Ducosim 12 december: verzoeknummer speldemonstratie?

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Tamara_Bakker
Standaard moderator

Ducosim 12 december: verzoeknummer speldemonstratie?

Bericht door Tamara_Bakker »

Hallo allemaal,

Op 12 december zal Spelgroep Phoenix in elk geval de spellen War Stories en Transport demo-en. Verder willen we hier de oproep doen welke spellen de bezoekers van Ducosim graag uitgelegd willen hebben.

Dus: heb je een spel dat al erg lang in de kast staat te verstoffen? En wil je graag dat de regels worden uitgelegd op Ducosim?
Meld het svp hieronder! We kennen niet van elk spel de regels, maar met onze gezamelijke spellenkennis kunnen we een eind komen.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Niet dat ik er bij ben, maar ik vind dit een heel mooi initiatief en een erg prettige service!
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Dank je, Bartjes.

Ik hoop dat eventuele verzoeken een dezer dagen hieronder worden gepost, dan kunnen we de verzoeknummers nog voorbereiden.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Hannibal: Rome vs. Carthago :twisted: :twisted: :twisted:
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Hoezo, duivelse glimlach??? Een van onze regelmatige bezoekers kan het spel je zo uitleggen. Als je wilt, kan ik hem vragen of hij zaterdag wil meedemo-en.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Hrmpf. Ik probeerde je op een speelse manier voor het blok te zetten, maar dat mislukte volkomen. Ik ken Hannibal een beetje en heb uitleg niet echt nodig. Het spel lijkt me overigens niet geschikt voor een demonstratie op Ducosim vanwege de enorme spelduur en regellast, ook al is het een vrij overzichtelijk systeem als je eenmaal bezig bent.
Laatst gewijzigd door cymric op di 08 dec 2009, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara_Bakker
Standaard moderator

We zijn kennelijk van meer markten thuis dan jij dacht ;-)

Overigens, als je Hannibal wilt spelen, wees welkom op 30 december voor de laatste speldag van het jaar. We spelen dan van 12.00 tot 0.00 uur in 't Spoortje in Leiden. Entree is EUR 1,50 en dat is inclusief een dieet van oliebollen, wafels en andere lekkernijen.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Als je dan toch iets op kan/mag geven: onlangs Keythedral van Pro Ludo gekregen maar ik ken het helemaal niet. Als ik dat uitgelegd kan krijgen/spelen zou ik dat leuk vinden :) (als jullie die kennen)
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

@ humske - ik heb hem thuisliggen dus je mag ook een keertje hier langskomen of ik bij jou ;)
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Ik heb wel interesse in een speluitleg van "At the gates of Loyang" van Uwe Rosenberg.

Grtz William
Tamara_Bakker
Standaard moderator

@humske: Keythedral kan worden uitgelegd door een van de Phoenixers. Dat komt dus in orde.

@william: ik ga proberen of ik Loyang nog voor kan bereiden. Ik kan het echter niet beloven: het spel staat bij mij op zolder, terwijl daar momenteel ook wordt verbouwd.
Paletti
Grote Dienaar

At the Gates of Loyang

Bericht door Paletti »

Als ik er tijd voor heb die dag heb ik ook interesse in 'At the Gates of Loyang' :D
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Tamara_Bakker schreef:@humske: Keythedral kan worden uitgelegd door een van de Phoenixers. Dat komt dus in orde.
Helemaal super! Hebben jullie 'm ook of moet ik 'm zelf meenemen (nog beetje onwetend met dit soort dingen).
Aicirtap schreef:@ humske - ik heb hem thuisliggen dus je mag ook een keertje hier langskomen of ik bij jou
Aicirtap, doe je mee op Ducosim? Is makkelijker zo :)
Tamara_Bakker
Standaard moderator

pleunie.william schreef:Ik heb wel interesse in een speluitleg van "At the gates of Loyang" van Uwe Rosenberg.

Grtz William
Ik heb Loyang inmidels gevonden. Ik ga hem voorbereiden voor Ducosim.
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Een van de Phoenixers heeft Keythedral, maar neem Keythedral voor de zekerheid maar mee.