Begin juni gaan we met een groep van onze laatstejaars leerlingen (19 jaar, 13 leerlingen en 2 leraars) op studiereis.
We bezoeken Claas in Harsewinckel, Volkswagen in Wolfsburg, Bremen en Meyer Werft in Papenburg voor we in provincie Groningen aankomen.
Daar hebben we nog een bezoek aan het TT circuit in Assen. Onderweg naar huis stoppen we bij Van Merksteijn in Almelo.
We hebben echter nog een hele donderdagnamiddag vrij die we leuk willen invullen. Het mag een interessant bedrijfsbezoek zijn (we komen met leerlingen uit bouw, bedrijfsvoertuigen en lassen), maar het mag evengoed een ontspannende activiteit zijn.
Iemand leuke tips in provincie Groningen?
(En neen, mijn leerlingen hebben helemaal niets met spellen. Een bedrijfsbezoek bij WGG komt dus niet in aanmerking.)
Tips gezocht: fijne activiteiten in Groningen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Piet
- Beheerder
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Re: Tips gezocht: fijne activiteiten in Groningen
Mochten jullie nog tijd over hebben in Bremen: hier kan je ook nog de Mercedesfabriek bezoeken (gratis, zelfs het restaurant kostte niets).
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het ligt niet helemaal op de route misschien, maar ik ben voor mijn opleiding een jaar of 5/6 geleden bij Scania in Zwolle geweest en heb daar een uitgebreide rondleiding gekregen met mijn toenmalige klas. Ontzettend interessant om te zien hoe ze daar werken. Almelo -> Zwolle is wel redelijk te doen volgens mij.

-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Als het niet verplicht met de studie te maken hoeft te hebben, dan is wadlopen wellicht een leuk idee?
Iets anders waar Groningen om bekend staat (maar hoe lang nog???) is de aardgaswinning, misschien is daar ook een excursie te regelen.
Iets anders waar Groningen om bekend staat (maar hoe lang nog???) is de aardgaswinning, misschien is daar ook een excursie te regelen.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Waar Groningen in elk geval niet om bekend staat is Assen en WGG. 
-
Piet
- Beheerder
Ja, dat weet ik, maar vanuit ons oogpunt is dat hoge noorden één pot nat. Wees als blij dat ik het niet voor het gemak Friesland genoemd heb.Erwin schreef: Waar Groningen in elk geval niet om bekend staat is Assen en WGG.![]()
Bovendien zullen we ergens in Groningen logeren. Van daaruit is Assen maar een boogscheut (als je goed kan schieten).
Leuke tips. Ik ga ermee aan de slag.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ach, je bent een aardige Waal met een spraakgebrek. Het is je vergeven.Piet schreef:Ja, dat weet ik, maar vanuit ons oogpunt is dat hoge noorden één pot nat. Wees als blij dat ik het niet voor het gemak Friesland genoemd heb.Erwin schreef: Waar Groningen in elk geval niet om bekend staat is Assen en WGG.![]()
Bovendien zullen we ergens in Groningen logeren. Van daaruit is Assen maar een boogscheut (als je goed kan schieten).![]()
Leuke tips. Ik ga ermee aan de slag.
-
Traquan
- Stamhoofd
Als je vanuit Duitsland komt, is een bezoek aan het vestingstadje Bourtange een leuke middag besteding. Op de Duitse grens, vlakbij Papenburg.

Groningen (Stad) is zelf overigens ook zeer de moeite waard. En zoals eerder gememoreerd: vergeet niet naar Drenthe te reizen als je TT Assen wil bezoeken.
Groningen (Stad) is zelf overigens ook zeer de moeite waard. En zoals eerder gememoreerd: vergeet niet naar Drenthe te reizen als je TT Assen wil bezoeken.
-
Piet
- Beheerder
Laat ons zeggen dat ik even ver van Wallonië woon als WGG van Groningen vandaan ligt. Ik vergeef je dus ook deze verwarring.Erwin schreef: Ach, je bent een aardige Waal met een spraakgebrek. Het is je vergeven.![]()
-
rober
- Standaard moderator
Doe jezelf niet te kort Piet.Piet schreef:Laat ons zeggen dat ik even ver van Wallonië woon als WGG van Groningen vandaan ligt. Ik vergeef je dus ook deze verwarring.Erwin schreef: Ach, je bent een aardige Waal met een spraakgebrek. Het is je vergeven.![]()
Ik denk dat de Goblins minder ver hoeven te lopen.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
warjan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: game on!
Hunebed museum in Borger voor een impressie van historische bouw 
Zeilen/ kano-en op het Oldambtmeer
Martinitoren 'beklimmen' in Groningen stad. En dan ook het nieuw gebouwde Groninger Forum bewonderen.
Zeilen/ kano-en op het Oldambtmeer
Martinitoren 'beklimmen' in Groningen stad. En dan ook het nieuw gebouwde Groninger Forum bewonderen.
arjanvanhouwelingen.com
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Als moderator kan Piet het Groninger forum iedere dag bekijken

-
Tamara_Bakker
- Standaard moderator
Ik zou Borger combineren met Assen. Je kunt Borger in minder dan een half uur doen als je alleen de hunebedden wilt bewonderen. Je kunt ook het museum bezoeken, dan mag je er in totaal (hunebed + museum) ongeveer 2 uur voor uittrekken. Dat is dus geen middagvullende activiteit.
Ik zou aanraden om de vrije middag naar het gevangenismuseum in Veenhuizen te gaan, zie https://www.gevangenismuseum.nl/
Je ziet en hoort er van alles over de werking van het strafrecht vroeger en nu, van oude martelwerktuigen tot aan hoe er nu over gevangenissen wordt gedacht. Inclusief een nagespeeld proces waarbij de bezoekers zelf middels stemknoppen kunnen laten weten welke straf de verdachte zou moeten krijgen. Allesbehalve saai en geeft veel stof voor discussie voor je leerlingen.
Leuk en leerzaam tegelijkertijd en je kunt er (inc rondleiding door het cellencomplex) rustig een middag zoetbrengen.
Ik zou aanraden om de vrije middag naar het gevangenismuseum in Veenhuizen te gaan, zie https://www.gevangenismuseum.nl/
Je ziet en hoort er van alles over de werking van het strafrecht vroeger en nu, van oude martelwerktuigen tot aan hoe er nu over gevangenissen wordt gedacht. Inclusief een nagespeeld proces waarbij de bezoekers zelf middels stemknoppen kunnen laten weten welke straf de verdachte zou moeten krijgen. Allesbehalve saai en geeft veel stof voor discussie voor je leerlingen.
Leuk en leerzaam tegelijkertijd en je kunt er (inc rondleiding door het cellencomplex) rustig een middag zoetbrengen.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.