Dominion sleeves/ hoesjes

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

mafela
Grote Dienaar

Dominion sleeves/ hoesjes

Bericht door mafela »

Regelmatig spelen wij dominion en inmiddels 3e uitbreiding gekocht. Bij het basisspel komen wat gebruikerssporen en bij de nieuwste uitbreiding niet.
Nu wil ik het spel van sleeves gaan voorzien en vandaag een pakje gekocht. Met sleeves passen ze nog steeds in de doos alleen moet ik van elk zakje wel een randje afknippen......om dat met een paar 100 kaarten te doen :crazy: .....
Wie heeft een tip voor sleeves die wel precies passen zodat ze nog in de doos terug kunnen?

Labels:
Zedaeni
Grote Dienaar

Re: Dominion sleeves/ hoesjes

Bericht door Zedaeni »

Ik ontdekte laatst sleeves bij ome ali express.. de maat voor dominion weet ik niet, maar allicht de moeite waard om te kijken. Ze hanteren daar erg leuke prijzen, maar je moet wel wat geduld hebben eer het binnen is.
animal82
Jakkiebak!

Bericht door animal82 »

Ik heb ook wel interesse in Dominion sleeves. Niemand ervaring met goeie sleeves voor dit spel?
Zedaeni
Grote Dienaar

Bericht door Zedaeni »

Heb even gekeken maar ze pretenderen sleeves voor de dominion maat te verkopen. De verkoper die ik heb gevonden verkocht er 100 voor 6 euro. Mag je hier links plaatsen?
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Jep, geen probleem.
Afbeelding
Zedaeni
Grote Dienaar

Bericht door Zedaeni »

https://nl.aliexpress.com/item/MDG-7035 ... 22391.html

Deze verkoper hanteert ook een mooie maattabel voor het uitrekenen van andere maten
RonKa
Meeple

Bericht door RonKa »

De Mayday-hoesjes zijn prima en passen goed. Echter zou ik aanraden om de premium dikte (125%) te kopen. Die gaan veel langer mee, en schudden veel fijner. Die kosten 2,50 per 50 stuks. Enige nadeel is dat door de hoesjes je spel al snel dubbel zo duur wordt. Ook moet je een andere oplossing vinden voor de opbergdoos, want de kaarten passen er zo niet meer in.

Ali Express is trouwens niet heel goedkoop. Op spelspul.nl zijn de eerder getoonde mapjes 3,00 euro per 100.
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

https://boardgamegeek.com/geeklist/1645 ... es/page/32?
Dit is mijn leidraad voor wat betreft sleeves.
Afbeelding
Zedaeni
Grote Dienaar

Bericht door Zedaeni »

Ga ik daar eens kijken, wist niet dat er een verschil in kwaliteit was...
Laatst gewijzigd door Zedaeni op ma 09 jan 2017, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
brianjan@planet.nl
Uno

Bericht door brianjan@planet.nl »

Ik heb de budget sleeves van SWAN gebruikt (maat 59x92). deze zijn ongeveer €4,- per 200 stuks (je hebt er ruim 2000 nodig als je alle uitbreidingen hebt).

Zijn wellicht niet de allerbeste sleeves, maar tot op heden geen sleeves gehad die kapot zijn gegaan door deze normaal te gebruiken. Zijn behoorlijk dun, waardoor de kaarten inclusief sleeves in de orginele inserts kunnen. Houd er wel rekening mee dat de kaarten dan vrij strak in de insert komen te zitten, waardoor deze wat meer aan elkaar gaan 'plakken'
Bruno
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bruno »

Ik heb bijna vier jaar geleden zogenaamde 'penny sleeves' besteld bij http://www.boardgameextras.co.uk. 35 pakjes van 100 stuks om ook toekomstige sets te kunnen herbergen en nog wat reserve te hebben. Dat laatste is nodig omdat de meest gebruikte kaarten bij het schudden nog wel wat te lijden hebben.

Die sleeves zijn kwalitatief misschien niet zo best, maar opbergruimte was voor mij de belangrijkste overweging. Betere kwaliteit sleeves zijn, naast dat ze ontzettend veel duurder zijn, ook nog eens véél dikker. Dan zou ik nooit 10 sets Dominion in één box hebben kunnen onderbrengen.

Daarnaast; Omdat ze goedkoop zijn is het niet zo'n ramp dat er eens één stuk gaat. Slechts een kleine selectie basiskaarten (geld, overwinning, vloeken, etc.) wordt veel geschud. Als je meerdere sets Dominion hebt, blijven veel kaarten lang ongebruikt.
Gebruiker 6854

Bericht door Gebruiker 6854 »

Bij Spelspul.nl verkopen ze ook SWAN sleeves en de prijzen zijn meestal goed.

Hier een nuttige link naar Mayday om naar de maten van kaarten te weten:
https://www.maydaygames.com/pages/sleeves-by-game
(Dominion staat er ook bij)

Ik gebruik verschillende merken sleeves en ik vind ze allemaal prima, slechts bij 7 Wonders heb ik voor de extra dikke sleeves van SWAN gekozen...
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

mafela schreef: Regelmatig spelen wij dominion en inmiddels 3e uitbreiding gekocht. Bij het basisspel komen wat gebruikerssporen en bij de nieuwste uitbreiding niet.
Nu wil ik het spel van sleeves gaan voorzien en vandaag een pakje gekocht. Met sleeves passen ze nog steeds in de doos alleen moet ik van elk zakje wel een randje afknippen......om dat met een paar 100 kaarten te doen :crazy: .....
Wie heeft een tip voor sleeves die wel precies passen zodat ze nog in de doos terug kunnen?
Ik heb de inlay eruit gehaald en heb de kaarten per setje in een gripzakje gedaan.
Afbeelding