Cover Me op Kickstarter

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

jumpingturtlegames
Uitgever

Cover Me op Kickstarter

Bericht door jumpingturtlegames »

Onze eerste kickstarter werd net gelanceerd.

https://www.kickstarter.com/projects/54 ... cover-me-1

Het spel werd ontworpen door Bram Verbiest (die jullie misschien wel kennen als Leto op het forum). We hebben hem als ik mij niet vergis 3 jaar geleden ontmoet met zijn prototype en enkele maanden later zijn we met de ontwikkeling gestart. We hadden al snel het idee om 162 unieke modellen te tekenen, waardoor we ons budget al serieus moesten rekken. Ondertussen is alles afgewerkt, maar we hadden nog enkele ideeën om het spelmateriaal serieus op te krikken en hiermee zijn we echt over ons budget gegaan en voor deze extra upgrades zoeken we dus middelen op Kickstarter.

Cover Me is een spel waarbij iedere speler de eindredacteur is van een trendy maandblad. De spelers proberen ieder seizoen met de modellen die ze op hun cover plaatsen de mode naar hun hand te zetten.
Elke speler heeft een portfolio van covermodellen ter beschikking waarvan hij er elke maand één op de cover van zijn maandblad moet plaatsen. Ieder seizoen worden de covermodellen van elk maandblad vergeleken met de huidige trends. Per maandblad wordt het meest trendy covermodel bepaald en dit model krijgt vervolgens een plaats in de extra editie van het maandblad. Vertegenwoordigt dit model alle drie de trends (het model is volledig “in de mode”) of net geen enkele van de trends (alternatief model) dan behaalt zij prestige voor het maandblad.
Ieder jaar komen er modellen met een nieuwe kleur ter beschikking die in de toekomst meer prestige kunnen opleveren. Het spel wordt over 3 jaar of 12 seizoenen gespeeld. De speler die op het einde van het spel het meeste prestige heeft behaald, is de winnaar.

In het spel zitten 162 unieke modellen waarmee je jouw portfolio kan samenstellen. Tot 25 juli heb je trouwens zelf nog de kans om opgenomen te worden in het spel! Check hiervoor onze pledge levels.

Het spel bevat ook een 3D catwalk waarop de kenmerken van de uitgespeelde modellen op worden bijgehouden. Als je deze omdraait functioneert hij ook als een handige inlay voor je kaarten en ander spelmateriaal.

Tot slot willen we je nog melden dat elke backer ook een unieke acryl startspeler pion zal ontvangen. Deze is volledig gratis en zal niet in retail beschikbaar zijn (met uitzondering van winkels die eventueel zouden backen tijdens de campagne).

Alvast bedankt om dit bericht te lezen. We hopen je ook als backer te mogen verwelkomen tijdens onze campagne! Indien je vragen hebt, mag je ons deze zeker bezorgen!

Labels:
rvlieshout
Geheim Genootschap

Re: Cover Me op Kickstarter

Bericht door rvlieshout »

Succes! Mode, een gedurfd/ lastig thema in de bordspelwereld.
Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Ilse23 »

Succes, ik heb het kunnen playtesten op Zuiderspel, zitten wel wat leuke dingen in.
Het is zoals hierboven al gezegd wordt een moeilijke combinatie, dit thema in de bordspellenwereld.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Rococo deed het ook best goed :wink:

Uitvoering ziet er overigens fantastisch uit! Ook de cover - gaaf om eens zoiets heel anders te zien :thumbup:
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik vind de catwalk met het publiek helemaal geweldig :D
Ik heb Baby Blues en Baby Clues in huis waarvan ik met de eerste al heel veel succes heb gehad, vooral met non-gamers, en Baby Clues heb ik gekocht na een testspel op Essen en was me toen ook goed bevallen. Ik ben dus wel benieuwd naar dit spel ook...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
jumpingturtlegames
Uitgever

Dat het gedurfd is weten we zeker. Toen we het spel de eerste keer speelden voelde het direct goed aan. We konden het spelsysteem ook niet direct vergelijken met andere spellen, wat op zich voor ons ook al een goed teken was. Bram had het thema al bij mode gelegd en de match met wat je aan het doen was, was zo groot dat we er nooit aan gedacht hebben dit te wijzigen. Ik hou ook van spellen die thematisch wat onderbouwd zijn, dus alles zat goed :D

Omdat we dan ook echt het mode gevoel wilden geven en het thema nog extra in de verf zetten, zijn we dan nog wat gedurfder gegaan met de realistische modellen, de magazine achtige doos en nu ook nog de extra elementen zoals de catwalk en spiegel.

En het is natuurlijk iets helemaal anders en wat onontgonnen terrein, maar we denken dat we als kleine onbekende firma misschien beter alleen zijn in een niche, dan met 100 voor een nieuw zombiespel waar we moeten opboksen tegen grote firma's die gigantische budgetten ertegen kunnen smijten.

Het worden in elk geval spannende tijden...
jumpingturtlegames
Uitgever

The Iced One schreef: Ik vind de catwalk met het publiek helemaal geweldig :D
Ik heb Baby Blues en Baby Clues in huis waarvan ik met de eerste al heel veel succes heb gehad, vooral met non-gamers, en Baby Clues heb ik gekocht na een testspel op Essen en was me toen ook goed bevallen. Ik ben dus wel benieuwd naar dit spel ook...
Van zoiets te lezen word ik echt gelukkig :D
Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud

Bericht door Leto »

Sommige van jullie zullen dit misschien herkennen. In 2013 zocht ik o.a. via dit forum beta-testers voor mijn spel, en nu komen we heel dicht bij het afgewerkt product ! (oude topic even opgezocht : https://www.bordspelmania.eu/doe-het-ze ... c8786.html )
Een idee dat in 2011 geboren werd, wordt nu werkelijkheid, het zijn zeker spannende tijden !
Ik hoop dat we de interesse kunnen aanwakkeren en dat er mooie steun komt van de Nederlandstalige board game community ;)
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

rvlieshout schreef: Succes! Mode, een gedurfd/ lastig thema in de bordspelwereld.
Mode, je ziet het bijna nooit op spelevenementen. :lol:
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Erwin schreef:
rvlieshout schreef: Succes! Mode, een gedurfd/ lastig thema in de bordspelwereld.
Mode, je ziet het bijna nooit op spelevenementen. :lol:
Juist wel, alleen dan in mechanismen en thema's en wat andere materialen dan stof.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik vind het spel wel wat aan de prijzige kant voor een kaartspel... :think:
De catwalk en publiek zijn natuurlijk een leuke extra, maar niet noodzakelijk neem ik aan...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
jumpingturtlegames
Uitgever

The Iced One schreef: Ik vind het spel wel wat aan de prijzige kant voor een kaartspel... :think:
De catwalk en publiek zijn natuurlijk een leuke extra, maar niet noodzakelijk neem ik aan...
Naar materiaal toe zit er in de doos al zeker (van de versie zoals we hem op Kickstarter hopen te produceren):

- 172 kaarten
- een spelbord ongeveer A4 grootte, want die is in verhouding wat te klein getekend hebben we al gezien (spiegel)
- 3 punchboards
- 10 staandertjes (om de markers over de catwalk te kunnen laten "stappen"
(en natuurlijk spelregels)

Als we de middelen hebben (dat zal dan via stretch goals moeten) kunnen er nog wat upgrades gebeuren zoals iets dat nu uit de punchboard komt dan dan van hout kan gemaakt worden of iets dergelijks.

Het gewoon een "kaartspel" noemen is denk ik dus toch wel het iets te weinig eer aandoen.

Bovendien hebben we voor alle kaarten samen 167 unieke tekeningen moeten laten maken waarvan 162 verschillende modellen. Iemand vinden die dit gratis doet, is ons spijtig genoeg niet gelukt :)

Als ik het dan vergelijk met een Dominion wat wel een puur kaartspel is (wel meer kaarten, maar de prijs van het materiaal is niet echt het belangrijkste wat de prijs bepaalt) en dus geen tooling kosten heeft, die maar iets van een 30-40 verschillende afbeeldingen gebruikt en in gigantisch hogere oplages wordt gedrukt en aan dezelfde prijs zit, kan ik garanderen dat wij per spel er een pak minder op zullen verdienen :?

In de oorspronkelijke versie was er alleen een A4 scorebord en de kaarten. Er zijn ook geen punchboards, dus we moesten dan gewoon blokjes gebruiken om de trends bij te houden en er was te weinig plaats om nog mooi artwork te voorzien (je hebt gewoon een A4 met tracks). Onze laatste versie is dus wel heel wat overzichtelijker geworden, maar ik geef toe, we zijn daar ook serieus over ons budget gegaan en daarom dat we ook de Kickstarter opgestart hebben.
jumpingturtlegames
Uitgever

We gaan de laatste dagen in en we zitten op 86%. Het worden dus nog spannende momenten.

Wil je zelf nog weten hoe het voelt om als eindredacteur van een magazine de publieke opinie te beïnvloeden en je wil op te dringen aan de grote massa (we waarschuwen wel dat je tegenstanders het je niet makkelijk zullen maken)? Wacht dan zeker niet te lang!

https://www.kickstarter.com/projects/54 ... cover-me-1

Ondertussen zijn er ook enkele reviews binnengekomen:

Stoffel
Professor Pimpel

Bericht door Stoffel »

Ik heb gebacked.

Ik heb het prototype gespeeld en het is een unieke spelervaring. Ik kan het zo direct met niets vergelijken en dat vind ik al een prestatie op zich in een spellenwereld met zoveel keuze.
Ook het thema sprak me aan. Ook weer eens helemaal iets anders en het past bij het spelsysteem.
Ik wens jullie nog veel backers voor de kickstarter.
jumpingturtlegames
Uitgever

We zijn er!

Bedankt aan iedereen die ons heeft gesteund en heeft geholpen met het nieuws te verspreiden!

En het is nog niet te laat om nog te backen :mrgreen: