Spiel 2018 -praktisch vraagje parkeren
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Gert12555
- Professor Pimpel
Spiel 2018 -praktisch vraagje parkeren
Als je voor één dag gaat met de auto, parkeer je dan best gewoon op de parking, of beter een paar km verder weg en dan de bus nemen daar naar toe? Ik heb vernomen dat vooral 's avonds terug van die parking geraken een werkje van lange adem kan worden.
En indien scenario 2 van toepassing is:
- heb je dan zo'n speciaal wegenvignet nodig?
- zit het busticket in de prijs van het toegangsticket als je deze online voorbestelt?
En indien scenario 2 van toepassing is:
- zit het busticket in de prijs van het toegangsticket als je deze online voorbestelt?

Labels:
-
freeze
- Stamhoofd
Re: Spiel -praktisch vraagje
Ik denk dat het er van afhangt hoelaat je komt en vertrekt. De afgelopen twee jaar waren wij er vroeg, waardoor er nog voldoende plek was op de parkeerplaatsen dichtbij een ingang. En we vertrokken nadat de beurs dicht ging, geen problemen met wegrijden. Ik vind het handig de auto dichtbij te hebben staan, omdat ik dan gedurende de dag nieuwe aankopen naar de auto kan brengen.
-
Sunnyfield
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ja, Essen is een Umweltzone. Dus zowel stad als de Messe. De zonegrenzen kan je waarschijnlijk wel met Google terugvinden. Ik zie wel dat veel niet-Duitse auto's zo'n vignet niet hebben. Ik weet niet hoe strict het gehandhaafd wordt.Gert12555 schreef: En indien scenario 2 van toepassing is:

-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Een aantal jaar terug viel het rijden naar de beurs nog net buiten de Unweltzone als je van de zuidwest richting kwam, meen ik. Maar dan mag je eigenlijk niet de snelweg af want dan zit je erin. Parkeren op zo’n speciale Messe P langs de snelweg (buiten de grens van de umweltzone) voorkomt de noodzaak tot een vignet, maar je moet dan wel een stukje met de pendeldienst. Die overigens best geregeld rijdt.Sunnyfield schreef:Ja, Essen is een Umweltzone. Dus zowel stad als de Messe. De zonegrenzen kan je waarschijnlijk wel met Google terugvinden. Ik zie wel dat veel niet-Duitse auto's zo'n vignet niet hebben. Ik weet niet hoe strict het gehandhaafd wordt.Gert12555 schreef: En indien scenario 2 van toepassing is:
-
SigiScsi
- Fabrieksmanager
Vorig jaar de eerste keer geweest en het al dan niet hebben van een vignet hangt af van welke weg je neemt. Als je de autosnelweg tot net aan de Messe neemt, dan heb je GEEN vignet nodig want dan loop je geen risico. De parking ligt immers net aan de afrit. Als je langs de binnenstad van Essen komt, heb je best WEL een vignet nodig.
-
Sowieso
- Rooster Booster
Wij gaan dit jaar meteen naar een parkeerplaats iets verderop, ik geloof P10? Onze ervaring is dat dat sneller gaat dan met de auto Essen in. Er rijdt vanaf daar een gratis shuttle bus heen en weer.
Als je van plan bent veel spellen te kopen kan ik me voorstellen dat het geenhsndige optie is, omdat je dan niet makkelijk even langs je auto kunt.
Als je van plan bent veel spellen te kopen kan ik me voorstellen dat het geenhsndige optie is, omdat je dan niet makkelijk even langs je auto kunt.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Koop gewoon zo'n groen vignet voor een paar euro en de rest van je auto jaren hoef je je geen zorgen te maken. Blijft altijd geldig alle jaren. Totdat je een nieuwe auto koopt die zo'n vignet nog niet heeft. Voor die paar euro hoef je het niet te laten.
Everybody has the right to play...
-
Sunnyfield
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke
Ligt ook binnen een paar dagen op de deurmat.Bridget schreef: Koop gewoon zo'n groen vignet voor een paar euro en de rest van je auto jaren hoef je je geen zorgen te maken. Blijft altijd geldig alle jaren. Totdat je een nieuwe auto koopt die zo'n vignet nog niet heeft. Voor die paar euro hoef je het niet te laten.

-
Lorthania
- Veenboer
Als je vroeg genoeg komt (lees: voor half negen), dan was het in ieder geval de vorige jaren geen probleem om op P9 te raken. Hoe dichter bij negen uur, hoe meer kans je hebt dat je naar P2 gedirigeerd wordt of naar de carpoolparking
Wat betreft het wegrijden: de beurs is officieel geopend tot 19u, maar voor ze iedereen de deur uit hebben is het al snel half acht. Wandel dan op je gemak naar P9 en je moet wel zonder al teveel aanschuiven de Autobahn op kunnen. Eventueel zou je eerst nog iets kunnen gaan eten in de Rüttenscheider Straße, als je dan om pakweg half tien weer naar P9 toe gaat moet je al helemaal geen moeite hebben
.
Wat betreft het wegrijden: de beurs is officieel geopend tot 19u, maar voor ze iedereen de deur uit hebben is het al snel half acht. Wandel dan op je gemak naar P9 en je moet wel zonder al teveel aanschuiven de Autobahn op kunnen. Eventueel zou je eerst nog iets kunnen gaan eten in de Rüttenscheider Straße, als je dan om pakweg half tien weer naar P9 toe gaat moet je al helemaal geen moeite hebben
-
david.vanuffelen
- Grote Dienaar
Wij komen ook elk jaar met de auto en hebben nog nooit zo'n vignet gekocht. Ik volg steeds de aanwijzingen van m'n gps en heb daar nog geen problemen mee gehad.
Betreffende het wegrijden uit Essen: na zo'n lange dag op de beurs hebben we meestal wel honger en gaan we eerst nog iets eten in een restaurant in de buurt. Even wat rusten, lekker eten en daarna op het gemak terug naar huis. De files zijn dan meestal al lang opgelost.
Betreffende het wegrijden uit Essen: na zo'n lange dag op de beurs hebben we meestal wel honger en gaan we eerst nog iets eten in een restaurant in de buurt. Even wat rusten, lekker eten en daarna op het gemak terug naar huis. De files zijn dan meestal al lang opgelost.
-
Gert12555
- Professor Pimpel
Eerst nog iets eten lijkt me een strak plan. Eens kijken of ik mijn carpoolers kan overtuigen. Dank voor de tips.

-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Als je dat in het laatste half uur in de galeria doet, ben je toch nog redelijk op tijd op pad, want al gauw 90 minuten sneller dan naar een restaurant.Gert12555 schreef: Eerst nog iets eten lijkt me een strak plan. Eens kijken of ik mijn carpoolers kan overtuigen. Dank voor de tips.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Maar dat zijn dan wel weer 90 gezellige minuten die je bijv. niet hoeft te besteden aan iets onsmakelijks als RoboRally. Elk nadeel.......JeVo schreef:Als je dat in het laatste half uur in de galeria doet, ben je toch nog redelijk op tijd op pad, want al gauw 90 minuten sneller dan naar een restaurant.Gert12555 schreef: Eerst nog iets eten lijkt me een strak plan. Eens kijken of ik mijn carpoolers kan overtuigen. Dank voor de tips.
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
He, Erwin, volgens mij hoor ik jouw telefoon overgaan.Erwin schreef:Maar dat zijn dan wel weer 90 gezellige minuten die je bijv. niet hoeft te besteden aan iets onsmakelijks als RoboRally. Elk nadeel.......JeVo schreef:Als je dat in het laatste half uur in de galeria doet, ben je toch nog redelijk op tijd op pad, want al gauw 90 minuten sneller dan naar een restaurant.Gert12555 schreef: Eerst nog iets eten lijkt me een strak plan. Eens kijken of ik mijn carpoolers kan overtuigen. Dank voor de tips.
Volgens mij is dat je neefje die met jou roborally wil spelen
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Piet
- Beheerder
Bij deze is dat neefje onterfd.JeVo schreef: He, Erwin, volgens mij hoor ik jouw telefoon overgaan.
Volgens mij is dat je neefje die met jou roborally wil spelen![]()