Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Deze wou ik erg graag proberen, echter de enige dag dat we zelf konden spelen (ipv demonstreren), nl vrijdag, stond het spel de hele dag in de persruimte stof te vergaren!!!
Daarom aan de gelukkige mensen die het wel hebben geprobeerd:
Ik heb het spel 2 keer gespeeld en werd er niet erg blij van. Het duurt even voor je door de regels heen bent, terwijl het spel zelf eigenlijk best simpel is. Met drie spelers krijg je al snel een situatie waar twee spelers gaan vechten en verzwakken zodat de derde speler vervolgens kan gaan winnen. Verder ben je in het begin rondes lang aan het opbouwen en de echte gevechten zijn vervolgens heel snel afgelopen. Maar smaken verschillen dus er zijn vast mensen die dit wel leuk vinden. Het spelmateriaal zag er trouwens wel goed uit.
Volgens mij had PS Games het spel wel mee, maar kon het niet gespeeld worden: te uitgebreid en daarnaast volgens mij redelijk laat binnen bij PS Games. Je kon wel lekker snuffelen in de regels en de rest van de inhoud bekijken. Daarnaast heb ik nog een kort gesprek gehad over wat de mogelijkheden van het spel waren.
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
Tijdens mijn rondjes over de beurs ben ik steeds even langs de stand gelopen van PS Games. Daar zag ik toch steeds mensen aan tafel zitten waarbij het veel leek alsof deze aan het spelen waren. Ze kregen in ieder geval uitleg van iemand van PS games en zaten niet zelf te snuffelen in de regels.
Het spel was vanaf zaterdag voor het publiek beschikbaar, alleen vrijdag stond het de hele dag in de persruimte.
Daarbij zijn de regels eigenlijk vrij simpel. Paar basisacties die je kan uitvoeren tijdens je beurt en wat regels hoe een gevecht verloopt, zou binnen een half uur uitgelegd kunnen zijn. Qua complexiteit eenvoudiger uit te leggen dan bijvoorbeeld Caylus of Reef encounter.
Nu maar hopen dat spel in december beschikbaar is met nederlandse regels.