Lorenzo il Magnifico
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Joel22
- Stamhoofd
Lorenzo il Magnifico
Wie kijkt er ook uit naar Lorenzo il Magnifico? Het spel is o.a. van de makers van Tzolkin, Marco Polo en Grand Austria Hotel. De laatste twee vind ik top, dus ben ik erg benieuwd!
Het spel komt uit op Spiel later dit jaar.
Lijkt het jullie wat?
Waar Grand Austria Hotel vooral goed was met twee ben ik benieuwd met hoeveel dit spel lekker speelt. Er lijkt in elk gevak weer voldoende replaywaarde in te zitten, wat ik ook waardeer aan GaH en MP.
De prijs wordt 50 euro op Spiel, inclusief twee promo kaarten. Dat vind ik behoorlijk veel. Hopelijk daalt de prijs na Essen nog.
De handleiding staat ook enkele uurtjes online, zie BGG: https://boardgamegeek.com/filepage/1372 ... h-rulebook.
Het spel komt uit op Spiel later dit jaar.
Lijkt het jullie wat?
Waar Grand Austria Hotel vooral goed was met twee ben ik benieuwd met hoeveel dit spel lekker speelt. Er lijkt in elk gevak weer voldoende replaywaarde in te zitten, wat ik ook waardeer aan GaH en MP.
De prijs wordt 50 euro op Spiel, inclusief twee promo kaarten. Dat vind ik behoorlijk veel. Hopelijk daalt de prijs na Essen nog.
De handleiding staat ook enkele uurtjes online, zie BGG: https://boardgamegeek.com/filepage/1372 ... h-rulebook.
- Bijlagen
-
- IMG_0499.JPG
- (409.51 KiB) 991 keer gedownload
Labels:
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Lorenzo il Magnifico
"De makers van Tzolk'in" is een beetje misleidend in dit geval, vind ik. Dit spel is een beetje meegeholpen door één van de twee auteurs (de naam staat in kleinere letters vermeld).
"De makers van Grand Austria Hotel" zou je wel kunnen zeggen, maar dat is voor mij persoonlijk alweer geen aanbeveling...
(Maar eigenlijk hebben de makers van Tzolk'in mij sindsdien ook niet meer weten te overtuigen, dus veel maakt het niet uit.)
Lorenzo Il Magnifico is een typische euro-game uit deze tijd: een complexe mish-mash van mechanismen, waarin de originaliteit meer zit in de manier waarop mechanismen aan elkaar geknoopt zijn dan in echt nieuwe mechanismen. Het is vast leuk om te spelen, en dat zal ik ook vast wel eens gaan meemaken, maar mijn spaarzame tijd op Spiel besteed ik wel aan iets anders.
"De makers van Grand Austria Hotel" zou je wel kunnen zeggen, maar dat is voor mij persoonlijk alweer geen aanbeveling...
(Maar eigenlijk hebben de makers van Tzolk'in mij sindsdien ook niet meer weten te overtuigen, dus veel maakt het niet uit.)
Lorenzo Il Magnifico is een typische euro-game uit deze tijd: een complexe mish-mash van mechanismen, waarin de originaliteit meer zit in de manier waarop mechanismen aan elkaar geknoopt zijn dan in echt nieuwe mechanismen. Het is vast leuk om te spelen, en dat zal ik ook vast wel eens gaan meemaken, maar mijn spaarzame tijd op Spiel besteed ik wel aan iets anders.
- Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
- Contacteer:
Ik laat deze ook voor het moment aan me voorbij gaan. Voor alledrie van Tzolk'in, Marco Polo en Grand Austria Hotel geldt eigenlijk dat ik er aanvankelijk erg enthousiast over was maar na vaker spelen er wat op uitgekeken raakte. Daarnaast lijkt hierbij ook weer het mechanisme aanwezig te zijn dat de waarde van de dobbelstenen je acties (of de effectiviteit ervan) bepalen, dat heb ik wel even vaak genoeg gezien.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
-
erwinvreuls
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: War/Eurogamer
Ziet er interessant uit, maar 50 euro is pittig, nog maar eens goed naar kijken op spiel
voor ik hier een beslissing over neem
voor ik hier een beslissing over neem
-
sneaky
- Sojaboon
Zeker benieuwd naar deze titel, maar ik wacht nog wel even de eerste reviews af. Hopelijk wordt ie ook erg snel goedkoper dan 50 euro.
-
Joel22
- Stamhoofd
Ik vind de spelmechanisme wel orgineel, maar misschien ken ik te weinig games? Verder geniet ik erg van de herspeelbaarheid van GaH en vooral Marco Polo. Ik hoop dat dat hier ook weer et geval is. Wat viel je trouwens tegen aan GaH?Mac-S schreef:"De makers van Tzolk'in" is een beetje misleidend in dit geval, vind ik. Dit spel is een beetje meegeholpen door één van de twee auteurs (de naam staat in kleinere letters vermeld).
"De makers van Grand Austria Hotel" zou je wel kunnen zeggen, maar dat is voor mij persoonlijk alweer geen aanbeveling...![]()
-
Joel22
- Stamhoofd
Zeker mij ook iets te duur.sneaky schreef:Zeker benieuwd naar deze titel, maar ik wacht nog wel even de eerste reviews af. Hopelijk wordt ie ook erg snel goedkoper dan 50 euro.
-
wollyke
- Jakkiebak!
iemand een idee waar ik dit spel kan kopen? dacht het op spiel te kopen maar twijfelde, nu heb ik spijt..
- MeepleMaker
- Garnaal
- Contacteer:
Verkrijgbaar bij Adriaensen - en een stuk goedkoper als in Essenwollyke schreef:iemand een idee waar ik dit spel kan kopen? dacht het op spiel te kopen maar twijfelde, nu heb ik spijt..
Ik had beter gewacht - you win some, loose some - maar zeker geen spijt van de aanschaf, prima spel!
-
wollyke
- Jakkiebak!
bij adriaenssen... top, kan hen misschien een mail sturen en het dan mee pakken op spel in november...
bedankt voor de tip!
bedankt voor de tip!
KASSEI schreef:Verkrijgbaar bij Adriaensen - en een stuk goedkoper als in Essenwollyke schreef:iemand een idee waar ik dit spel kan kopen? dacht het op spiel te kopen maar twijfelde, nu heb ik spijt..![]()
Ik had beter gewacht - you win some, loose some - maar zeker geen spijt van de aanschaf, prima spel!
- Hanho
- Regenmaker
Weet iemand of deze (ooit) weer verkrijgbaar wordt in NL of BE?
Op de website van Cranio Creations is deze wel te koop, maar dan lijkt me de verzendkosten uit Italië wat veel..
Op de website van Cranio Creations is deze wel te koop, maar dan lijkt me de verzendkosten uit Italië wat veel..
"Die Tiere spielen nicht, weil sie jung sind, sondern sie haben eine Jugend, weil sie spielen müssen." - Karl Groos
-
RunnerPaul
- Jakkiebak!
Ik heb dit spel gespeeld op ducosim, vond het een leuk spel maar weet niet of ik het zelf zou kopen. Daar begreep ik dat er dit jaar weer een Duitse versie uitkomt.
-
Gent32m
- Sojaboon
Dit spel staat op mijn aankooplijst. Er zit veel puzzel en zoekplezier erin. Zoals bij Aquasphere, Trajan, Nippon, e.d.
Jammer genoeg, moet het herdrukt worden (sinds nov 2016) en dit sleept een beetje aan. Of er ook Nederlandstalige regels online komen (of een NL editie) weet ik niet. Ik vermoed van niet.
De drie 'Paus tegels' die in het spel uitkomen (en telkens anders zijn) kunnen je strategie heel sterk sturen (en daarin dus veranderen). Dit maakt dat je het spel niet steeds op dezelfde manier kan spelen. Je wordt een (klein beetje) gedwongen in een bepaalde richting te spelen, toch als je voor de winst wilt gaan.
Gelukkig weegt dit aspect niet te sterk door in het spel. Ik hou namelijk niet zo van bordspelen, die de spelers teveel in een bepaalde richting sturen (via allerlei events, e.d.). Ik heb liever dat ik zelf in alle vrijheid die keuzes kan maken. Dat is plezanter.
Ieder bordspel stuurt ergens altijd wel een klein beetje. En als het bordspel je niet zo sterk stuurt, dan sturen de zetten van de andere spelers je wel, in een bepaalde richting
Het is wel fijn als je als speler daar een goed en duidelijk overzicht van hebt. Daarom hou ik ook van bordspelen waar alles zoveel mogelijk "open" ligt. Transparantie. Niet teveel geheim houdingen. Dit spel beantwoordt daar volledig aan, vind ik.
Het lijkt me een mooie, meer tactische, vervanging voor The Kathedraal van 999 Games. Die laatste heb ik verkocht. Maar deze kan ik voorlopig dus nog altijd niet aankopen. Ook jammer dat NL uitgeverijen dit bordspel niet oppikken, want het is echt heel goed.
Veel beter dan Terraforming Mars, Scythe, Great Western Trail. Dit ik (maar dat is persoonlijk) allemaal niet zo goed vind. Meer een hype. Terwijl de echte pareltjes van bordspelen veel moeilijker naar boven komen.
Jammer genoeg, moet het herdrukt worden (sinds nov 2016) en dit sleept een beetje aan. Of er ook Nederlandstalige regels online komen (of een NL editie) weet ik niet. Ik vermoed van niet.
De drie 'Paus tegels' die in het spel uitkomen (en telkens anders zijn) kunnen je strategie heel sterk sturen (en daarin dus veranderen). Dit maakt dat je het spel niet steeds op dezelfde manier kan spelen. Je wordt een (klein beetje) gedwongen in een bepaalde richting te spelen, toch als je voor de winst wilt gaan.
Gelukkig weegt dit aspect niet te sterk door in het spel. Ik hou namelijk niet zo van bordspelen, die de spelers teveel in een bepaalde richting sturen (via allerlei events, e.d.). Ik heb liever dat ik zelf in alle vrijheid die keuzes kan maken. Dat is plezanter.
Ieder bordspel stuurt ergens altijd wel een klein beetje. En als het bordspel je niet zo sterk stuurt, dan sturen de zetten van de andere spelers je wel, in een bepaalde richting
Het is wel fijn als je als speler daar een goed en duidelijk overzicht van hebt. Daarom hou ik ook van bordspelen waar alles zoveel mogelijk "open" ligt. Transparantie. Niet teveel geheim houdingen. Dit spel beantwoordt daar volledig aan, vind ik.
Het lijkt me een mooie, meer tactische, vervanging voor The Kathedraal van 999 Games. Die laatste heb ik verkocht. Maar deze kan ik voorlopig dus nog altijd niet aankopen. Ook jammer dat NL uitgeverijen dit bordspel niet oppikken, want het is echt heel goed.
Veel beter dan Terraforming Mars, Scythe, Great Western Trail. Dit ik (maar dat is persoonlijk) allemaal niet zo goed vind. Meer een hype. Terwijl de echte pareltjes van bordspelen veel moeilijker naar boven komen.
-
wollyke
- Jakkiebak!
jammer... zit je ook op de fb pagina van gezelschapsspellenmarkt? daar was enkele weken geleden een bestelling van een groepje mensen in italie voor dit spel, ik heb toen mee gedaan. ik heb 45euro betaald...
Hanho schreef: Weet iemand of deze (ooit) weer verkrijgbaar wordt in NL of BE?
- Hanho
- Regenmaker
Ja, daar zit ik wel op, maar dat bericht heb ik dan volledig gemist.. jammer inderdaad..wollyke schreef: jammer... zit je ook op de fb pagina van gezelschapsspellenmarkt? daar was enkele weken geleden een bestelling van een groepje mensen in italie voor dit spel, ik heb toen mee gedaan. ik heb 45euro betaald...
Hanho schreef: Weet iemand of deze (ooit) weer verkrijgbaar wordt in NL of BE?
Er wordt moet ik zeggen op Gezelschapsspellenmarkt en andere FB groepen altijd wel erg moeilijk gedaan over als er een bericht geplaatst wordt dat geen verkoopbericht is. Dus dat dat erop gepost zou worden, verbaast mij dan weer. Wel mooie kans! Misschien volgt er nog eens een, of ik zou het zelf moeten organiseren..
"Die Tiere spielen nicht, weil sie jung sind, sondern sie haben eine Jugend, weil sie spielen müssen." - Karl Groos