Verzenden van bordspel naar buitenland

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

skarnl
Rooster Booster
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Verzenden van bordspel naar buitenland

Bericht door skarnl »

Ik heb onlangs Gloomhaven maar verkocht (speelde het zelden en was niet helemaal mijn spel). Kreeg hem niet verkocht via Marktplaats, dus uiteindelijk maar via BGG tekoop gezet. Dus nu mag ik hem gaan verzenden naar Denemarken :wtf:

Heb al beetje lopen kijken naar vervoerders en denk dat ik hem via DHL ga laten versturen (of UPS).
Enige probleem is dat de doos van Gloomhaven al enorm is en daarnaast ik er ook nog een losse map bij heb voor alle vloertegels.

Als ik dus ga zoeken voor een doos ergens met de afmetingen van minimaal 45cm x 20cm x 32 cm - dan vind ik overal wel webwinkels, maar die verkopen ze per 15 stuks ofzo :cry:

Nu vroeg ik me af of iemand dus advies heeft hoe/waar je degelijke grote dozen kan vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Re: Verzenden van bordspel naar buitenland

Bericht door Erwin »

Vraag een lege doos aan je lokale spellenwinkel. Die heeft ze meestal in alle soorten en maten.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Of snijd twee stukken karton, eentje even breed en eentje even lang als het spel en plooi ze dwars over elkaar over de doos. Op die manier doe ik het vaak en beschermt de spellen meestal erg goed.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
skarnl
Rooster Booster

Bericht door skarnl »

The Iced One schreef: Of snijd twee stukken karton, eentje even breed en eentje even lang als het spel en plooi ze dwars over elkaar over de doos. Op die manier doe ik het vaak en beschermt de spellen meestal erg goed.
Heb 1 doos en nog 1 losse map die erbij moet. Zou eventueel inderdaad wel zelf een doos kunnen samenstellen, goed idee. Ga wel eerst nog ff kijken of het misschien ergens een doos kan vinden, voelt toch iets steviger aan.
skarnl
Rooster Booster

Bericht door skarnl »

Erwin schreef: Vraag een lege doos aan je lokale spellenwinkel. Die heeft ze meestal in alle soorten en maten.
Dat is ook een goede oplossing. Eens ff navraag doen daar :clap:
Bruno
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Just my luck

Bericht door Bruno »

skarnl schreef: Ik heb onlangs Gloomhaven maar verkocht (speelde het zelden en was niet helemaal mijn spel). Kreeg hem niet verkocht via Marktplaats, dus uiteindelijk maar via BGG tekoop gezet. Dus nu mag ik hem gaan verzenden naar Denemarken :wtf:

Heb al beetje lopen kijken naar vervoerders en denk dat ik hem via DHL ga laten versturen (of UPS).
Enige probleem is dat de doos van Gloomhaven al enorm is en daarnaast ik er ook nog een losse map bij heb voor alle vloertegels.

Als ik dus ga zoeken voor een doos ergens met de afmetingen van minimaal 45cm x 20cm x 32 cm - dan vind ik overal wel webwinkels, maar die verkopen ze per 15 stuks ofzo :cry:

Nu vroeg ik me af of iemand dus advies heeft hoe/waar je degelijke grote dozen kan vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor grote pakketten kom ik internationaal steeds op DPD uit. Kost 9,50 voor een pakket tot 10Kg naar een afhaalpunt. Dozen kun je vaak wel bij een supermarkt scoren. Desnoods zo'n grote bananendoos. Zijn supersterk.
Infyra
Grote Dienaar

Bericht door Infyra »

Helaas is Gloomhaven met verpakking waarschijnlijk net iets meer dan 10kg :D

Gloomhaven kwam in zijn eigen doos, precies op die maat gemaakt. Met mazzel heeft je FLGS nog zo'n doos bewaard, meestal krijg ik kleinere dozen dan waar Gloomhaven in zal passen!
skarnl
Rooster Booster

Bericht door skarnl »

Bruno schreef: Voor grote pakketten kom ik internationaal steeds op DPD uit. Kost 9,50 voor een pakket tot 10Kg naar een afhaalpunt. Dozen kun je vaak wel bij een supermarkt scoren. Desnoods zo'n grote bananendoos. Zijn supersterk.
Ga eens rondvragen. Had ook al een site (http://verzenden24.nl/gebruikte-dozen/) gevonden met de juiste afmetingen, dus wellicht dat ik er daar eentje oppik (aangezien ik dit weekend toch toevallig naar de Efteling ga en erlangs rij).

En ga ff kijken bij DPD, voelt altijd beetje als een soort van budget-vervoerder... en wil het wel degelijk vervoeren, aangezien m'n koper ervoor betaald heeft :angel:
Infyra schreef: Gloomhaven kwam in zijn eigen doos, precies op die maat gemaakt. Met mazzel heeft je FLGS nog zo'n doos bewaard, meestal krijg ik kleinere dozen dan waar Gloomhaven in zal passen!
Ik zal ff informeren bij m'n FLGS. De op maat gemaakte doos van Gloomhaven zal bij mij niet passen, aangezien ik nog een extra map mee wil sturen met daarin alle vloertegels.

Maar ga eens rondkijken dan. Thanks allen.
skarnl
Rooster Booster

Bericht door skarnl »

Nog even - voor eventuele zoekers - waar ik uiteindelijk op uitgekomen ben.

Toen ik een rol bubbelwrap in de bouwmarkt kocht (wat echt iets van 2-3 euro was, in tegenstelling tot wat er online te koop is), toen zag ik toevallig dat een verhuisdoos vrijwel exact de afmeting had die ik nodig had. Hij was alleen een beetje te hoog.

Maar heb dus uiteindelijk Gloomhaven + een map met alle vloertegels + de plastic insert op elkaar kunnen plaatsen in de verhuisdoos en de rest opgevuld met bubbelwrap, stukken gevouwen karton en kranten-proppen.

Stevige doos, goed dik karton en ook nog eens voor maar 2,50 ofzo. Prima dus