Diamanten Joe

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

kolonist
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Diamanten Joe

Bericht door kolonist »

Heeft iemand al de mini uitbreiding: Diamanten Joe gespeeld voor Iguazu?

Ik heb m hier namelijk liggen maar ben zeer slecht in Duits en kan op het internet ook nog geen Engelse / Nederlandse vertaling vinden.

Kent iemand de regels? 8)

Alvast bedankt!

Labels:
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door syroit »

Ik heb hem ook liggen en hoop vanavond of morgen het blaadje vertaald te hebben. Ik gooi het hier wel op het forum,als ik de eerste ben natuurlijk. :D
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door syroit »

Ik heb vandaag nog de tijd gevonden...

Mocht iemand op of aanmerking hebben, hoor ik het graag, daarna zal ik hem sturen naar het Vlaams Spelarchief.
Diamond Joe (Uitbreiding Iguazu/Niagara)

Uitgever: Zoch
Auteur: Thomas Liesching
Illustratie: Victor Boden
Vertaling: Pieter Syroit ? syroit@carcassonne.nl

Inhoud:
De kano van Diamond Joe

Inleiding:
Diamond Joe is altijd onderweg en bevindt zich steeds in het water van de Iguazu. Geen stroomsnelleheid is hem te eng. Met zijn oude opgeknapte kano bezoekt hij de plaatsen waarvan hij denkt dat ze goed zijn om edelstenen te vinden. En zo heeft hij steeds weer een glimmende edelsteen te pakken, maar ze betekenen voor hem niets. Hij hoort liever de vogels fluiten, ziet liever de vissen zwemmen en geniet hij liever van de natuur. Als je Diamond Joe tegenkomt bied hij je zijn edelsteen aan, of wil hij ruilen van edelsteen. Zomaar?

Wat veranderd er met Diamond Joe op de Iguazu:
? bij de spelvoorbereiding
De kano van Diamond Joe wordt aan het begin van het spel op de eerste riviertegel, bij de aanlegsteiger, gezet.

? in de speelrondes
Diamond Joe laadt zijn kano in.

Alle spelers voeren een actie uit zoals dat beschreven is in de basisregels. Dan wordt de rivier in beweging gezet. Diamond Joe vaart gewoon mee. Als de kano van Diamond Joe aan een laadplaats tot stilstand komt, belaadt hij zijn kano met 1 edelsteen, als er geen edelstenen liggen of als er enkel edelstenen van een andere kleur liggen neemt Diamond Joe geen edelsteen mee. Ook als hij reeds een edelsteen heeft, of niet aan een laadplaats komt neemt hij geen edelsteen.
De kano van Diamond Joe wordt nooit bij de steiger uitgeladen.

Diamond Joe gaat varen.
Vervolgens vaart Diamond Joe het zelfde aantal peddelpunten als de startspeler heeft gespeeld. Diamond Joe start stroomopwaarts, als hij bij de tegel aan de steiger komt, draait hij om en vaart verder stroomafwaarts tot dat alle peddelpunten op zijn. Mocht hij bij de splitsing komen neemt hij steeds de rechter arm.

Diamond Joe blijft altijd op de Iguazu. Als hij van de waterval stort, wordt de edelsteen die hij evenmtueel bij had terug in de juiste vindplaats gelegt. Diamond Joe komt direct weer in het spel op de riviertegel bij de steiger.

Als de startspeler een wolktegel heeft gespeeld, gaat Diamond Joe ook niet varen.

Diamond Joe ontmoeten.
De speler die op dezelfde tegel als Diamond Joe komt heeft meestal geluk, want Diamond Joe is heel vrijgeving.
Als je kano leeg is, mag je de edelsteen van Diamond Joe overnemen.
Als je reeds een edelsteen hebt, mag je deze wisselen met Diamond Joe.
En als je een edelsteen hebt en de kano van Diamond Joe is leeg, mag de jouw edelsteen schenken aan Diamond Joe.

Bovengenoemde akties zijn vrijwillig en kosten je geen peddelpunten, maar zijn niet van toepassing als je voorbij vaart. Je moet op de tegel eindigen waar Diamond Joe staat.

Tot slot wenst Diamond Joe je veel plezier bij het zoeken naar edelstenen?