Spelersgroep (D&D 5e) gezocht omgeving Uden/Oss/Eindhoven/Ni

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Lamme
Joker

Spelersgroep (D&D 5e) gezocht omgeving Uden/Oss/Eindhoven/Ni

Bericht door Lamme »

Hoi, ik ben Mark, 37 jaar, afkomstig uit Volkel (Uden). Kleine 2 jaar geleden bekend geraakt met D&D via critical role op youtube. Na een poosje de starterset aangeschaft en met wat bekenden de eerste stappen gezet. Helaas niet genoeg gedeeld enthousiasme dus het jaar daarna gevuld met een DM rol voor mijn neefjes 10-13 jarigen). Leuk, maar zit inmiddels toch wel erg verlegen om zelf de D&D ervaring te beleven. Dus op zoek naar een groep enthousiaste spelers!

Ben na de starter set inmiddels in bezit van de players handbook, monster manual en verschillende aanvullende boeken. Heb characters klaar liggen maar zeker bereid om iets nieuws te maken. Wil alles spelen (behalve wizard). Vind lore en roleplay net zo interessant als combat dus zoek het liefst alle 3. Heb eigen vervoer dus locatie bezoeken is geen probleem. Hosten is ivm ruimte iets lastiger maar zou kunnen. Welke groep zou mij eens willen uitnodigen voor een leuke kennismaking?
Pufnukkel
Locomotief

Re: Spelersgroep (D&D 5e) gezocht omgeving Uden/Oss/Eindhove

Bericht door Pufnukkel »

Hoi Mark,

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een nieuwe groep op vrijdag avond (om de week) in omgeving Den Bosch. Je kan daar direct aanschuiven als je wilt. Morgenavond staat een 1e ontmoeting op de planning mocht je dat nog halen :D
Wel even bijzeggen dat het een andere versie van het spel is, (Pathfinder aka DnD 3.5) dus als je daar geen zin in hebt dan snap ik dat.

Ik hoor graag of je interesse hebt!

mvg,
Robbert
Lamme
Joker

Bericht door Lamme »

Hoi Robbert
Enorm bedankt voor het aanbod maar ik moet het helaas afslaan. Mijn voorkeur gaat wel echt uit naar D&D 5e, mede ook door het reeds in bezit hebbende materiaal als boeken etc. Daarnaast is vrijdag ook de enige avond in de week die me lastig uit komt. Super toffe reactie dus, maar vriendelijk bedankt.
Heronimus30
Uno

Bericht door Heronimus30 »

Hallo Mark.

Ik een beginnende DM ben nu bezig om een nieuw groepje te starten in Beuningen.
We gaan de D&D 5e versie spelen.

Eerst wil ik een paar one shot adventures gaan runnen en daarna zien we wel verder.
We spelen wel op vrijdag om de week.
Je bent van harte welkom.

Ik hoor het wel.

Greetz
Heronimus
Lamme
Joker

Bericht door Lamme »

Hoi heronimus

Ik heb je een pb gestuurd!
Kevin66
PIONier

Bericht door Kevin66 »

Hallo Mark,

Is het al gelukt een groep te vinden?
Ik ben ook nog op zoek naar een groep.

Zag dat je bovenstaande reacties beide op vrijdagavond spelen.
Dat komt mij niet uit. Ik zoek iets voor Zaterdags of Zondags.
MichielHagen
PIONier

Bericht door MichielHagen »

Wij zijn een groep van 6 spelers tussen de 30 en 40 jaar. We spelen in Eindhoven, Veghel en soms Nuenen op de woensdagavonden.
We spelen normaliter D&D 3.5, maar momenteel spelen we een Sci-Fi campaign, die een aantal huisregels bevat en slechts losjes gebaseerd is op D&D 3.5. De volgende campaign wordt gewoon weer D&D fantasy.

Ik begreep al dat je per se D&D 5.0 wil spelen (omdat je daar al boeken van hebt), maar ik moet toch zeggen, ik heb mijn boeken al jaren niet meer aangeraakt. Regels zoek je sneller op via internet dan in een boek, en ook al heb ik fysieke boeken, ik gebruik toch de PDF's vaker dan de fysieke boeken.
Daarnaast blijft 3.5 verreweg het uitgebreidst in wat er allemaal beschikbaar is qua boeken en dergelijke. Volgens mij zit 5.0 en 3.5 ook niet ver van elkaar af en ik zou zelf als DM (ik doe de volgende campaign) ook best 5.0 aspecten toestaan zolang het compatibel is (en dat is het voor een groot deel).

Anyway, mocht jij (of iemand anders) geïnteresseerd zijn, stuur me een berichtje.

met vriendelijke groet,
Michiel

p.s. ik heb een vermoeden wie jij bent en dat ik je ken, ik kom uit Uden ;)