Noorderspel 2010

Een leuke beurs in Noord-Nederlandse regionen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

Noorderspel 2010

Bericht door Dierik »

Deze voorjaarsbeurs in Groningen wordt komend jaar op 20 en 21 februari georganiseerd. Dit jaar had men over 2 dagen 1250 bezoekers,

De locatie is net als het afgelopen jaar het Noorderpoortcollege. Entreeprijzen zijn net als vorig jaar:

6 euro voor volwassenen (vanaf 12 jaar)
4 euro voor kinderen (van 4 t/m 11 jaar)

Er wordt een leuke entreeactie gehouden. Elke 10e betalende bezoeker krijgt een gratis spel ter waarde van EUR 10,00 :D

Standhouders die onder voorbehoud hebben toegezegd zijn:

999 games
Eggert Spiele
Eternal War
Jumbo
PS Games
Senet
The Game Master
The Other Game Company (TOGC)

De kop is er dus af Kijk voor meer informatie op http://www.noorderspel.nl/ Hierop is ook een routebeschrijving te vinden

Labels:
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Nieuwe standhouderslijst, ziet er toch interessant uit :D

999 Games
Asmodee Benelux
Dream of Dice
Eggert Spiele
Eternal War
Gecko Games
Goliath Games
Greeny Games
Hexos Mysteries
Jumbo
Lorrein
Productief
PS Games
QWG Games
Raindropchess
Ravensburger
Senet
The Game Master
Vendetta Games
Wirwar spellen & puzzels
Zonnespel
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Nieuwe bijgewerkte lijst van standhouders (vetgedrukt zijn de nieuw toegevoegde):

999 Games
A & KJ Productions
All Inn Events
Asmodee Benelux
Bedi Holzspiele
Bewitched
Boosterbox
Dream of Dice
Eggert Spiele
Eternal War
Gecko Games
Goliath Games
Greeny Games
Hexos Mysteries
Jumbo
Lorrein
Productief
PS Games
Quined Games
QWG Games
Raindropchess
Ravensburger
Senet
De Slechte Verliezer
The Game Master
Vendetta Games
Wirwar spellen & puzzels
White Goblin Games
Zonnespel
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Er staan potdorie al bijna meer standhouders dan op het Spellenspektakel. Hé Libéma, hoe zit dat?
alrick
Regenmaker

Bericht door alrick »

Wat zou een standplaats kosten? :wink:
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Dierik schreef:Nieuwe bijgewerkte lijst van standhouders
Veelbelovend!

Spijtig voor ons dat het zo hoog in het noorden ligt. Het evenement heet dan ook niet voor niets 'Noorderspel'.
hermanroozen
Veenboer
Persoonlijke Ondertitel: tekst en tekeningen

Bericht door hermanroozen »

Eerlijk gezegd was Noorderspel09 wel een beetje een tegenvaller. Het was altijd gratis en in een gezellige kantine, toen was het tegen betaling en in de rommelige gang en holle gymzaal van een scholencomplex. Maar... altijd nog beter dan het SpellenSpektakel want meer mogelijkheden tot spelen. Wel merk ik zelf dat ik na zo'n toegangsprijs de hand beter op de knip heb. In het verleden deed ik flink mee aan de loterij ten behoeve van de organisatie, nu dacht ik: "Ik heb al betaald".

Het programma is dit jaar wel flink uitgebreid, met o.a. een lezing over hoe je een spel maakt, dus ik ga gewoon weer.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Ik vond Noorderspel 2009 een leuke beurs.
Een verslagje: http://www.bordspel.com/noorderspel2009.html
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Inmiddels alles geregeld, ben beide dagen aanwezig in de Quined stand!

Vorig jaar besloten niet meer als bezoeker naar noorderspel te gaan. 200 km reizen en een kwa opzet wat rommelige beurs. Echter wel leuke standhouders en genoeg speelmogelijkheid maakten het op zich wel een geslaagde beurs. Dus dit jaar maar eens als demoër.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Nog even voor degenen die van plan zijn te komen:

Quined demoot tijdens Noorderspel Fish Fish Fish en Chocolatl. Voor deze laatste titel betekent dit de Nederlandse primeur. Het spel is nog niet te koop want het betreft een exemplaar uit de proefproductie.

White Goblin/QWG demoot Macao, Metropolys en Pandemie.
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Spellenvereniging Blauw! staat het hele weekend op Noorderspel om spellen te demonstreren.

We hebben 3 demonstratietafels waar wij u de volgende thema’s kunnen voorleggen:

New unknown
De nieuwe onbekende spellen die ondergesneeuwd zijn door de storm aan spellen eind vorig jaar. Deze nieuwe onbekenden verdienen een plekje want dit zijn leuke unieke spellen met elk hun bijzondere eigenschappen.

Spellen: Peloponnes, Revolution, Endeavor, Funkenschlag Fabriksmanager, Space Alert, Het Achtste Wereldwonder

Colonization of the Taino
De Taíno zijn vooral bekend omdat het de eerste Indianen waren die Christoffel Columbus in 1492 aantrof. De Taíno waren tegen het eind van de 16e eeuw als apart volk uitgestorven, onder andere door ziekten die de kolonisten uit Europa met zich meenamen. Enkele landen waar de Taino leefden waren Puerto Rico, Cuba en Jamaica. Kolonisatie van de Caraïben, maak het mee!

Spellen: Puerto Rico, San Juan, Cuba, Cuba El Presidente, Havana, Jamaica.

Just a minute
Er is zoveel te zien op de beurs dat we u niet willen onthouden dus kom ff vlug bij ons een spelletje spelen en dan kunt u zo weer verder. Al deze spellen zijn van korte duur met weinig uitleg.

Spellen: Minoes de Poes, Roll through the Ages, Geharrewar in de sushibar, Kolonisten van Catan Dobbelspel, Guilottine, Monopoly Deal, Mausgeflippt, Trans Europa.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

Ik was ik niet in de gelegenhed om te gaan maar ik ben wel nieuwschierig naar verhalen, reacties en foto's ;)
hermanroozen
Veenboer

Ik ben zaterdag geweest met mijn zoon (12). We hebben Dominion Intrige en Macao gespeeld, en ikzelf nog een stukje Small World. De beurs was ietsje voller dan vorig jaar, volgens mij. En ik ben met Go West, Bison, Raindropchess en een monsterzak spelbenodigheden weer naar huis gegaan.

Het was zó leuk en we wilden zó graag Tobago spelen dat we zondag wéér zijn gegaan. Toen nog Tobago, Op Zoek Naar Lutjebroek, Small World, Hive en The 3 Commandments gespeeld. En in de loterij wonnen we Puerto Rico!

Geweldig! Twee topdagen gehad. Ondanks het feit dat de locatie slechter en de toegangsprijs hoger is dan vroeger blijft het een heerlijke beurs. Volgend jaar weer! Wil ik wel dat je twee-dagen-kaarten kunt kopen en gezinskaarten.
:wink:
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ik ben zelf de zaterdag als demonstrateur voor White Goblin aanwezig geweest. In die hoedanigheid heb ik onder andere nog Macao uitgelegd aan Herman :wink:

Verder was het volgens mij een geslaagde beurs. Voor de middag was het vrij rustig maar op het hoogtepunt van de dag (tussen 2 en 4) hadden we 80% van de tafels volzitten. Vooral Pandemie die vier keer op tafel lag was erg populair. De uitleg werd verzorgt door dokter Niels gekleed in witte jas, mondkapje en uitgerust met stethoscoop. De deelnemers werden uitgenodigd om ook een witte jas en mondkapje aan te trekken. Dit gaf erg leuke sfeerbeelden :D

Ook de nieuwe Masterprint deel 6 (Chocolatl) werd goed ontvangen. En ook Metroplys en Macao zijn regelmatig gespeeld.

Bij 999-games was het nieuwe "Brug naar de hemel" te spelen. Verder uiteraard Agricola met uitbreiding. The Gamemaster had naast Opera ook Tobago liggen.

Van het seminar heb ik helaas niets meegekregen. Ook over de zondag kan ik verder niets melden. Misschien dat iemand anders daar nog iets over kan melden.
hermanroozen
Veenboer

Dierik schreef:Ik ben zelf de zaterdag als demonstrateur voor White Goblin aanwezig geweest. In die hoedanigheid heb ik onder andere nog Macao uitgelegd aan Herman :wink:
...
Van het seminar heb ik helaas niets meegekregen. Ook over de zondag kan ik verder niets melden. Misschien dat iemand anders daar nog iets over kan melden.
Ah, was jij dat. Bedankt voor de uitleg. :wink:

Ik ben ook niet bij het seminar geweest, maar ik heb van Van Tol (The Game Master) begrepen dat er zo'n 20 mensen aanwezig waren. Spelbedenkers, journalisten, studenten, van alles wat. Op zich had ik er ook wel heen gewild, maar de toegangsprijs hield me tegen, plus dat je dan minder tijd over hebt om te spelen.

Zondag was het volgens mij wat rustiger dan zaterdag. Maar dat blijft moeilijk in te schatten met al die gangen, hokjes, erkers en verdiepingen. De organisatie zal het wel weten. Ik ben er best benieuwd naar. Plus wat er uit de evaluatieformulieren komt, die ik altijd weer trouw invul.