Ducosim 20 januari

Ducosim organiseert vier keer per jaar een spellenbeurs in Amersfoort.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Marvs87
Sojaboon

Ducosim 20 januari

Bericht door Marvs87 »

20 januari is deze beurs er weer. Naast heel veel leuke spellen bekijken, wil ik ook graag met 2 zelfgemaakte spellen naar uitgevers die rondlopen stappen.
Voor mij is dit de eerste keer dat ik naar een beurs ga. Daarom de vraag; hebben jullie tips voor mij?
Zowel tips voor een eerste beurs bezoeker als tips voor het presenteren van een spel zijn zeer welkom!

Eén van de spellen zit nu in een 'testfase' waarin vrijwel alles af is, alleen de nog getest moet worden of het 'leuk genoeg' is.
Het andere spel is nog maar 2 keer gespeelt, moet nog veel aan gebeuren qua graphics (en testen), dus ik denk niet ik die aan een uitgever laat zien. Maar neem hem voor de zekerheid mee.

Ik hoor het graag van jullie!
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Ducosim zaterdag 28 januari. Wat kunnen we spelen ?

Bericht door Bridget »

Misschien even een nieuw topic openen ipv deze van vorig jaar?

Er lopen geen uitgevers rond die je kan aanspreken om je nieuwe spel. Er worden demoos gegeven door vrijwilligers namens een uitgever, de baas zelf loopt daar niet.

Enige uitzondering is de stand van 999 in de gang waar testspellen worden uitgeprobeerd. Ook daar de baas zelf niet maar wel mensen die spellen testen dus.
Everybody has the right to play...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Marvs87 schreef: 20 januari is deze beurs er weer. Naast heel veel leuke spellen bekijken, wil ik ook graag met 2 zelfgemaakte spellen naar uitgevers die rondlopen stappen.
Voor mij is dit de eerste keer dat ik naar een beurs ga. Daarom de vraag; hebben jullie tips voor mij?
Zowel tips voor een eerste beurs bezoeker als tips voor het presenteren van een spel zijn zeer welkom!

Eén van de spellen zit nu in een 'testfase' waarin vrijwel alles af is, alleen de nog getest moet worden of het 'leuk genoeg' is.
Het andere spel is nog maar 2 keer gespeelt, moet nog veel aan gebeuren qua graphics (en testen), dus ik denk niet ik die aan een uitgever laat zien. Maar neem hem voor de zekerheid mee.

De procedure bij 999 Games: https://www.999games.nl/jouw-spel-bij-999-games
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Marvs87 schreef: 20 januari is deze beurs er weer. Naast heel veel leuke spellen bekijken, wil ik ook graag met 2 zelfgemaakte spellen naar uitgevers die rondlopen stappen.

Als je wil kan ik er wel een blik op werpen, ik werk voor Quined Games en ben naar alle waarschijnlijkheid aanwezig die dag.
Laatst gewijzigd door 16 Feet Pauly op di 09 jan 2018, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

Als ie iets met 'exploren' te maken heeft kun je hem ook bij mij langsbrengen, maar ik zou eerst Paul proberen, die is (letterlijk en figuurlijk) groter :D
Keep Exploring Games
warjan
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: game on!

Re: Ducosum 20 januari

Bericht door warjan »

Met het Spellenmaakgilde heb ik een tafel gereserveerd. Kom langs als je nog een speltest wilt doen, of wilt kletsen over spellen maken. :)

Uitgevers: misschien zit er een interessant prototype bij (hangt natuurlijk van stadium van ontwikkeling af). Wees welkom!

Qua uitgevers: formeel is alleen 999 Games misschien de enige die actief aanbied om naar prototypen te kijken, maar het is natuurlijk een prima beurs om informeel contacten aan te knopen, is mijn ervaring.
arjanvanhouwelingen.com
Marvs87
Sojaboon

Re: Ducosum 20 januari

Bericht door Marvs87 »

Hartelijk bedankt voor alle reacties.
Van mij mag iedereen er een blik op werpen. Ik zal proberen iedereen op te zoeken om de spellen voor te leggen.
Geen van de spellen heeft iets met exploren te maken. Ik kan niet echt een vergelijking maken met een spel. Heeft ook te maken dat ik niet veel spellen ken denk ik. Wellicht zijn er spellen die er op lijken (hopelijk niet te veel.

Bij het ene spel krijg ik veelal te horen dat het op mens erger je niet lijkt. Er zitten daar wel elementen van in (pionnen, dobbelstenen, geslagen kunnen worden), maar denk dat de rest wel verschilt.
Bij de andere hoor ik dat het op Catan lijkt. Alleen denk ik dat dat komt omdat het spelbord met hexagon tegels aan elkaar word gezet. Verder zie ik geen overeenkomsten.

Ik zal het het vast wel horen op de 20ste :-). Tot dan!