Spellentafel?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Spellentafel?
Als je 4 beste bordspelvrienden op een spellenavond willen dat je in de woonkamer blijft en je ze hoort zuchten en steunen en overleggen en tillen... Als ze bij binnenkomst een kop koffie afslaan... Als ze komen vragen om gereedschap... Zou het dan zo ver zijn? Zouden ze de zelfgemaakte spellentafel waarvan ik de bouwtekening voor mijn verjaardag kreeg 3 trappen omhoog naar de spellenzolder aan het tillen zijn? Zouden ze geweten hebben (het is een nieuw huis) hoe smal de trap en de draai naar zolder zijn? Ik wacht rustig af en duim voor het stucwerk... Hamerslagen!!!

-
Tassie
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
Re: Spellentafel?
En..... suspense is killing me!
-
Kaelan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Queen of Tokio
-
mazinho
- Gouverneur
Achteraf bleek dat ie niet door het tweede trapgat naar zolder ging en hebben ze hem verder gedemonteerd en via het balkon op 2 naar het balkon op 3 doorgegeven... Hij staat nu en hij speelt zalig! Morgen maak ik een mooie foto en deel ik die met jullie. Ben onder de indruk van dit immens persoonlijke cadeau. De tafel is duurzaam tot stand gekomen doordat Jan zijn voormalige teak houten eettafel waaraan 12 jaar lief en leed gedeeld is met zijn eigen handen omgebouwd heeft tot spellentafel.
-
mazinho
- Gouverneur
Snel een paar foto’s dan van het cadeau uitgevoerd in Teak en Koningsblauw:

-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Wow gaaf! Kun je het speeloppervlak ook afdekken?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

-
mazinho
- Gouverneur
dat zou kunnen met een kleed; Jan heeft de tafel met opzet niet verzonken om meer comfort te hebben en dichter bij het spel te blijven. Het is de afweging denk ik of je de tafel uni- of multifunctioneel wil gebruiken. Deze staat op zolder en is uitsluitend om te spelen. En hij speelt perfect! Gisteren een pot Port Royal met 5 gedaan en wat glijden en rapen de kaarten lekker zeg. Mooi dik vilt en een perfect randje van millimeters om je kaarten “recht tegen te trekken”.Stijnhoofd schreef: Wow gaaf! Kun je het speeloppervlak ook afdekken?
Dit was dus 12 jaar lang iemand’s eet- en keukentafel. Duurzamer dan dit wordt het niet want hij gaat minstens nog 12 jaar dienst doen als speeltafel.
-
rober
- Standaard moderator
-
mazinho
- Gouverneur
Mooi hè? De tekening en kleur van het hout zijn ook zo mooi!rober schreef:![]()
![]()
WOW
![]()
![]()
![]()
-
rober
- Standaard moderator
Inderdaad.mazinho schreef:Mooi hè? De tekening en kleur van het hout zijn ook zo mooi!rober schreef:![]()
![]()
WOW
![]()
![]()
![]()
Ziet er al mooi doorleefd uit.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
mazinho
- Gouverneur
Als Jan hier actief zou zijn en dit zou lezen, zou hij zeker een fraaie reactie plaatsen! Wat denk jij Hilbert?rober schreef:Inderdaad.mazinho schreef:Mooi hè? De tekening en kleur van het hout zijn ook zo mooi!rober schreef:![]()
![]()
WOW
![]()
![]()
![]()
Ziet er al mooi doorleefd uit.

-
Hippe
- Professor Pimpel
-
Tassie
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Ik dacht op de bovenste foto een afdekpaneel te zien, maar zie nu dat het een afscheiding is. Echt heel gaaf, genoeg inspiratie voor een toekomstige eigen spellentafel.mazinho schreef:dat zou kunnen met een kleed; Jan heeft de tafel met opzet niet verzonken om meer comfort te hebben en dichter bij het spel te blijven. Het is de afweging denk ik of je de tafel uni- of multifunctioneel wil gebruiken. Deze staat op zolder en is uitsluitend om te spelen. En hij speelt perfect! Gisteren een pot Port Royal met 5 gedaan en wat glijden en rapen de kaarten lekker zeg. Mooi dik vilt en een perfect randje van millimeters om je kaarten “recht tegen te trekken”.Stijnhoofd schreef: Wow gaaf! Kun je het speeloppervlak ook afdekken?
Dit was dus 12 jaar lang iemand’s eet- en keukentafel. Duurzamer dan dit wordt het niet want hij gaat minstens nog 12 jaar dienst doen als speeltafel.
Recent speelde ik...

-
mazinho
- Gouverneur
Wat je zag is een dienblad voor drankjes, gemaakt uit het originele tafelblad. In de randen is met laser een quote van Churchill en aan de andere kant de ludieke naam van ons clubje gebrand.Stijnhoofd schreef:Ik dacht op de bovenste foto een afdekpaneel te zien, maar zie nu dat het een afscheiding is. Echt heel gaaf, genoeg inspiratie voor een toekomstige eigen spellentafel.mazinho schreef:dat zou kunnen met een kleed; Jan heeft de tafel met opzet niet verzonken om meer comfort te hebben en dichter bij het spel te blijven. Het is de afweging denk ik of je de tafel uni- of multifunctioneel wil gebruiken. Deze staat op zolder en is uitsluitend om te spelen. En hij speelt perfect! Gisteren een pot Port Royal met 5 gedaan en wat glijden en rapen de kaarten lekker zeg. Mooi dik vilt en een perfect randje van millimeters om je kaarten “recht tegen te trekken”.Stijnhoofd schreef: Wow gaaf! Kun je het speeloppervlak ook afdekken?