Op zoek naar een bordspelcafé of spellenwinkel in Rotterdam
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Op zoek naar een bordspelcafé of spellenwinkel in Rotterdam
Hoi Allen,
TL;DR Ik ben op zoek naar een bordspelwinkel of -café in Rotterdam met een ruimte om op een vrijdagavond ongeveer 20 mensen een workshop te laten houden.
Uitgebreid:
Ik ben vrijwilliger voor een groep die pizzalezingen organiseert voor jonge bètadocenten. Een pizzalezing kenmerkt zich door eerst gezamenlijk lekker en gezellig te eten, en daarna een activerende workshop te krijgen die zich richt op onderwijstechnieken of vormen waar je direct mee aan de slag kunt. We organiseren in november een workshop over het maken van educatieve spel(len/vormen), die je kunt gebruiken om je lesstof beter over te brengen.
We zijn hiervoor op zoek naar een ruimte in Rotterdam waar we ongeveer 20 mensen kwijt kunnen om deze workshop te geven. Meestal houden we pizzalezingen op scholen, maar het leek me voor deze leuk om het te doen in een ruimte die wat inspirerender is. Bijvoorbeeld een spellenwinkel of -café. Waar ook wat voorbeelden zijn van verschillende spelvormen. Of misschien juist zelfs educatieve games (Genius games bijvoorbeeld).
Nu ben ik zelf niet echt thuis in Rotterdam of de Rotterdamse spellenscène, daarom mijn verzoek hier.
Wie weet er een leuke locatie? Ook kleine tips in de trant van: "Misschien hier eens kijken?", een naam alleen is genoeg. In dit draadje, of PM, allemaal goed.
Mocht dit draadje beter ergens anders kunnen, is verplaatsen prima.
Dankjewel!
TL;DR Ik ben op zoek naar een bordspelwinkel of -café in Rotterdam met een ruimte om op een vrijdagavond ongeveer 20 mensen een workshop te laten houden.
Uitgebreid:
Ik ben vrijwilliger voor een groep die pizzalezingen organiseert voor jonge bètadocenten. Een pizzalezing kenmerkt zich door eerst gezamenlijk lekker en gezellig te eten, en daarna een activerende workshop te krijgen die zich richt op onderwijstechnieken of vormen waar je direct mee aan de slag kunt. We organiseren in november een workshop over het maken van educatieve spel(len/vormen), die je kunt gebruiken om je lesstof beter over te brengen.
We zijn hiervoor op zoek naar een ruimte in Rotterdam waar we ongeveer 20 mensen kwijt kunnen om deze workshop te geven. Meestal houden we pizzalezingen op scholen, maar het leek me voor deze leuk om het te doen in een ruimte die wat inspirerender is. Bijvoorbeeld een spellenwinkel of -café. Waar ook wat voorbeelden zijn van verschillende spelvormen. Of misschien juist zelfs educatieve games (Genius games bijvoorbeeld).
Nu ben ik zelf niet echt thuis in Rotterdam of de Rotterdamse spellenscène, daarom mijn verzoek hier.
Wie weet er een leuke locatie? Ook kleine tips in de trant van: "Misschien hier eens kijken?", een naam alleen is genoeg. In dit draadje, of PM, allemaal goed.
Mocht dit draadje beter ergens anders kunnen, is verplaatsen prima.
Dankjewel!

Labels:
- Sunnyfield
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Op zoek naar een bordspelcafé of spellenwinkel in Rotter
Tabletop Kingdom in... Den Haag! Of wellicht SPEEL! in Bleiswijk, maar ik weet niet hoeveel ruimte die hebben.

-
DaveyJones6913
- Rooster Booster
ik raad je aan de naam te veranderen naar 'patatlezingen'.
- mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Contacteer:
Er was een plek die heet Stroop volgens mij waar en veel ruimte is en bordspellen gespeeld worden en horeca is... geen idee of het nog bestaat.
- Saaur
- Grote Dienaar
Ik zou ook Speel! adviseren, 20 man is daar echt geen enkel probleem en goed te bereiken vanaf R’dam. Zover ik weet heeft R’dam zelf niet echt iets.Sunnyfield schreef: Tabletop Kingdom in... Den Haag! Of wellicht SPEEL! in Bleiswijk, maar ik weet niet hoeveel ruimte die hebben.
- MickyS
- Garnaal
Misschien kan https://www.magicunited.nl/nl/home.aspx iets voor je betekenen.
"Rock over London. Rock on Chicago."
- 16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Contacteer:
Wij spelen vandaag de dag bij het Wijkpaleis, daar zijn echter ter inspiratie weinig spellen aanwezigmazinho schreef: Er was een plek die heet Stroop volgens mij waar en veel ruimte is en bordspellen gespeeld worden en horeca is... geen idee of het nog bestaat.
- mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Contacteer:
Wat is de status van Stroop Paul?16 Feet Pauly schreef:Wij spelen vandaag de dag bij het Wijkpaleis, daar zijn echter ter inspiratie weinig spellen aanwezigmazinho schreef: Er was een plek die heet Stroop volgens mij waar en veel ruimte is en bordspellen gespeeld worden en horeca is... geen idee of het nog bestaat.. Stroop was inderdaad wel de perfecte plek geweest. Als je wil kan ik je wel in contact brengen met het wijkpaleis.
- 16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Contacteer:
Vloeibaar, maar redelijk dikmazinho schreef:Wat is de status van Stroop Paul?16 Feet Pauly schreef:Wij spelen vandaag de dag bij het Wijkpaleis, daar zijn echter ter inspiratie weinig spellen aanwezigmazinho schreef: Er was een plek die heet Stroop volgens mij waar en veel ruimte is en bordspellen gespeeld worden en horeca is... geen idee of het nog bestaat.. Stroop was inderdaad wel de perfecte plek geweest. Als je wil kan ik je wel in contact brengen met het wijkpaleis.
We zitten in de Fenixloods (Fenix Food Factory) in Rotterdam, daar verkopen we voornamelijk stroopwafels
In dat pand kun je ook een ruimte huren btw. Mijn collega's van Zaak 8 verhuren daar een hele toffe ruimte waar dit soort workshops wel op zijn plek zijn.
https://www.zaakachtrotterdam.nl/over-o ... gJfYvD_BwE
Ligt er natuurlijk wel aan of je daar budget voor hebt. :S er is wel een pizza bakker aanwezig in de loods
- pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Bedankt voor de tips!
Kunnen we mee aan de slag.
Enneh...
Kunnen we mee aan de slag.
Enneh...
geen heiligschennis hèDaveyJones6913 schreef: ik raad je aan de naam te veranderen naar 'patatlezingen'.

- Sunnyfield
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke
Tabletop Kingdom heeft nu ook een zaak aan de Weena naast Station Rotterdam Centraal!