De tweedehands markt

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

MickyS
Garnaal

De tweedehands markt

Bericht door MickyS »

Mijn excuus als deze topic al bestaat, zoeken leverde geen resultaat.

Ik heb jarenlang MTG gespeeld, waarbij het ruilen, kopen en verkopen van kaarten een intergraal onderdeel is. Afhankelijk van je doel, probeer je altijd goed te ruilen. D.w.z. je ruilt kaarten bij waarvan je verwacht dat ze duurder worden. Je doet een goed ruil met iemand die een mindere kaart nodig heeft voor een tournooi. Heel acceptabel binnen de community.

Ik ben nu 'mijn eerste bordspel collectie' bij elkaar aan het verzamelen en vroeg mij af of er dergelijke markt in Nederland/Buitenland is.

Ik vroeg mij dit af toen ik een filmpje van Rahdo zag waarin hij het spel Fjords tipte. Hij zei daarbij dat het spel oop was en een prijskaartje aan hing.
Nu zie ik dit spel met enige regelmaat op Marktplaats langskomen, voor niet al te hoge prijzen.

Toen zei de Magiccer in mij: Koop ze op, zodat je ze goed kan wegruilen. Niet gedaan, omdat ik niet weet hoe de markt is... dus bij dezen: Is er gezonde tweedehands markt en kun je (de betere spellen) vaak kwijt in trades?

Nb; ik vraag hier niet om Bill Gates te worden, of hoe ik het beste mensen kan afzetten.
"Rock over London. Rock on Chicago."

Labels:
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: De tweedehands markt

Bericht door Ruud2009 »

Ik zou zeggen dat je afhankelijk van de zeldzaamheid van de titel af en toe best kan scoren op de tweedehandsmarkt. Wel moet je een goed idee hebben van wat er gewild is.. en dat ik zou kopen/verkopen in plaats van ruilen.

OOP an sich maakt niet uit voor de waarde. Vele games zijn inmiddels OOP en het merendeel van de gamers wil ze ook niet. Games die vroeger goed waren, zijn inmiddels vervangen. Ook hangt de prijs die een OOP game waard is af van de beschikbaarheid. Fjords of Stephensons rocket zijn in Amerika nauwelijks beschikbaar geweest, en inmiddels gezocht door een kleine groep mensen. In Nederland zijn ze door 999 geprint, voor een veel kleinere markt. Hierdoor zijn er relatief veel Nederlandse edities op de markt en iedereen die er een zoekt er wel een kan vinden. Niet goed voor de prijs..

Hier zijn juist grote dozen vol minis gewild, omdat die in Nederland relatief weinig gekocht werden/worden. En soms kan je in die markt dus best een leuke slag slaan. Mocht je ooit een engelstalige Doom, Starcraft of dergelijke FFG big box uit 2005-2010 scoren kan dat soms serieus geld opleveren. Moet je het wel goedkoop kunnen kopen, natuurlijk.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding