Ik zie Mariposas nu al in de database staan: geen NL handleiding toch?
Ik zie Jaipur er niet in staan: wél NL handleiding (en al door mij aangemeld als spel trouwens)?
Wat zijn de criteria voor opname in de BSM database? Zie bijv ook Scyth er staan (niet in NL uitgegeven, wel NL handleiding beschikbaar), maar Race bijv weer niet... (idem als Scyth) en bijv Viticulture ook niet (wel NL handleiding beschikbaar, van BSM' s "eigen" Kosterix).
spellendatabase?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Pura Vida
- Kardinaal
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Re: spellendatabase?
Zonder op afzonderlijke spellen te reageren (ik heb nu te weinig kennis over wel of niet Nederlandstalig): het spel moet door de uitgever beschikbaar gestelde Nederlandstalige spelregels hebben.

-
Piet
- Beheerder
Volgens een mededeling van White Goblin Games brengen zij die in het najaar. Ik zie op de site van WGG dat die Nederlandstalig zou zijn. Of zie ik iets over het hoofd?Pura Vida schreef: Ik zie Mariposas nu al in de database staan: geen NL handleiding toch?
Met deze heb ik wat moeite: ik kreeg enkele jaren geleden een volledige lijst van Asmodee Belgium en die gaf aan dat Jaipur niet in het NL beschikbaar was. Intussen vind ik ook nooit melding van een Nl versie op boardgamegeek. We moeten daar nog eens achteraan gaan.Pura Vida schreef: Ik zie Jaipur er niet in staan: wél NL handleiding (en al door mij aangemeld als spel trouwens)?
Zoals Bas opmerkte: als de spelregels door de uitgever verspreid worden (op papier of digitaal), beschouwen we dat als een Nederlandstalig spel. Bij de genoemde spellen zou ik even moeten nazien hoe dat zit.Pura Vida schreef: Wat zijn de criteria voor opname in de BSM database? Zie bijv ook Scyth er staan (niet in NL uitgegeven, wel NL handleiding beschikbaar), maar Race bijv weer niet... (idem als Scyth) en bijv Viticulture ook niet (wel NL handleiding beschikbaar, van BSM' s "eigen" Kosterix).
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Vermoedelijk kijk je over de spijkers op het lage water heen.Piet schreef:Volgens een mededeling van White Goblin Games brengen zij die in het najaar. Ik zie op de site van WGG dat die Nederlandstalig zou zijn. Of zie ik iets over het hoofd?Pura Vida schreef: Ik zie Mariposas nu al in de database staan: geen NL handleiding toch?
-
Pura Vida
- Kardinaal
Criteria helder, dank. Vandaar Scyth (officiële vertaling) dus wel en bijv Viticulture (eigen vertaling) niet.
Jaipur is gewoon in NL versie te koop, overal en zelfs bij Bol
. Hoort dus gewoon in de database. En Mariposas is nog lang niet verschenen en dus in de database een beetje prematuur misschien. Niet dat het mij nou veel uitmaakt verder. Dat niet.
Jaipur is gewoon in NL versie te koop, overal en zelfs bij Bol
-
Piet
- Beheerder
We proberen een beeld te geven van wat er zal verschijnen omdat we hopen dat dit interessant kan zijn voor de gebruikers van BSM. Het ideaal zou zijn, mochten we alle komende releases al kunnen opnemen. Wij denken dat dit leuk kan zijn voor mensen die liever wachten op een Nl versie van een spel.Pura Vida schreef: En Mariposas is nog lang niet verschenen en dus in de database een beetje prematuur misschien. Niet dat het mij nou veel uitmaakt verder. Dat niet.
Het nadeel is dat sommige spellen geannuleerd worden, waardoor onze database dan een fout bevat.
-
Mistharfare
- Website beheerder
Jaipur toegevoegd!Pura Vida schreef: Criteria helder, dank. Vandaar Scyth (officiële vertaling) dus wel en bijv Viticulture (eigen vertaling) niet.
Jaipur is gewoon in NL versie te koop, overal en zelfs bij Bol. Hoort dus gewoon in de database. En Mariposas is nog lang niet verschenen en dus in de database een beetje prematuur misschien. Niet dat het mij nou veel uitmaakt verder. Dat niet.
Alleen is nergens duidelijk dat deze uitgave er is, behalve dat deze in de winkels ligt.
-
StanTem
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge
Kan Draftosaurus ook toegevoegd worden? Heeft ook (slecht) Nederlandse regels.Mistharfare schreef:Jaipur toegevoegd!Pura Vida schreef: Criteria helder, dank. Vandaar Scyth (officiële vertaling) dus wel en bijv Viticulture (eigen vertaling) niet.
Jaipur is gewoon in NL versie te koop, overal en zelfs bij Bol. Hoort dus gewoon in de database. En Mariposas is nog lang niet verschenen en dus in de database een beetje prematuur misschien. Niet dat het mij nou veel uitmaakt verder. Dat niet.
Alleen is nergens duidelijk dat deze uitgave er is, behalve dat deze in de winkels ligt.Niet van Space Cowboys en BGG (waar vertaalde spelregels staan van jaren terug).
-
Piet
- Beheerder
Toegevoegd.StanTem schreef: Kan Draftosaurus ook toegevoegd worden? Heeft ook (slecht) Nederlandse regels.
-
t Spelerke
- Matroos
Hoi,
Is de spellendatabase in zijn totaliteit (minimaal de namen van de spellen) naast raadpleegbaar online, ook downloadbaar (bv. xls)?
Op die manier zou ik ze relatief eenvoudig kunnen vergelijken met de spellen die ik bezit en vermoedelijke nog wel wat toevoegingen kunnen aanreiken.
Speelse groeten,
't Spelerke
Is de spellendatabase in zijn totaliteit (minimaal de namen van de spellen) naast raadpleegbaar online, ook downloadbaar (bv. xls)?
Op die manier zou ik ze relatief eenvoudig kunnen vergelijken met de spellen die ik bezit en vermoedelijke nog wel wat toevoegingen kunnen aanreiken.
Speelse groeten,
't Spelerke
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Helaas op dit moment niet mogelijk. Herhaaldelijke oproepen in het verleden naar IT-vrijwilligers leverden geen reacties op. Zolang dit niet betert zullen we het met de huidige site en opties moeten doen.t Spelerke schreef: Hoi,
Speelse groeten,
't Spelerke