7 Wonders Duel

Tweepersoonsspellen en spellen met twee

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

7 Wonders Duel

Bericht door kosterix »

Toevallig net in een spellencafe (!) 7 wonders duel gespeeld. Totaal verkeerd natuurlijk maar voor een oefenpotje acceptabel. Had 5 wonderen en verloren met 46 vs 57. Had na afloop weer zo’n meh gevoel als bij 7 wonders classic, geneuzel met losse punten hier en daar.
SO wil het kopen. Hoeveel potjes houdbaarheid heeft duel volgens jou?
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.

Labels:
Gebruiker 3696

Re: 7 wonders duel

Bericht door Gebruiker 3696 »

De meningen hierrond zijn verdeeld. Volgens sommigen gigantisch veel, volgens mij drie (of beter: tot je door hebt waar het spel flagrant faalt). Als je van plan bent het maar enkele keren per jaar en dan nog met wisselende spelers te spelen, dan kan je het overwegen.
Ik heb de mijne alleszins verkocht en zal het nooit meer spelen.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Voor wat het waard is, wij hebben er meer dan 20 potjes opzitten (pas vanaf mei 2019 gaan bijhouden) en zijn nog steeds niet aan de uitbreiding toe (al een tijd in huis). Voor ons zegt dat iets. Ter referentie: andere korte spellen die het hier heel goed doen met 2: patchwork, splendor, sagrada.
7w deed ons niks. Duel wel.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door dirk »

Pura Vida schreef: .
7w deed ons niks. Duel wel.
Zelfde gevoel hier, als 7 wonders op tafel komt muis ik er van tussen. Vind ik persoonlijk gewoon een slecht spel maar 7 wonders duel vind ik dan wel weer fantastisch goed. Het is een strategisch spel maar waar je regelmatig tactisch moet bijsturen en vooral je tegenstander goed in het oog moet houden.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
larsje86
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door larsje86 »

7 Wonders verschrikkelijk wil ik nooit meer spelen. Deze vind ik wel leuk .... :) Maar heb nog geen 10 potjes gespeeld dus met je vraag kan ik je niet zo heel goed helpen.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

dirk schreef: Zelfde gevoel hier, als 7 wonders op tafel komt muis ik er van tussen.
:lol: wij hebben t niet in huis. Scheelt. Terug naar duel: heb nog even in mijn archiefje gekeken: 20 potjes sinds mei, 10 wint mijn vrouw, 10 win ik. Gemiddelde score 2 pnt verschil (in mijn voordeel), highscores ook 2 verschil (haar voordeel). Dat spreekt toch. Bloeddrukverhogend spannend, zeg ik. Regelmatig ook militaire of wetenschappelijke knock out. Gaaf.
kosterix
Burgemeester

Bericht door kosterix »

Pura Vida schreef:
dirk schreef: Zelfde gevoel hier, als 7 wonders op tafel komt muis ik er van tussen.
:lol: wij hebben t niet in huis. Scheelt. Terug naar duel: heb nog even in mijn archiefje gekeken: 20 potjes sinds mei, 10 wint mijn vrouw, 10 win ik. Gemiddelde score 2 pnt verschil (in mijn voordeel), highscores ook 2 verschil (haar voordeel). Dat spreekt toch. Bloeddrukverhogend spannend, zeg ik. Regelmatig ook militaire of wetenschappelijke knock out. Gaaf.
Hm dat klinkt nogal overtuigend.. je maakt het niet makkelijk.
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Besloten dat we andere spellen leuker vinden vooralsnog.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik heb bijna 50 potjes gespeeld vanaf december 2015, maar een enkele keer daarvan is met de uitbreiding. Afgelopen weekend nog gespeeld en het scheelde maar 1 stap of ik had verloren op het militaire macht spoor.
Laatst gewijzigd door Bart op ma 13 jan 2020, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel Targi apart geplaatst
Afbeelding
PonR
Sojaboon

Bericht door PonR »

Wij spelen ook met regelmaat 7 Wonders duel. Winsten liggen redelijk 50/50 en zonder uitbreiding liggen de punten vaak dicht bij elkaar. Spel blijft tot het einde spannend en regelmatig mag je dan ook je tactiek aanpassen. Een van mijn favoriete spellen!
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Re: 7 Wonders Duel

Bericht door pieter.schutz »

kosterix schreef: Toevallig net in een spellencafe (!) 7 wonders duel gespeeld. Totaal verkeerd natuurlijk maar voor een oefenpotje acceptabel. Had 5 wonderen en verloren met 46 vs 57. ?
Als je 5 wonders had heb je het inderdaad totaal verkeerd gedaan, tenzij je met de uitbreiding hebt gespeeld.

Ik sluit me aan bij eerdere reacties. Ik vind 7 wonders helemaal niks, maar duel (met, maar ook zonder pantheon) vinden we allebei erg leuk. Ook onze statistieken lopen behoorlijk gelijk op.
Afbeelding
lamstraal
Sojaboon

Bericht door lamstraal »

7wd: 36 keer gespeeld in het laatste jaar.
Wat ik het beste vind aan 7wd is dat het voor een vrij simpel spel veel tactische keuzes geeft.
Ook is het mogelijk om je tactiek helemaal om te gooien.

Van alle "kleine" 2 speler spellen vind ik 7wd het best. Een blijvertje voor mij.
kosterix
Burgemeester

Bericht door kosterix »

pieter.schutz schreef: Als je 5 wonders had heb je het inderdaad totaal verkeerd gedaan, tenzij je met de uitbreiding hebt gespeeld.
Wat bedoel je? Ik had gewoon minder punten. Wat we verkeerd deden was dat we een grondstof met een 1 enzo op de kaart verkeerd speelden, dachten dat je een vaas en de spullen erboven nodig had voor een kaart (ipv dat als je de vaas hebt je de kaart gratis krijgt).
Ik heb niets van een uitbreiding gemerkt.
(EDIT: er zaten wel heel donkerpaarse kaartjes bij met een letter, die heb er uit gelaten. Was misschien een uitbreiding, geen idee).

Wel kwamen we pas in III aan de groene schijfjes, die allerlei bonussen gaven die niet meer relevant bleken.

Wat we nooit begrepen was dat je een kaartje onder een wonder schuift (zoals https://youtu.be/I8zN6xrzDKk?t=377) maar niet altijd.
Laatst gewijzigd door kosterix op di 14 jan 2020, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

kosterix schreef:
pieter.schutz schreef: Als je 5 wonders had heb je het inderdaad totaal verkeerd gedaan, tenzij je met de uitbreiding hebt gespeeld.
Wat bedoel je?
Je kan maar 4 wonders hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Afbeelding
PonR
Sojaboon

Bericht door PonR »

Wat Pieter bedoelt is dat je per persoon maar 4 wonderen hebt. Zodra de 7e is gelegd, kan de 8e niet meer door de ander gelegd worden. Dus jij kan geen 5 wonderen gelegd hebben

Die donkerpaarse kaarten horen er wel in, 3 stuks ipv 3 lichtpaarse kaarten. Dit zijn de gildekaarten.
kosterix
Burgemeester

Bericht door kosterix »

Kevin schreef:
kosterix schreef:
Wat bedoel je?
Je kan maar 4 wonders hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
LOL

nee wist ik niet. Er waren 8 wonderen, je bouwt er 7 samen, dus ik dacht 5+2=7.