Nieuw spel van QWG voor 2009: Carson City

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

Nieuw spel van QWG voor 2009: Carson City

Bericht door Dierik »

Naast de spellen die al eerder op de website van QWGzijn aangekondigd is er nu ook een nieuwe internationale release van QWG te melden voor 2009: Carson City

Carson City is een wat "zwaarder" strategisch spel voor 3 tot 5 personen. De auteur is Xavier Georges (bracht dit jaar Palais Royale uit bij Hans Im Glück). Speelduur is ongeveer 90 minuten. Carson City heeft als thema het Wilde Westen :D .

Het spel wordt in 4 ronden gespeeld. In elke ronde kiezen de spelers een bepaald personage (keuze uit 7 personages). Deze personages geven speciale mogelijkheden tijdens de ronde. Daarna plaatsen de spelers hun cowboys op een van de actievelden of op het bord (de kaart van Carson City). De spelers hebben zo de keuze uit een groot aantal mogelijkheden waaronder het bouwen aan de nieuwe stad. De spelers kunnen hier onder andere stukken grond claimen en speciale gebouwen, huizen en wegen bouwen.

Meerdere spelers kunnen op hetzelfde actieveld of op een perceel gaan staan. Is dat het geval, dan wordt er geduelleerd! 8) In de loop van de ronde en aan het einde daarvan kunnen de spelers punten en geld verdienen. Met het geld kunnen zij gebouwen kopen. De punten gelden voor de eindoverwinning.

Het spel eindigt na de vierde ronde. De speler met de meeste punten wint het spel. Hieronder een paar van de personagekaarten.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Labels:
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Economische sneeuwbal met ouderwetse lange Once Upon A Time In The West duels? Hmm.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ook de voorkant van de doos is nu bekend :D

Afbeelding
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Op Zuiderspel zal het prototype aan het grote publiek bekend gemaakt worden. Een van de primeurs voor Zuiderspel dus!
zodiak
Professor Pimpel

goed spel

Bericht door zodiak »

Ik heb bij QWG zelf dit prototype al gespeeld. Ik vond het een erg goed spel!
Voor mij zeker een aanschaf. Ben erg blij dat dit prototype op Zuiderspel te spelen is.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Misschien leuk om te melden dat Carson City in Essen als deel 5 van de Master Print Serie zal verschijnen 8) .
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Dierik schreef:Misschien leuk om te melden dat Carson City in Essen als deel 5 van de Master Print Serie zal verschijnen 8) .
Kan de boekenkast verder gevuld worden :wink:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Dierik schreef:Misschien leuk om te melden dat Carson City in Essen als deel 5 van de Master Print Serie zal verschijnen 8) .
Ik neem aan dat jouw vorige bericht over de voorkant van de doos hierdoor is achterhaald? Gaat Doyle zich weer uitleven?
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Erwin schreef:Ik neem aan dat jouw vorige bericht over de voorkant van de doos hierdoor is achterhaald? Gaat Doyle zich weer uitleven?
Ik heb van Arno begrepen dat er een soort Limited Edition wordt gemaakt die naast de "normale" uitgave zal verschijnen.

Mike Doyle gaat (zover mijn informatie reikt) deze MP-cover helaas niet maken. Hij schijnt prive in zijn gezin nogal wat problemen te hebben en heeft daardoor een aantal zaken op een wat lager pitje staan.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

cymric schreef:Economische sneeuwbal met ouderwetse lange Once Upon A Time In The West duels? Hmm.
Hij duurt in iedergeval niet zo lang als de film ;)
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Re: goed spel

Bericht door henk.rolleman »

zodiak schreef:Ik heb bij QWG zelf dit prototype al gespeeld. Ik vond het een erg goed spel!
Voor mij zeker een aanschaf. Ben erg blij dat dit prototype op Zuiderspel te spelen is.
Het is mij ook goed bevallen en het zal een mooi plaatsje krijgen naast Demetra.

Afbeelding
Spelsessie tijd het Zuiderspel in Eindhoven

Ik heb hiervan nog wat meer foto's geplaatst op BGG

http://www.boardgamegeek.com/images/thi ... tag=&B1=Go
Fozz
Jakkiebak!

Re: goed spel

Bericht door Fozz »

henk.rolleman schreef: Afbeelding
Spelsessie tijd het Zuiderspel in Eindhoven
Op de foto zien we tevens de secretaris, vice-voorzitter, Pr-vrouw, redacteur en (het haar van) de voorzitter van Spellenclub "Het Geel Pionneke" uit Geel (België) :)
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find [url=http://www.fozz.be]yourself[/url].