De vijfde editie van het BK Tichu werd gisteren verdiend gewonnen door Anne-Laure en Lizie.
Ze stonden al vaker op het podium, maar nog nooit op het hoogste schavot.
Er namen 24 ploegen deel.
Er werden 7 partijtjes van vier handen gespeeld.
Er werd 160 keer Tichu gezegd.
Er werd 300 EURO ingezameld tvv. Music for Life en Bednet.
De organisatie en de sfeer was opperbest,
de uitgebreide kaart van dranken, versnaperingen en voedsel was democratisch geprijsd...
Volgend jaar graag opnieuw!
meer foto's op de Facebookpagina
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 151&type=1
BK Tichu 2016
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cherksken
- Professor Pimpel
-
Piet
- Beheerder
Re: BK Tichu 2016
Voor deze editie had ik mij ook ingeschreven met Magali, de dochter van iemand van onze spelgroep. De verwachtingen waren niet superhoog, gezien ik 's morgens nog de spelregels moest bekijken, maar je weet maar nooit...
We waren een half uur voor de start van het tornooi al aanwezig om nog enkele keren te kunnen spelen, voor de officiële partijen begonnen. Alles wat je mogelijk fout kan doen, had ik al meteen gedaan in de drie oefenpotjes, zodat we vol vertrouwen konden starten.
Echter, na de eerste tafel, stonden we duidelijk met de voeten op de grond: hier zaten mensen die weten wat Tichu is. Dan maar gespeeld voor eerreddende wedstrijden. Helaas, helaas. Veel verder dan één hand die we wonnen, kwamen we niet.
In de loop van de avond zakten we van plaats 17 naar plaats 24. De laatste, dus. Verdienstelijk gespeeld van Magali, maar ze moest het doen met een makker die er nauwelijks iets van bakte.
Volgend jaar beter.
Bedankt aan de organisatoren. We hebben ons kostelijk geamuseerd.
We waren een half uur voor de start van het tornooi al aanwezig om nog enkele keren te kunnen spelen, voor de officiële partijen begonnen. Alles wat je mogelijk fout kan doen, had ik al meteen gedaan in de drie oefenpotjes, zodat we vol vertrouwen konden starten.
Echter, na de eerste tafel, stonden we duidelijk met de voeten op de grond: hier zaten mensen die weten wat Tichu is. Dan maar gespeeld voor eerreddende wedstrijden. Helaas, helaas. Veel verder dan één hand die we wonnen, kwamen we niet.
In de loop van de avond zakten we van plaats 17 naar plaats 24. De laatste, dus. Verdienstelijk gespeeld van Magali, maar ze moest het doen met een makker die er nauwelijks iets van bakte.
Volgend jaar beter.
Bedankt aan de organisatoren. We hebben ons kostelijk geamuseerd.