Vraagje over Kingdomino
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Michael85
- Joker
Vraagje over Kingdomino
Iemand ervaring met kingdomino?
En dan met name de vraag of dit spel leuk is voor 2 personen.
Gaat om deze versie
https://www.bol.com/nl/p/kingdomino/920 ... uctPageUrl
Alvast bedankt!
En dan met name de vraag of dit spel leuk is voor 2 personen.
Gaat om deze versie
https://www.bol.com/nl/p/kingdomino/920 ... uctPageUrl
Alvast bedankt!
Labels:
- Jerome
- Gouverneur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Vraagje over Kingdomino
Jazeker, het ligt hier met regelmaat op de tafel sinds ik het een maand geleden gekocht heb.
Het speelt erg goed met z’n tweeën als je de variant speelt dat alle tegels gebruikt worden voor een 7x7 koninkrijk (i.p.v. 5x5). Het blijkt verrassend strategisch te zijn omdat je anticipeert op de tegels die nog komen. Natuurlijk zal je nu en dan pech of geluk hebben maar dat houdt het spelletje leuk en luchtig.
Met vier spelers bouw je een 5x5 koninkrijk en is het simpeler maar nog steeds leuk, met drie spelers raad ik af omdat het dan echt een loterij wordt.
Het speelt erg goed met z’n tweeën als je de variant speelt dat alle tegels gebruikt worden voor een 7x7 koninkrijk (i.p.v. 5x5). Het blijkt verrassend strategisch te zijn omdat je anticipeert op de tegels die nog komen. Natuurlijk zal je nu en dan pech of geluk hebben maar dat houdt het spelletje leuk en luchtig.
Met vier spelers bouw je een 5x5 koninkrijk en is het simpeler maar nog steeds leuk, met drie spelers raad ik af omdat het dan echt een loterij wordt.
-
Michael85
- Joker
Dag Jerome,
Dat klinkt goed! Ik denk dat ik hem ga aanschaffen.
Bedankt voor je duidelijke antwoord
Bedankt voor je duidelijke antwoord
- Jerome
- Gouverneur
Graag gedaan, veel plezier!Michael85 schreef: Dag Jerome,
Bedankt voor je duidelijke antwoord![]()
Nog één dingetje over Kingdomino: de tekeningen zijn echt zo grappig, met allerlei verwijzingen naar bekende sprookjes. Dat klinkt kinderachtig maar er valt op die manier een hoop te ontdekken in je koninkrijk.
-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
Ik sluit me aan bij Jerome. Hij komt hier ook regelmatig op tafel: eenvoudige regels, korte speelduur en toch wat diepgang. Valt goed in de smaak bij zowel minder ervaren spelers als de meerspelers. Je gaat er geen spijt van hebben.
- olavf
- El Capitan
Ik wil nog toevoegen dat Kingdomino met 2 ons zelfs beter bevalt dan met meer. 7x7 is net wat uitdagender. Topper!
- usurper
- Geheim Genootschap
Als ik deze commentaren lees ben ik blij dat ik hem afgelopen zaterdag gekocht heb voor de helft van de prijs bij de intertoys. Ik twijfelde nog en het is dat mijn vrouw aandrong om hem mee te nemen.
We live to survive our paradoxes
- predator
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: schaakleraar
Heeft ze goed gedaanusurper schreef: Als ik deze commentaren lees ben ik blij dat ik hem afgelopen zaterdag gekocht heb voor de helft van de prijs bij de intertoys. Ik twijfelde nog en het is dat mijn vrouw aandrong om hem mee te nemen.
- WTULTC
- Elfenkoning
Ja, de Intertoys heeft af en toe leuke acties. On-line verkopen ze sowieso veel gespecialeerde spellen die niet in hun fysieke winkels liggen. Echter toch is het interessant om ook daar binnen te lopen, want Splendor lag daar afgelopen weken ook al in de opruiming. Ik meen voor 15 euro.
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Contacteer:
Krijg alleen niet online gevonden wat er allemaal afgeprijsd is bij Intertoys.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

- WTULTC
- Elfenkoning
De acties kunnen bij plaatselijke winkels verschillen. Is maar net waar ze fysiek vanaf moeten volgens mij.Stijnhoofd schreef: Krijg alleen niet online gevonden wat er allemaal afgeprijsd is bij Intertoys.
Echter registreer je op de nieuwsbrief van Intertoys. Met enige regelmaat gooien ze 10 tot 15% korting op alle bordspellen.
- Jerome
- Gouverneur
https://www.intertoys.nl/c/uit-onze-fol ... len/963051Stijnhoofd schreef: Krijg alleen niet online gevonden wat er allemaal afgeprijsd is bij Intertoys.
- Rubik
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
- Contacteer:
Tip bij 3 spelers:
Leg gewoon 4 tegels open en leg de niet-gekozen tegel af.
Volgens de regels zou je vooraf tegels moeten afleggen. Dan kun je in de situatie komen dat de verdeling van de tegels "oneerlijk" wordt. Bijvoorbeeld: je spaart woestijn, maar alle kroontjes van de woestijn zijn uit het spel.
Tip:
Koop een tweede exemplaar en mix alle tegels. Nu kun je ook bij 4 spelers 7x7 spelen, of het spel zelfs met 8 spelers spelen. Markeer alleen 1 set poppetjes om verschil te kunnen zien.
Volgens de regels zou je vooraf tegels moeten afleggen. Dan kun je in de situatie komen dat de verdeling van de tegels "oneerlijk" wordt. Bijvoorbeeld: je spaart woestijn, maar alle kroontjes van de woestijn zijn uit het spel.
Tip:
Koop een tweede exemplaar en mix alle tegels. Nu kun je ook bij 4 spelers 7x7 spelen, of het spel zelfs met 8 spelers spelen. Markeer alleen 1 set poppetjes om verschil te kunnen zien.
- Jerome
- Gouverneur
Goeie!Rubik schreef: Tip bij 3 spelers:
Die onthoud ik.
-
Michael85
- Joker
Bedankt voor alle berichten, klinkt goed!