (Die is nog topper :) )

Je weet dat er NL-spelregels te downloaden zijn? En scenario's?
Ja de spelregels in het NL heb ik al gevonden. De scenario's zal ik me later wel in verdiepen aangezien ik momenteel gewoon deze van het basisspel kan spelen :)

Ik zal zeker eens naar Battlelore kijken! Thanks voor de tip.

Nu hopen dat iemand me verder kan helpen met de gevraagde info :)
Afbeelding
Wim G.
Garnaal

Bericht door Wim G. »

De antwoorden op jouw vraag zijn onderweg, Brigade is gewaarschuwd. :D
Jeronimon
Sojaboon
Persoonlijke Ondertitel: Memoir'44 Brigade

Bericht door Jeronimon »

Hallo Ilse, Ik denk dat je spelregelkaartjes bedoeld. Op iedere tafel lag de Nederlandse vertaling van de command cards, maar die staat ook bij ons op de site.

Wat wij doen voor de demo's is de spelregelkaartjes die betrekking hebben op dat scenario even verzamelen en printen op de achterkant van de PDF van dat scenario.

Een zo'n kaartje, van de standaard units, ziet er zo uit:

Afbeelding

Bedoelde je dat?
Deze horen in de basisdoos te zitten (iets anders vormgegeven dat wel).
Anders kan je allemaal hier vinden op de site van Days of Wonder: Memoir'44 Cards Compendium. Even doorklikken naar de juiste categorie kaartje.

Welke je nodig hebt is afhankelijk van welk scenario je speelt.

Hopelijk beantwoord dit je vraag. Als dat niet zo is helpen we je gewoon weer verder.

Tot snel aan een bord of misschien wel on-line. :)

Aangaande Battlelore wat EEMBC je aanraadde. Ik vind persoonlijk Battlelore 1st edition dichter bij Memoir'44 liggen, maar dan moet echt de tweedehandsmarkt op want dat is niet meer in de winkel te krijgen. Maar voorlopig denk ik dat jullie je met Memoir wel een tijdje kunnen redden. Zeker als je onze site en die van de m44club België in de gaten houdt.

Veel speelplezier gewenst. :)
Ilse23
Fabrieksmanager

Bericht door Ilse23 »

Jeronimon schreef:Hallo Ilse, Ik denk dat je spelregelkaartjes bedoeld. Op iedere tafel lag de Nederlandse vertaling van de command cards, maar die staat ook bij ons op de site.

Wat wij doen voor de demo's is de spelregelkaartjes die betrekking hebben op dat scenario even verzamelen en printen op de achterkant van de PDF van dat scenario.

Een zo'n kaartje, van de standaard units, ziet er zo uit:

Afbeelding

Bedoelde je dat?
Deze horen in de basisdoos te zitten (iets anders vormgegeven dat wel).
Anders kan je allemaal hier vinden op de site van Days of Wonder: Memoir'44 Cards Compendium. Even doorklikken naar de juiste categorie kaartje.

Welke je nodig hebt is afhankelijk van welk scenario je speelt.

Hopelijk beantwoord dit je vraag. Als dat niet zo is helpen we je gewoon weer verder.

Tot snel aan een bord of misschien wel on-line. :)

Aangaande Battlelore wat EEMBC je aanraadde. Ik vind persoonlijk Battlelore 1st edition dichter bij Memoir'44 liggen, maar dan moet echt de tweedehandsmarkt op want dat is niet meer in de winkel te krijgen. Maar voorlopig denk ik dat jullie je met Memoir wel een tijdje kunnen redden. Zeker als je onze site en die van de m44club België in de gaten houdt.

Veel speelplezier gewenst. :)

Jups deze bedoelde ik, ik ging natuurlijk op BGG kijken ipv even jullie site of die van days of wonder te checken. Typisch. Ik besefte dat dit de kaartjes van de doos waren, wou ze gewoon in afbeeldingsvorm zodat ik ze kon samenplakken voor eens met een jonger familielid te spelen. Maakt het allemaal wat makkelijker.

hartstikke bedankt !
Afbeelding
Jeronimon
Sojaboon

Bericht door Jeronimon »

ls ik kaartjes nodig heb "sleep" ik ze gewoon letterlijk bij Days of Wonder van de site. :)

Dus je zou je eigen documentje kunnen samenstellen afhankelijk van welk scenario je speelt.
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Jeronimon schreef:Aangaande Battlelore wat EEMBC je aanraadde. Ik vind persoonlijk Battlelore 1st edition dichter bij Memoir'44 liggen, maar dan moet echt de tweedehandsmarkt op want dat is niet meer in de winkel te krijgen. Maar voorlopig denk ik dat jullie je met Memoir wel een tijdje kunnen redden. Zeker als je onze site en die van de m44club België in de gaten houdt.
Even ter verduidelijking: Ik weet wel zeker dat ze zich voorlopig met Memoir kunnen redden. Het is een erg gaaf 2 persoonsspel. Ik wilde alleen meegeven aan Ilse23 dat ze Battlelore eens moet bekijken als het thema WWII haar niet aanstaat. Binnen onze spelgroep zijn er mensen die Battlelore niet pruimen vanwege het thema en Memoir te gek vinden en vice versa. Ik vind ze beide top (en heb ze ook beide. Net als de nieuwe in die reeks, The Great War).
Als er iemand overigens op zoek is naar Battlelore 1st ed.: http://www.bordspelmania.eu/in-de-aanbi ... ml#p195542 Een koopje!

Veel plezier toegewenst met M'44!
Jeronimon
Sojaboon

Bericht door Jeronimon »

We zijn het helemaal eens hoor, ik probeerde alleen te zeggen dat bij mij Battlelore 1st ed een klein streepje voor heeft op de second editie. :)

Game on!
Antoi
Hazelnoot Ridder

Bericht door Antoi »

EEMBC schreef:Nog een paar keer met de ogen knipperen en dan heb je een reactie van Antoi :lol:
Jullie zijn sneller dan ik met mijn ogen kan knipperen :lol:
Ik heb hier dan ook niets aan toe te voegen, Jeronimon heeft als goed M44brigade lid al een volledig antwoord gegeven :thumbup:

Nouja, een kleine aanvulling dan voor alle memoir'44 fans die dit topic nu aan het lezen zijn:
De Dutch Open komt er weer aan :wink:
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade