Post-Spiel Essen Event

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

warlockbylandt
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Koldun Kommander
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Post-Spiel Essen Event

Bericht door warlockbylandt »

Een tijdje geleden zaten we met Pieter van Spelgezel Gent en Stefan van Meeples en het bestuur van Thunderbolts in de Worlds' End bij elkaar om te vergaderen over Zomerspel en eventueel andere evenementen waarbij we zouden kunnen iets betekenen voor elkaar en één van de zaken die geopperd werd was dat we wel allemaal naar Spiel gaan elk jaar maar dat het soms weken of maanden duurt voor we alle spellen eens op tafel krijgen of gespeeld hebben. Dit zette me aan het denken en na overleg met onze voorzitter besloten we er iets aan te doen, zeker nu we er een sfeervolle locatie bij hebben waar we ook evenementen kunnen organiseren en na wat brainstormen besloten we dit evenement open te stellen, zoals gewoonlijk, voor alle spelfanaten van welke club ook en dus kwam een post-apocalyptisch, excuseer, post-spiel event uit de bus.

De bedoeling is dat we dit evenement dus organiseren het weekend na Spiel in Essen en dat mensen kunnen afkomen tijdens dat weekend met één (of meerdere) van de spellen die ze gekocht hebben op Spiel om het direct te spelen, voorwaarde is dan natuurlijk wel dat ze de spelregels kunnen uitleggen. Bijkomend zal dit ook betekenen dat sommigen misschien spellen zullen leren kennen die ze gemist hebben in Essen (vorig jaar waren er ook een aantal spellen die pas daarna op mijn radar gekomen zijn) of die ze op het eerste zicht niet interessant genoeg vonden en dat mensen misschien eens aan tafel zullen zitten met anderen dan diegene waar ze gebruikelijk mee/tegen spelen en zo ook eens andere mensen leren kennen die dezelfde hobby beoefenen als ze daar interesse in hebben, natuurlijk.

We hebben het direct ook voorgelegd aan Worlds' End en ook daar zagen ze dit volledig zitten aangezien enkele van de personen die er werken dit jaar ook terug naar Essen voor de volle 4 dagen gaan om al eens te kijken welke nieuwe spellen zij aan hun assortiment willen toevoegen en omdat ze ook daar allemaal gamers zijn van het eerste uur en dus ook graag nieuwe bordspellen uitproberen en spelen. Oorspronkelijk had ik gedacht om dit enkel op zondag te laten doorgaan maar na wat overleg, leek het toch beter om dit zowel op zaterdag als op zondag te doen (niet iedereen kan zich trouwens zomaar op zaterdag of zondag alleen vrij maken). En aangezien we hiervan een leuk evenement wil maken die iedereen de kans geeft om een spel mee te brengen of mee te spelen of gewoon eens binnen te wippen, besloten we ook om dit volledig gratis te houden (we gaan al genoeg geld uitgegeven hebben op Spiel zelf zeker :lol: ) en zo mensen niet af te schrikken.

Dus bij deze:

- Hou je ervan om bordspellen te spelen?
- Heb je interesse om de nieuwste bordspellen van Spiel 2016 te ontdekken nog geen week na de beurs zelf?
- Sta je open om mensen te leren kennen die dezelfde interesse hebben in het spelen van bordspellen?
- Hou je ervan om te spelen in een sfeervolle, gezellige omgeving die eigenlijk bedoeld is voor deze hobby?

Kom dan zeker eens langs op zaterdag 22 en/of zondag 23 oktober 2016 tussen 14u en 24u in de Worlds' End Comics & Gamecenter te Gent om de nieuwste bordspellen van Spiel Essen als eens te spelen.
Laatst gewijzigd door warlockbylandt op za 11 jun 2016, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

I support the gaming community by buying at my FLGS!
warlockbylandt
Garnaal

Re: Post-Spiel Essen Event

Aangezien ik de vraag al gekregen heb, even een verduidelijking:

Je hoeft je niet in te schrijven voor dit evenement, mensen die willen komen spelen op deze dagen hoeven gewoon op te dagen, meer niet. Natuurlijk is het wel leuk om te weten welke spellen die dagen zullen gespeeld worden dus naarmate Spiel dichterbij komt, zal ik af en toe een update geven van welke spellen al zeker door mensen zullen meegebracht worden om te spelen. Wil jij echter ook een spel komen uitleggen én spelen, dan kan je wel via verschillende kanalen reageren:

- Thunderbolts Facebook pagina
- The Dungeon Lords Facebook pagina
- Via deze post op Bordspelmania
- Via de pagina van de Worlds' End

Maar je kan ook gewoon de dagen zelf gewoon eens langskomen natuurlijk.
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"

warlockbylandt
Garnaal

En ondanks het feit dat het nog 130 dagen is voor Spiel Essen 2016 losbarst en dat voor het Post-Spiel Event dus nog 139 dagen is, zijn er toch al 10 mensen die zich ingeschreven hebben. :clap: :clap: :clap:

Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Erg leuk initiatief! Jammer dat het voor mij te ver weg is. :thumbup:
warlockbylandt
Garnaal

Dierik schreef:Erg leuk initiatief! Jammer dat het voor mij te ver weg is. :thumbup:
In ieder geval wel bedankt voor de positieve reactie, Dierik, en ik begrijp dat het wat te ver is voor jou! :) Hopelijk vinden anderen dit ook een leuk initiatief want initiatieven worden meestal pas herhaald als mensen er ook effectief naartoe komen. Anders gaan initiatieven vroeg of laat ook niet meer genomen worden, tenslotte. Ik probeer dit eens omdat het me inderdaad iets leek wat spelers misschien zal interesseren om naartoe te komen en eens eventueel met wat nieuwe mensen te spelen. Nu we zien wel, voorlopig zijn veel mensen positief dus misschien wordt dat wel een evenement dat dan jaarlijks kan doorgaan! :)

warlockbylandt
Garnaal

Het evenement kan je trouwens ook terugvinden via Facebook via https://www.facebook.com/events/257710544619456/

warlockbylandt
Garnaal

Als alles goed gaat (want we weten allemaal dat Kickstarters soms heel veel vertraging kunnen oplopen), zal dit het eerste spel zijn dat op de lijst zal komen voor het Post-Spiel Essen Event:

Airlines - The Golden Age of Aviation

En aangezien ik weet dat de meeste spelers hier zo'n grote fans zijn van Rahdo, dit is de review die hij gemaakt heeft van dit spel!

https://www.youtube.com/watch?v=Y98aUrEqfIc