Hey,
Ik zag ineens Flame Rouge een paar keer voorbij komen.
En jeetje wat lijkt dat op een spelidee wat ik al eens met Jumbo en andere spelmakers heb gedeeld.
Kijk op het bijgaande plaatjes. Idee was, verschillende soorten renners met eigen specialiteiten, verschillende baanstukken, verschillende parcoursen kunnen leggen en slipstreamen etc. Ook waren de baanstukken om te draaien.
Klimmen, vlak, kasseien, bochten, smalle wegen (niet uit de wind kunnen) kwam allemaal in de uitgewerkte spelregels voor...
Zat goed in elkaar vond men, maar angst vanwege het sportgenre.
Wie weet of Flame Rouge van na 2004 is?
Wielrennersspel
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
playdesign
- Joker
- Persoonlijke Ondertitel: test
Wielrennersspel
Laatst gewijzigd door Bart op zo 16 mei 2021, 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht afgesplitst van "Wie tipt mij een nieuw spel?" elders op forum
Reden: bericht afgesplitst van "Wie tipt mij een nieuw spel?" elders op forum
Geen spel zonder http://www.spel-regels.nl
Labels:
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
playdesign
- Joker
- Persoonlijke Ondertitel: test
Re: Wielrennersspel
Ja precies, dat spel.
Ik weet niet of het ook tussensprints heeft en een letterlijke tussenstand op basis van seconden achterstand in het kampioenschap. En dat van mij werkte met bidons die je kon aanvullend kon inzetten.
Ik heb het in 2005 bij de belastingdienst laten deponeren.
Van jumbo heb ik als het goed is nog wel ergens een verslagje.
Ik weet niet of het ook tussensprints heeft en een letterlijke tussenstand op basis van seconden achterstand in het kampioenschap. En dat van mij werkte met bidons die je kon aanvullend kon inzetten.
Ik heb het in 2005 bij de belastingdienst laten deponeren.
Van jumbo heb ik als het goed is nog wel ergens een verslagje.
Geen spel zonder http://www.spel-regels.nl
-
De Spellenreporter
- Condottiërre
Nee, dat heeft Flamme Rouge niet, dat klinkt dan meer als Leader 1: Hell of the Northplaydesign schreef: Ja precies, dat spel.
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Heel veel wielrenspellen hebben een spelbord wat er ongeveer zo uitziet, ook spellen van ver voor 2000 (Um Reifenbreite o.a.)
Het unieke van Flamme Rouge is het kaartendeck per renner en hoe je daar kaarten uit speelt.
Er is op Boardgamegeek wel een “designer diary” van het spel te vinden waarin de ontwerper vertelt dat dat idee er eerst was en dat het wielerthema daaruit voortkwam.
Het unieke van Flamme Rouge is het kaartendeck per renner en hoe je daar kaarten uit speelt.
Er is op Boardgamegeek wel een “designer diary” van het spel te vinden waarin de ontwerper vertelt dat dat idee er eerst was en dat het wielerthema daaruit voortkwam.
-
larsje86
- Hazelnoot Ridder
Ja ik moest ook denken aan Leader 1, maar daar zijn al 3 versies van. En ik heb vroeger op de camping ook ooit een spel gespeeld wat ook diverse kenmerken hier van had... geen idee welk spel dat was (jaren 90)..
Maar echt uniek is je idee helaas niet (op hoofdlijnen in ieder geval)
Maar echt uniek is je idee helaas niet (op hoofdlijnen in ieder geval)

-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Vroeger had je in België ook een spel genaamd Eddy Merckx, dat had ook wat weg van hetgeen je aanhaalt (o.a. de drinkbussen) maar dat spel dateert van ergens de jaren '70 of '80 dacht ik 
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
En recent opnieuw uitgebracht, omdat Eddy Merckx 50 jaar geleden zijn eerste overwinning in de Tour behaalde.dirk schreef: Vroeger had je in België ook een spel genaamd Eddy Merckx, dat had ook wat weg van hetgeen je aanhaalt (o.a. de drinkbussen) maar dat spel dateert van ergens de jaren '70 of '80 dacht ik![]()