The Pursuit of Happiness

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

eateasse
Condottiërre

The Pursuit of Happiness

Bericht door eateasse »

Deze staat van vandaag op KS. Lijkt me een heel tof spel. Krijgt ook goeie reviews. Ik heb gebacked.

https://www.kickstarter.com/projects/24 ... escription
Laatst gewijzigd door BaSL op ma 11 jan 2016, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten samengevoegd

Labels:
sander1989
Locomotief
Persoonlijke Ondertitel: ILoveboardgames
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

The Pursuit of Happiness on Kickstarter

Bericht door sander1989 »

Ik had het al gekocht in Essen. Heel erg leuk en origineel spel. Zeker de moeite waard om eens naar te kijken. Mocht je vroeger levensweg leuk vinden, dan is dit echt een aanrader. Dit is een gamers-variant van deze klassieker.

Daarnaast doet het mij ook heel erg veel denken aan het computerspel de Sims. Je kunt het leven dat je wilt leiden in dit bordspel tot uiting brengen.

Sinds vandaag op Kickstarter en binnen 6 uur was het al funded.

Mocht je interesse hebben, zie de link voor de kickstarter pagina:

https://www.kickstarter.com/projects/24 ... escription
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Re: The Pursuit of Happiness

Bericht door Ugur »

The Pursuit of Happiness moet het wat mij betreft vooral hebben van het thema, en je levensverhaal dat zich ontvouwt: een mooie auto kopen, spellenverzameling beginnen, voor de krant schrijven, etc. Qua spelmechanismen brengt het erg weinig nieuws: je 'arbeider' inzetten om grondstoffen te verkrijgen, of om met die grondstoffen kaarten te kopen die punten en nieuwe grondstoffen opleveren.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul

The Pursuit of Happiness (Dat heet dan gelukkig zijn)

Bericht door ozymandias »

Heeft iemand ervaring met dit spel?

Ik had eerst een "Foute vrienden, vette feesten"-gevoel ... maar naarmate dat ik reviews lees en gameplay bekijk, lijkt het mij véél en véél interessanter.

https://www.kickstarter.com/projects/24 ... 0?ref=card

Hier bestaat al een draadje van ... dus verdere antwoorden of verwijzigingen mogen daar gebeuren (staat ook onder crowdfunding)
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Hoewel het weinig nieuws brengt, vind ik het thema wel zeker een plus en 'beter goed gejat, dan slecht bedacht' of hoe gaat het spreekwoord :wink:
Een spel hoeft voor mij niet altijd nieuwe mechanismen te hebben, als bestaande mechanismen op een interessante manier gecombineerd worden kan dat toch een goed spel opleveren.
En er zijn toch wel wat interessante mechanismen zoals de Stress- en STH-track, de groepsprojecten zijn erg leuk, de upkeep vs de opbrengsten, het levelen van de kaarten enz.
Het biedt toch wel heel wat stof tot nadenken, het is dan ook zeker zwaarder dan het lijkt en zeker een gamers game.
Ik heb het spel ook in Essen gekocht en intussen al 2x gespeeld en het is bij alle spelers telkens goed bevallen. De regels waren wel niet van de beste, er zaten fouten in en bepaalde zaken stonden er niet in (vooral dit laatste was een probleem), maar ik heb begrepen dat de nieuwe regelset beter is.

@Ozymandias: de vergelijking met Foute vrienden is logisch, maar niet terecht aangezien enkel het thema overeenkomt. Foute vrienden is veel luchtiger en bevat meer interactie en humor. Als de regels van Foute vrienden nu wat duidelijker en beter waren en het verkrijgen van kaarten beter uitgewerkt was (en niet geveild werden zoals nu) waren deze spellen zeker allebei een plaats waard in een collectie, maar vanwege de onduidelijke regels van de laatste, zou ik toch opteren voor Pursuit of Happiness.

Ik heb alleszins de upgrade van het basisspel gebackt omdat ik o.a. de uitbreidingen pets en trends wel erg interessant vind. Ook het nieuwe artwork voor de jobs spreekt me wel aan en uiteraard de extra kaarten. Ik denk dat dit spel nog regelmatig op tafel gaat komen en dat heb ik nog niet van al mijn Essen releases gedacht.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
ozymandias
Geheim Genootschap

The Iced One schreef:Hoewel het weinig nieuws brengt, vind ik het thema wel zeker een plus en 'beter goed gejat, dan slecht bedacht' of hoe gaat het spreekwoord :wink:
Een spel hoeft voor mij niet altijd nieuwe mechanismen te hebben, als bestaande mechanismen op een interessante manier gecombineerd worden kan dat toch een goed spel opleveren.
En er zijn toch wel wat interessante mechanismen zoals de Stress- en STH-track, de groepsprojecten zijn erg leuk, de upkeep vs de opbrengsten, het levelen van de kaarten enz.
Het biedt toch wel heel wat stof tot nadenken, het is dan ook zeker zwaarder dan het lijkt en zeker een gamers game.
Ik heb het spel ook in Essen gekocht en intussen al 2x gespeeld en het is bij alle spelers telkens goed bevallen. De regels waren wel niet van de beste, er zaten fouten in en bepaalde zaken stonden er niet in (vooral dit laatste was een probleem), maar ik heb begrepen dat de nieuwe regelset beter is.

@Ozymandias: de vergelijking met Foute vrienden is logisch, maar niet terecht aangezien enkel het thema overeenkomt. Foute vrienden is veel luchtiger en bevat meer interactie en humor. Als de regels van Foute vrienden nu wat duidelijker en beter waren en het verkrijgen van kaarten beter uitgewerkt was (en niet geveild werden zoals nu) waren deze spellen zeker allebei een plaats waard in een collectie, maar vanwege de onduidelijke regels van de laatste, zou ik toch opteren voor Pursuit of Happiness.

Ik heb alleszins de upgrade van het basisspel gebackt omdat ik o.a. de uitbreidingen pets en trends wel erg interessant vind. Ook het nieuwe artwork voor de jobs spreekt me wel aan en uiteraard de extra kaarten. Ik denk dat dit spel nog regelmatig op tafel gaat komen en dat heb ik nog niet van al mijn Essen releases gedacht.
Misschien eerst eens spelen, alvorens het te backen (de slechte ervaring met het backen van Samara en de slechte ervaring met het spel Foute vrienden), dan weet ik misschien of het bij ons ook regelmatig op tafel komt.
Het backen van dit spel kost toch algauw +/-50€, is dit niet wat veel voor dit spel?

Wat denk je, Wim?
sander1989
Locomotief
Persoonlijke Ondertitel: ILoveboardgames

Bericht door sander1989 »

Nog twee dagen te gaan om Pursuit of Happiness te backen. Er zijn een aantal hele toffe SG gehaald!
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Ik kwam uit op 45 euro inclusief verzenden ongeveer.
Voor het aantal onderdelen in het spel normale prijs lijkt me.

Als ik kijk naar veel andere games met een volle doos betaal je dat ook gauw.

Heb hem wel gebacked. Dit vind ik een heel tof thema.

Zaken met leven en nalatenschap etc spreken me erg aan. Last Will en Legacy : testament of Duke Decrecy speel ik ook graag vanwege het thema.
bartman
Jakkiebak!

Bericht door bartman »

Lang geleden dat een spel een "must buy" voor mij was op KS.
Deze is dat absoluut en dus gebacked?
arne
Burgemeester

Bericht door arne »

Als er iemand uit de buurt gebacked heeft en ik kan nog instappen hoor ik het graag.
ozymandias
Geheim Genootschap

arne schreef:Als er iemand uit de buurt gebacked heeft en ik kan nog instappen hoor ik het graag.
Arne als jij hem backed moet ik dat al niet meer doen ... al lijkt het me wel een spel dat hier ook wel eens regelmatig gespeeld gaat worden.
Nog een 34-tal uren te gaan :-)
arne
Burgemeester

Bericht door arne »

Of jij backt hem en ik speel 'm gewoon met jou :lol:
ozymandias
Geheim Genootschap

arne schreef:Of jij backt hem en ik speel 'm gewoon met jou :lol:
hahahahahaha dat is ook een mogelijkheid natuurlijk ;-).
Weet niet of Ilse me nog veel spellekes gaat laten kopen ;-) ...
55 Dollar ... ongeveer een 50€ ... da verkocht krijgen ... weet het niet.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Of jullie backen hem allebei niet en komen hem eens spelen bij De Spelhamels in Beerse, dan leg ik hem met plezier uit :mrgreen:

Maar als je hem toch graag zelf hebt Arne: ik heb gebackt voor de Stretch Rewards aangezien ik het bassisspel in Essen al gekocht had dus als je wilt, kan ik voor jou nog wel een pledge doen.

@Ozy: 19/2 kan voor mij zoals je in pm voorstelde, maar dat is wel te laat om hem te testen natuurlijk aangezien de campaign dan al voorbij is :wink: Maar vroeger gaat voor mij niet lukken...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
arne
Burgemeester

Bericht door arne »

Bedankt voor het aanbod, maar ik wil 'm liever ook eerst testen. Misschien kunnen we samen eens afspreken? Dan koop ik 'm later wel, de stretchgoals zijn niet zo bepalend bij deze KS en meestal kan je die van Artipia achteraf nog wel aanschaffen als dat nodig moest zijn.