SpieleWahnsinn in Herne

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

SpieleWahnsinn in Herne

Bericht door Dierik »

Van 9-11 mei wordt SpieleWahnsinn in Herne georganiseerd.

Met onder andere het Duitse kampioenschap bordspellen op 10 mei.
De spellen die daar gespeeld worden zijn:

- Metropolys
- Horus
- Toledo
- Stoneage

Hieraan kan je toch zien dat we in Nederland wat achter lopen met de spellen, gezien de spellen die op het NK bordspellen worden gespeeld :wink:

Deelnemende uitgevers zijn te vinden op Deelnemers 2008

Het valt me op dat Emmagames uit Nederland ook aanwezig is.

Is er nog iemand hier op het forum die naar deze beurs gaat of hier ooit geweest is. Ik ben eingelijk wel benieuwd naar waar je deze beurs mee kunt vergelijken. Volgens de website trekt deze beurs ongeveer 5000 mensen dus echt klein kan je het niet noemen.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Ben er zelf nooit geweest, maar hoor en lees er al jaren goede verhalen over.

Herne is stukken kleiner, maar heeft wel een van de elementen die Spiel zo leuk maakt: er zijn veel kleine uitgevers en auteurs. Zo kun je er bijv. Uwe Rosenberg's nieuwe spel Le Havre testen.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Erwin schreef:Ben er zelf nooit geweest, maar hoor en lees er al jaren goede verhalen over.

Herne is stukken kleiner, maar heeft wel een van de elementen die Spiel zo leuk maakt: er zijn veel kleine uitgevers en auteurs. Zo kun je er bijv. Uwe Rosenberg's nieuwe spel Le Havre testen.
Het is nu wat kort dag, maar we moeten voor volgend jaar maar wat afspreken Erwin :wink: Ik denk dat Henk hier ook wel voor te porren is.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Dierik schreef: Het is nu wat kort dag, maar we moeten voor volgend jaar maar wat afspreken Erwin :wink: Ik denk dat Henk hier ook wel voor te porren is.
Een dagje Brot, Bratwurst & Spiele..... klinkt als een goed plan, dat we in 2009 wellicht kunnen uitvoeren.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

We zullen ons dan wel goed moeten voorbereiden :lol:
Want die duitsers gaan er meestal goed tegen aan. Net als op een EK voetbal.

... en die proef potjes met duitse titels kunnen we dan wel voorbereiden in Leusden :wink:

Wellicht kommen we wel met een spellenspektakel clan :P
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Erwin schreef: Een dagje Brot, Bratwurst & Spiele..... klinkt als een goed plan, dat we in 2009 wellicht kunnen uitvoeren.
Heren, er is geen Brot en Bratwurst aanwezig op de beurs!
Ben er vandaag geweest en ze hebben alleen een koffiehoek (€0,50!!)
Het is een kleine beurs die het vandaag vooral moest hebben van de DM bordspel kampioenschap. Het warme weer heeft hun parten gedaan. De beurs zelf was goed van opzet; veel tafels om te kunnen spelen, veel aanbieders ook (Martyn F was ook aanwezig met Wadi). Verder kon Le Havre getest worden, het nieuwe spel van LookOut Games. Heb zelf wat leuke uurtjes kunnen doorbrengen en daar gaat het tenslotte ook om.
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Ik denk er al een tijdje aan om ook eens een dagje speelwaanzin te beleven, want ik heb eigenlijk wel behoefte aan een voorjaarsbeurs. Maar ik kon dit jaar opnieuw niet gaan.

Boes, waren er ook leuke koopjes te vinden?
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

pietlavens schreef: Boes, waren er ook leuke koopjes te vinden?
De meeste spellen gingen voor ronde bedragen weg en dat scheelt in de meeste gevallen zo'n 2 a 3 euro. Zelf nog de familiespellen Stone AgeBig Points gekocht voor 10 euro en Keltis voor 20. Zug um Zug kaartenspel wilde ik ook kopen maar dat had men (Pro Ludo) niet in voorraad.
Stone Age werd overal flink gespeeld. Wat daar de prijs van was weet ik niet meer.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Cliquenabend.de heeft een sfeerimpressie geplaatst van SpieleWahnsinn. Ik werd wel een beetje duizelig van de cameraman maar verder geeft het een aardige indruk :wink: