Spelerskleur
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Edwin84
- Elfenkoning
Spelerskleur
Kwam ineens op dit idee. Weet niet of dit al eerder voorbij is gekomen. Maar met welke kleur spelen jullie het liefste?
(Hoe kan ik trouwens een Poll starten?)
En wat doe je als een andere speler deze kleur al heeft gekozen? Raak je dan in de war tijdens het spel?
Tot slot kwam ik bij een Kickstarter van ik dacht Suburbia een leuk idee tegen.
Zij boden iets van 20 spelerskleuren aan. Je mocht dan zelf kiezen welke kleuren je in jouw exemplaar kreeg.
Zelf speel ik het liefste met geel of met een aparte kleur die je niet vaak tegenkomt als die r is zoals turquoise, mintgroen of wit met zwarte spikkeltjes bijvoorbeeld.
(Hoe kan ik trouwens een Poll starten?)
En wat doe je als een andere speler deze kleur al heeft gekozen? Raak je dan in de war tijdens het spel?
Tot slot kwam ik bij een Kickstarter van ik dacht Suburbia een leuk idee tegen.
Zij boden iets van 20 spelerskleuren aan. Je mocht dan zelf kiezen welke kleuren je in jouw exemplaar kreeg.
Zelf speel ik het liefste met geel of met een aparte kleur die je niet vaak tegenkomt als die r is zoals turquoise, mintgroen of wit met zwarte spikkeltjes bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Edwin84 op do 09 apr 2020, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
roubosga
- El Capitan
Re: Spelerskleur
Ik speel het liefst met rood, maar ik probeer het af te leren, want zoals je zegt als ik eens geen rood heb (uit hoffelijkheid) dan zit ik heel vaak aan de verkeerde stukken.
-
Joverowa
- Caballero
Groen. No doubt about it.
Als er een spel is met geen groen, dan valt de verwarring nog mee.
Als er wel groen is en ik kon er niet mee spelen dan ben ik dikwijls naar de verkeerde stukken aan het kijken of zet ik de verkeerde fiche vooruit op het puntenspoor...;
Als er wel groen is en ik kon er niet mee spelen dan ben ik dikwijls naar de verkeerde stukken aan het kijken of zet ik de verkeerde fiche vooruit op het puntenspoor...;
derodehazen.be

-
Bruno
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Oranje! Afblijven, is van mij.
Indien geen oranje, dan zwart graag. Zit er zwart in het spel en is het niet mijn kleur, dan gaat er zo vaak wat mis. (Tenzij oranje)
Als tweede alternatief komt paars.
In de categorie traditionele kleuren (rood, blauw, groen, geel) kies ik, als het even kan, blauw.
In mijn meeste spelersgroepen ligt de kleurverdeling doorgaans redelijk vast en levert dat dus tot weinig wrevel. Wat ook helpt is dat ik meestal wat stelliger ben dan anderen in het claimen van een kleur.
Maar éigenlijk heb ik vooral kleuren waar ik pertinent niet mee wil spelen en dat zijn groen en geel. Dat die twee in een gangbare uitdrukking zitten is vast geen toeval.
Indien geen oranje, dan zwart graag. Zit er zwart in het spel en is het niet mijn kleur, dan gaat er zo vaak wat mis. (Tenzij oranje)
Als tweede alternatief komt paars.
In de categorie traditionele kleuren (rood, blauw, groen, geel) kies ik, als het even kan, blauw.
In mijn meeste spelersgroepen ligt de kleurverdeling doorgaans redelijk vast en levert dat dus tot weinig wrevel. Wat ook helpt is dat ik meestal wat stelliger ben dan anderen in het claimen van een kleur.
Maar éigenlijk heb ik vooral kleuren waar ik pertinent niet mee wil spelen en dat zijn groen en geel. Dat die twee in een gangbare uitdrukking zitten is vast geen toeval.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Las ergens dat mensen die met rood spelen een nadeel hebben.roubosga schreef: Ik speel het liefst met rood, maar ik probeer het af te leren, want zoals je zegt als ik eens geen rood heb (uit hoffelijkheid) dan zit ik heel vaak aan de verkeerde stukken.
Omdat in de natuur rood de kleur voor gevaar is, wordt je als rode speler vaker als een bedreiging voor tegenstanders gezien. Medespelers zijn erger geneigd jou dwars te zitten in het spel.
-
kersje86
- Party Animal
Team groen!Joverowa schreef: Groen. No doubt about it.
Ik ben eigenlijk altijd groen en anders creër ik groen
-
Jerome
- Gouverneur
Geel.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ik speelde altijd met rood, tot mijn zoon die kleur ging claimen. Nu speel ik met zwart en zet ik met enige regelmaat zijn marker verder op rondesporen enzo. Waar hij gelukkig dan iets van zegt.
Sommige spellen verplichten je tot een bepaalde kleur. Zo heb ik onlangs nog twee keer met geel verloren (Scythe). En de Xenon en Gleen van Gaia mag ik ook al niet. Stomme kleur ook. Hoewel. Mijn andere zoon speelt liefst met geel. Die is best lief.
Sommige spellen verplichten je tot een bepaalde kleur. Zo heb ik onlangs nog twee keer met geel verloren (Scythe). En de Xenon en Gleen van Gaia mag ik ook al niet. Stomme kleur ook. Hoewel. Mijn andere zoon speelt liefst met geel. Die is best lief.
-
DeKerstman
- El Capitan
Groen is de kleur!kersje86 schreef:Team groen!Joverowa schreef: Groen. No doubt about it.
Ik ben eigenlijk altijd groen en anders creër ik groen. Bij Grand Austria Hotel heb ik paar groene schijfjes gekocht en Underwater Cities groene duikboten 3D geprint
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Eenvoudig, door bij de start van een topic wat naar beneden te scrollen. Daar zie je een vak met "Poll toevoegen".Edwin84 schreef: (Hoe kan ik trouwens een Poll starten?)
En verdere opties:
- Poll vraag
- Poll opties (max. 20)
- Opties per gebruiker (# opties dat gebruiker mag aankruisen)
- Poll geldig tot (aantal dagen)
- Sta stemmen opnieuw toe (antwoorden kunnen wel of niet gewijzigd worden)
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
+1 voor GROENDeKerstman schreef:Groen is de kleur!kersje86 schreef:Team groen!Joverowa schreef: Groen. No doubt about it.
Ik ben eigenlijk altijd groen en anders creër ik groen. Bij Grand Austria Hotel heb ik paar groene schijfjes gekocht en Underwater Cities groene duikboten 3D geprint
Mijn reservekleur is geel
-
Bruno
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
Mijn ervaring is dat in een aantal spellen juist de meest opvallende kleur een nadeel heeft. En zwart, waar ik vaak mee speel, is op veel spelborden zo'n opvallende kleur (logisch; groot contrast).Edwin84 schreef: Las ergens dat mensen die met rood spelen een nadeel hebben.
Omdat in de natuur rood de kleur voor gevaar is, wordt je als rode speler vaker als een bedreiging voor tegenstanders gezien. Medespelers zijn erger geneigd jou dwars te zitten in het spel.
Dat nadeel is dan met name bij spellen waarbij het aantal stukken op het bord bepalend is voor hoe sterk je er voorstaat. Het is me meermaals gebeurd dat ik als grootste gevaar werd aangemerkt terwijl er een andere kleur meer stukken op het bord had.
Zeker als je (licht) kleurenblind bent vallen afhankelijk van het spelbord kleuren als geel en groen veel minder op.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Bedankt voor de info. Ik denk dat het komt omdat Ik op Tapatalk zit op de smartphone dat het niet lukt.Bart schreef:Eenvoudig, door bij de start van een topic wat naar beneden te scrollen. Daar zie je een vak met "Poll toevoegen".Edwin84 schreef: (Hoe kan ik trouwens een Poll starten?)
En verdere opties:Indien je dit wil, kan je nog een poll toevoegen.
- Poll vraag
- Poll opties (max. 20)
- Opties per gebruiker (# opties dat gebruiker mag aankruisen)
- Poll geldig tot (aantal dagen)
- Sta stemmen opnieuw toe (antwoorden kunnen wel of niet gewijzigd worden)
-
Geerius
- Party Animal
Absoluut geen voorkeur voor kleur. Binnen de spellengroep zijn er wel enkele met een voorkeur. Ik pak wel overblijft...
Wat anderen als een voordeel zien zie ik als een voordeel: Aangezien ik altijd moet opletten welke kleur ik heb ga ik niet vaak aan de slag met speelmateriaal van anderen
Als er op een dag(deel) meerdere spellen worden gespeeld dan wel graag dezelfde kleur die dag. Dit inderdaad om verwarring te voorkomen.
Wat anderen als een voordeel zien zie ik als een voordeel: Aangezien ik altijd moet opletten welke kleur ik heb ga ik niet vaak aan de slag met speelmateriaal van anderen
Als er op een dag(deel) meerdere spellen worden gespeeld dan wel graag dezelfde kleur die dag. Dit inderdaad om verwarring te voorkomen.
-
De Spellenreporter
- Condottiërre
ROOD!
Maar nu ik lees dat die kleur de aandacht trekt, misschien toch maar eens wat anders proberen.
2e keus is meestal zwart, daarna maakt het me niet meer uit...
Inge heeft altijd GEEL dus die optie valt af voor mij.
Maar nu ik lees dat die kleur de aandacht trekt, misschien toch maar eens wat anders proberen.
2e keus is meestal zwart, daarna maakt het me niet meer uit...
Inge heeft altijd GEEL dus die optie valt af voor mij.