Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
QWG maakt al bekend dat Tinners' Trail één van de spellen is die gespeeld zal worden voor het NK Bordspellen 2010 dat gehouden zal worden op 15 mei 2010 en georganiseerd door Roll The Dice tijdens Ducosim.
Hieronder de info van QWG:
Op 16-05-2009 wordt in De Flint in Amersfoort vanaf 10uur het NK Bordspellen 2010 gehouden. Het NK wordt gehouden tijdens de Lentebeurs van Ducosim. De organisatie is in handen van spellenvereniging "Roll The Dice". Er zullen gedurende deze dag 4 spellen gespeeld worden door de deelnemende teams.
Tinners' Trail van QWG Games zal een van deze spellen zijn. Voor meer informatie: website Roll the Dice www.rollthedice.nl
Hierbij de info van Roll the Dice:
Het NK bordspellen 2010 zal gehouden worden op de lentebeurs van Ducosim (15 mei) in de Flint in Amersfoort. We zijn nu bezig om te bepalen welke spellen er gespeeld gaan worden. Eventuele suggesties hiervoor mogen naar Events@RollTheDice.nl gestuurd worden.
Ook als je op de hoogte wilt blijven rondom verdere ontwikkelingen dan kan je het beste een mailtje sturen naar Events@RollTheDice.nl. Je krijgt dan automatisch een mailtje als er nieuws is (welke spellen, opening inschrijving, e.d.).
Op de site van Roll the Dice staat ondertussen meer informatie i.v.m. het Nederlands Kampioenschap Bordspellen 2010.
Roll the Dice - Veldhoven schreef:Dit jaar zal het NK plaatsvinden op de lentebeurs van Ducosim in Amersfoort, die dit jaar op 15 mei gehouden wordt.
De spellen die tijdens dit NK gespeeld gaan worden zijn:
1. Valdora (Boosterbox)
2. Tinners' Trail(Quined White Goblin Games)
3. Stenen Tijdperk (999 Games)
4. Granada (Queen Games / Asmodee)
De gekozen spellen zijn in de regel beschikbaar in de spellenspeciaalzaken en de uitgebreidere speelgoedwinkel. Mocht je willen deelnemen en toch één van de spellen niet kunnen bemachtigen, laat dit ons weten. Dan kunnen we mogelijk via een bevriende winkelier iets regelen.
Het NK wordt gespeeld in teams van 4 spelers. Ieder teamlid speelt alle 4 de spellen. De punten van de teamleden worden opgeteld en dat bepaald de uiteindelijke winnaar. Voor ieder spel is 75 minuten uitgetrokken met een kwartier uitloop. De stand na 90 minuten is bepalend voor de uitslag.
Alle gegevens op een rijtje:
Datum: 15 mei
Planning:
10.00 uur: Zaal open / aankomst teams
11.00 - 12.15 uur: 1e spel
12.15 - 12.30 uur: Pauze
12.30 - 13.45 uur: 2e spel
13.45 - 14.00 uur: Pauze
14.00 - 15.15 uur: 3e spel
15.15 - 15.30 uur: Pauze
15.30 - 16.45 uur: 4e spel
16.45 - 17.30 uur: Prijsuitreiking en afsluiting
Plaats: Amersfoort
Kosten: € 15 per team (+ € 5,00 per persoon beurstoegang voor niet-Ducosim leden)
Inschrijven: Doe je door een mailtje te sturen naar events@rollthedice.nl; Vermeld hierin je teamnaam, de namen van de vier spelers en je telefoonnummer. Inschrijven kan alleen in teams van 4 personen en de inschrijving sluit op 8 mei 2010.
Je ontvangt een bevestiging van je inschrijving. Zonder deze bevestiging is je deelname niet zeker!
Prijzen: De eer natuurlijk. Maar ook diverse spellen en een troffee. En de beste vier teams mogen zich inschrijven voor het EK Bordspellen tijdens Spiel in Essen in het najaar.
Ik blijf het een raar gedoe vinden om wedstrijden te organiseren in spellen waar toeval een nadrukkelijke rol speelt zonder dat er maatregelen worden genomen om dat toeval te beteugelen. Denk aan wedstrijdbridge of zo (waar dat gebeurt).
Ik zie dat Granada een variant is op Alhambra. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar leuke spellen. Ik ken alleen Tinners Trail niet goed, maar daar kan aangewerkt worden de komende maanden Valdora nog maar 1 of 2 keer gespeeld, maar dat is geen moeilijk spel.
cymric schreef:Ik blijf het een raar gedoe vinden om wedstrijden te organiseren in spellen waar toeval een nadrukkelijke rol speelt zonder dat er maatregelen worden genomen om dat toeval te beteugelen. Denk aan wedstrijdbridge of zo (waar dat gebeurt).
De spellen die gekozen worden moeten aan minimumcriteria voldoen:
Speelduur
Geschikt voor 4 spelers
Nieuwe spellen zijn
...
Het laatste is altijd het moeilijkste: de uitgever moet de spellen ter beschikking willen stellen!
PS: Voorstellen mag je altijd doorsturen naar info@rollthedice.nl ik geef het dan door aan de mensen die zich met de organisatie zelf bezig houden.
Voor 2010 is het natuurlijk te laat om nog iets wijzigen
o goed dat je het zegt dat het in teams moet, want ik dacht dat je gewoon individueel kon deelnemen, dan moet ik mijn spelgroepje even gaan porren hiervoor