Ik wil misschien het Spel zombies !!! aanschaffen. Alleen wil ik toch eert wat reacties horen van mensen die het gespeeld hebben. Heb je er ervaring mee deel die dan hier a.u.b.
Het is een horrorspel waarin je een persoon speelt die in een stad ronddwaald. Je speelt tegen een tegenstander die dezelfde missie heeft als jij. Je stuurt zombies op elkaar af. Per beurt mag je gebeurteniskaarten spelen en stadsdeeltegels leggen.
Bedankt voor de reacties!!!!
Wanderer
Zombies!!! Wat zijn de ervaringen van mensen met dit spel?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
wanderer
- Meeple
-
Henk_Glimlach
- Veenboer
-
Juhani
- Jakkiebak!
-
wanderer
- Meeple
Ik heb gehoord dat de regels wat matig zijn (dat het lonend is op een bepaald moment dood te gaan omdat je dat toch weer met veel munitie e.d. overnieuw kan beginnen) kan je me daar wat van zeggen?Juhani schreef:Ik heb het nog maar één keer gespeeld, bij Struikrover, maar het beviel zeker wel! Volgens mij is de charme dat het elke keer anders is, en dus niet snel gaat vervelen.
Hm, ik moet het eigenlijk weer eens spelen...
-
Gringo
- Locomotief
Dat je zombies weghaalt bij rollenspellen kan ik inkomen maar dat je hem vervolgens plaatst bij de pittige spellen moet een vergissing zijn. De voorkant van het doosje maakt meteen duidelijk wat voor soort spel het is:Henk_Glimlach schreef:Even verplaatst van Rollenspellen naar pittig spel.
"this game is a no brainer". Volgens mij kan je een nieuwe spelcategorie aanmaken. Dit wil overigens niet zeggen dat het geen leuk spel is. Als ik me goed herinner heb ik dit spel 2 jaar geleden tijdens het spellenspektakel 's avonds in het hotel gespeeld. Na de nodige biertjes is dit een hilarisch spel. De volgende dag had ik het dan ook meteen gekocht: nuchter valt hij dan toch een beetje tegen. Mocht er belangstelling zijn dan kan ik zombies meenemen voor de vrijdagavond in het hotel, kan er ge-playtest worden.
ECHTE MANNEN ETEN GEEN HONING,
DIE KAUWEN OP BIJEN
DIE KAUWEN OP BIJEN
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Hier moet ik Gringo inderdaad gelijk geven. Het valt nog het meest in de categorie partyspellen.
Het is een spel waar je met een paar vrienden een hoop lol mee kan hebben. Ga niet te serieus met dit spel aan de slag: er gebeurt iedere keer van alles. Je tegenstanders besluiten dat jij er het beste voorstaat en werken samen om alle zombies jouw kant op te krijgen, vervelende gebeurteniskaarten neer te leggen etc.
Als je dit allemaal over je heen laat komen met een glimlach, dan gaat alles verder prima.
Een prima spel waarvan ik voorspel dat als het genre en het idee je aanstaan je het zeker leuk vindt.
En ja, het kan soms lonen om net als in een computerspel jezelf af te laten gaan en weer opnieuw te starten met de startenergie en ammo. Als je dood gaat, begin je echter ook weer in het midden (startkaart) van het steeds groter wordende bord en zo heb je minder kans om op tijd bij het helicopter platform te komen. Ik, als echt roleplayer, zal mijn personage echter nooit aan de zombies voeren: ik vecht door tot het bittere eind!
Het is een spel waar je met een paar vrienden een hoop lol mee kan hebben. Ga niet te serieus met dit spel aan de slag: er gebeurt iedere keer van alles. Je tegenstanders besluiten dat jij er het beste voorstaat en werken samen om alle zombies jouw kant op te krijgen, vervelende gebeurteniskaarten neer te leggen etc.
Als je dit allemaal over je heen laat komen met een glimlach, dan gaat alles verder prima.
Een prima spel waarvan ik voorspel dat als het genre en het idee je aanstaan je het zeker leuk vindt.
En ja, het kan soms lonen om net als in een computerspel jezelf af te laten gaan en weer opnieuw te starten met de startenergie en ammo. Als je dood gaat, begin je echter ook weer in het midden (startkaart) van het steeds groter wordende bord en zo heb je minder kans om op tijd bij het helicopter platform te komen. Ik, als echt roleplayer, zal mijn personage echter nooit aan de zombies voeren: ik vecht door tot het bittere eind!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
Henk_Glimlach
- Veenboer
Dat met het dood gaan en dan weer veel munite/energie klopt wel. Maar je moet dan wel weer helemaal naar het begin. Dat is dan ook gelijk weer een groot nadeel.
Ik heb de nare gewoonte om bijna altijd te verliezen. Mijn medespelers vinden dat jammer genoeg nooit erg.
-
Juhani
- Jakkiebak!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Die vindt een verplaatsing niet nodig. Zombies hangt ergens tussen een gezelschapsspel en een pittig spel in.Henk_Glimlach schreef:Partyspelen is een betere plek. Zat al in twijfel. Maar het kan best pittig spel zijn
. Helaas kan ik hem niet verplaatsen dus als de moderator van dit forum dat zouden willen doen graag.
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Het is in ieder geval een leuk maar pittig gezelschapsspel dat het goed doet op feesten of als je een beetje melig bent. Wat dat betreft kan het op een hoop plekken terecht. Waar het ook staat: Wanderer moet het zeker eens spelen!Erwin schreef:Die vindt een verplaatsing niet nodig. Zombies hangt ergens tussen een gezelschapsspel en een pittig spel in.Henk_Glimlach schreef:Partyspelen is een betere plek. Zat al in twijfel. Maar het kan best pittig spel zijn
. Helaas kan ik hem niet verplaatsen dus als de moderator van dit forum dat zouden willen doen graag.
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!