Targi
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
WTULTC
- Elfenkoning
Targi
Ik twijfel om Targi (ja, ik ben erg laat met de ontdekking van dat spel) aan te schaffen. Is deze leuk genoeg? Hoe moeilijk/makkelijk is deze in vergelijking met 7 Wonders Duel die ik voornamelijk met mijn vriendin speel. Met andere woorden vind mijn vriendin Targi mogelijk ook leuk?
Laatst gewijzigd door Bart op ma 13 jan 2020, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht gesplitst
Reden: bericht gesplitst
Labels:
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Re: 7 wonders duel
Ik vermoed van wel! Vond hem de eerste keer ook minder maar heb het spel afgelopen jaar herontdekt! Sindsdien favoriet als 2p spel, uitbreiding is leuk na een 20x spelen om wat variatie te te voegen!WTULTC schreef: Ik heb bijna 50 potjes gespeeld vanaf december 2015, maar een enkele keer daarvan is met de uitbreiding. Afgelopen weekend nog gespeeld en het scheelde maar 1 stap of ik had verloren op het militaire macht spoor.
Wel heb ik een andere vraag want ik twijfel om Targi (ja, ik ben erg laat met de ontdekking van dat spel) aan te schaffen. Is deze leuk genoeg? Hoe moeilijk/makkelijk is deze in vergelijking met 7 Wonders Duel die ik voornamelijk met mijn vriendin speel. Met andere woorden vind mijn vriendin Targi mogelijk ook leuk?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: 7 wonders duel
Targi is al jaren mijn tweespeler favoriet samen met 7 wonders duel en patchwork.
Targi is, zoals 7W duel, een strategisch spel waar je tussendoor regelmatige tactische aanpassingen moet doen om het tot een goed einde te brengen. Grootste verschil voor mij is de speelduur. 7W duel duurt maximaal een half uurtje, Targi al snel het dubbele
Targi is, zoals 7W duel, een strategisch spel waar je tussendoor regelmatige tactische aanpassingen moet doen om het tot een goed einde te brengen. Grootste verschil voor mij is de speelduur. 7W duel duurt maximaal een half uurtje, Targi al snel het dubbele
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Targi
Helemaal eens met de vorige twee. 7Wd, Patchwork, Targi, in die volgorde ook bij mij favoriet als tweepersoonsspel. Slechts één verschil: Targi krijg ik moeilijker op tafel bij vrouw of dochter. En duurt inderdaad wat langer. Uurtje max.
Wat ook leuk is bij Targi: je zit naast elkaar te spelen, dus ook als je je fijne klemzet-zet doet. Heel gezellig.
Wat ook leuk is bij Targi: je zit naast elkaar te spelen, dus ook als je je fijne klemzet-zet doet. Heel gezellig.
-
lamstraal
- Sojaboon
Targi staat hier ook hoog op het 2 speler lijstje.
Het spel heeft even meer in zich dan de andere "kleine' spelletjes.
Je zit elkaar constant in de weg om de beste kaarten te pakken.
Hierdoor wordt het iedere ronde een tactisch steekspelletje.
Ik denk dat Targi iets "zwaarder" is dan 7 wonders Duel, maar het verschilt niet veel.
Targi geeft je meer keuzes per ronde(en de beste keuze krijg je meestal niet omdat je tegen speler deze keuze waarschijnlijk ook wil).
Beide topspellen en het zijn de kosten ook niet voor wat je eruit kan halen.
Het spel heeft even meer in zich dan de andere "kleine' spelletjes.
Je zit elkaar constant in de weg om de beste kaarten te pakken.
Hierdoor wordt het iedere ronde een tactisch steekspelletje.
Ik denk dat Targi iets "zwaarder" is dan 7 wonders Duel, maar het verschilt niet veel.
Targi geeft je meer keuzes per ronde(en de beste keuze krijg je meestal niet omdat je tegen speler deze keuze waarschijnlijk ook wil).
Beide topspellen en het zijn de kosten ook niet voor wat je eruit kan halen.
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Kopen! Gewoon kopen! Vertrouw op de ervaring hier. Zei ik al kopen? Kopen!Kevin schreef: Niet twijfelen! Aanschaffen die handel!
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Over Targi gesproken; ik kreeg laatst een link naar een internetpagina waar nieuwe randkaarten van Targi ontwikkeld werden. Ben de link kwijt; wie help me terugvinden?
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Volgens mij staan die op deze lijstmazinho schreef: Over Targi gesproken; ik kreeg laatst een link naar een internetpagina waar nieuwe randkaarten van Targi ontwikkeld werden. Ben de link kwijt; wie help me terugvinden?
https://boardgamegeek.com/geeklist/271049
inderdaad. Hier
https://boardgamegeek.com/geeklist/2710 ... tem7620762