Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb met de feestdagen het bordspel Istanbul gekregen en het bevalt zo goed, dat ik ook een uitbreiding wil aanschaffen. Welke is dan het leukste? Mokka & Smeergeld of Brieven & Zegels?
Ik hoor dat de uitbreidingen goed worden besproken, dus wellicht dat ik ze in de toekomst wel alle 2 ga aanschaffen, maar nu nog maar even niet
Is dit spel taalafhankelijk? Ik zag de bigbox met beide uitbreidingen kost maar 5 euries meer dan het basisspel, maar wel enkel verkrijgbaar in Duits en Engels. Voor de spelregels is dit geen probleem, het gaat meer over de kaartjes in het spel.
pinokio1993 schreef:
Is dit spel taalafhankelijk? Ik zag de bigbox met beide uitbreidingen kost maar 5 euries meer dan het basisspel, maar wel enkel verkrijgbaar in Duits en Engels. Voor de spelregels is dit geen probleem, het gaat meer over de kaartjes in het spel.
Daar staan alleen maar symbooltjes op.
Vooruit, de locaties hebben dan Duits/Engelse namen: Ambassade wordt Botschaft/Ambassy.
pinokio1993 schreef:
Vooruit, de locaties hebben dan Duits/Engelse namen: Ambassade wordt Botschaft/Ambassy.
pinokio1993 schreef:
Dat lukt nog net
De uitbreiding heeft wel kaarten met veel tekst. De gilde kaarten heten die, zo uit mijn hoofd.
kosterix schreef:
beste uitbreiding? geen. koop het dobbelspel.
Dat is weer een erg gevatte reactie van je Kos. Heel leuk ook. En informatief.
Maar heb je de uitbreidingen van Istanbul überhaupt wel eens gespeeld?
Ja. De eerste paar potjes is het nog nieuw en leuk, maar na een tijdje komt het neer op steeds hetzelfde loopje herhalen. Ja elk spel liggen tegels anders, maar wie als eerste het loopje vindt, wint.
Het dobbelspel doorbreekt dat, daarom adviseer ik het, plus de korte setup en teardown, je kunt het mee op reis nemen.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.