De kathedraal

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

ErwinC
Matroos

De kathedraal

Bericht door ErwinC »

Kan je de engelse uitbreiding van Mayfair combineren met het nederlandse basisspel van 999 games ?
Heeft 999 games plannen om deze uitbreiding in het nederlands uit te brengen ?
Ze bevat wel wat kaartjes met tekst op, maar lijkt me de moete waard.

Labels:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ik heb recent begrepen (volgens mij van Erwin, maar dat weet ik niet meer zeker), dat het niet waarschijnlijk is dat 999 de uitbreiding in het Nederlands uit gaat brengen. Ik geloof dat De Kathedraal daar niet succesvol genoeg voor is geweest.
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Viva »

En wat houdt de uitbreiding eigenlijk in? Is het sowieso de moeite waard om die aan te schaffen?
jeroenh
Professor Pimpel

Bericht door jeroenh »

Ik heb de uitbreiding 1x gespeeld, omdat we toen met zes spelers waren. Voor de liefhebbers van dit spel is het zeker de moeite waard.

(even uit mijn hoofd).
Er worden nu maximaal 2 bouwmeesters uit de zak getrokken. De derde komt op volgorde (waarin de laatste van de kleur van een speler uit de zak is gekomen) op een veld geplaatst. Nadat de zak leeg is, worden deze bouwmeesters geplaatst.

Daarnaast kunnen jouw werkers op "kruistocht". Dit kost behoorlijk wat poppetjes, maar levert ook zeker punten op.
Je kunt ook belasting innen (vgl met belasting betalen).
Je kunt een klooster in Frankrijk bezoeken om zo in een volgende ronde eenmalig een arbeider van een andere speler te gebruiken.
En een extra markt om goederen tegen 1 goud extra te verkopen.
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Jammer en ook wel begrijpelijk dat, door de slechte verkopen van het basisspel, 999 het niet ziet zitten de uitbreiding uit te brengen.
Terugkomend op eerder gestelde vraag (voor de liefhebbers van De Kathedraal): Kan de Mayfair uitbreiding gecombineerd worden met de 999 editie?
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Viva schreef:Jammer en ook wel begrijpelijk dat, door de slechte verkopen van het basisspel, 999 het niet ziet zitten de uitbreiding uit te brengen.
Terugkomend op eerder gestelde vraag (voor de liefhebbers van De Kathedraal): Kan de Mayfair uitbreiding gecombineerd worden met de 999 editie?
Los van het taalaspect, is er geen probleem om deze te combineren, veronderstel ik. Zelf heb ik vorige week in Essen de Duitse uitbreiding gekocht om te combineren met mijn Nederlands basisspel.
Ik heb de doos nog niet uitgepakt, maar zal dit onder het weekend in detail controleren.
Wim 999
Uitgever

Bericht door Wim 999 »

Viva schreef:Jammer en ook wel begrijpelijk dat, door de slechte verkopen van het basisspel, 999 het niet ziet zitten de uitbreiding uit te brengen.
We zijn bij 999 Games juist zeer tevreden over de verkoop van Kathedraal. Maar gezien de verhoudingen tussen de verkoop van een basisspel en een uitbreiding is het commercieel (nog) niet verantwoord om de uitbreiding uit te geven.