Pandemie: Virusalarm

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Pandemie: Virusalarm

Bericht door P.T. »

Wie heeft zich ondertussen kunnen wagen aan de uitbreiding van Pandemie?

De nieuwe rollen zijn een mooie toevoeging met interessante mogelijkheden. Ook de opzichter is een hele verbetering. Voorheen verafschuwde ik hem, maar nu komt hij goed van pas.

De nieuwe gebeurteniskaarten zijn ook een ware toevoeging. (Grappig dat er een kaart bij zit dat je een nieuwe rol kunt nemen).

De nieuwe epidemie kaarten brengen verrassende effecten met zich mee. Ook de mutatieziekte geeft je toch weer een andere strategie en zet je tot denken. Ik ben benieuwd naar de bio-terrorist, daar heb ik me nog niet aan kunnen wagen.

Labels:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Nog niet kunnen doen, maar ik kan niet wachten. De eerstvolgende keer maar eens op tafel leggen?
P.T.
Gouverneur

Bericht door P.T. »

Klinkt als een goed plan! :D
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Pandemie: Virusalarm

Bericht door Bart »

De uitbreiding van Pandemie bestaat eigenlijk uit verschillende kleinere uitbreidingen en/of extra's.

Tot voor kort hadden wij enkel met de extra karakters en gebeurtenissen gespeeld. Vorige week hebben we tegen de kwaadaardige bacteriestam gestreden en verloren. De eerste keer hadden we al in de eerste beurt een uitbraak en die stapelden zich in snel tempo op. Het tweede spel (zo gaat dat als je verliest bij Pandemie: nog een keertje) waren we op goede weg, met bijna een derde medicijn en relatief weinig dreiging, maar toen waren de kaarten op: al weer een verlies voor de mensheid.

Welke uitbreiding vind je absoluut de moeite waard en welke speelt maar matig? Wie heeft ervaring met Pandemie: Virusalarm?
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

ik heb m van sinterklaas gekregen, maar helaas ngo geen kans om het te spelen. Met de bioterrorist lijkt me ook wel erg leuk (spelregels al wel doorgelezen). Of een van de andere uitdagingen.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Ik heb hem al een tijdje.
Tot nu toe hebben we eigenlijk enkel met de nieuwe rollen gespeeld.
En die zijn tot nu toe goed bevallen.
Helaas komt het te weinig op tafel om alle varianten een goed ter hand te nemen.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Leto »

Ik heb dit spel altijd met de uitbreiding gespeeld, meer rollen, geen reuzepionnen, leuke variaties ... enkel de Bio-Terrorist lijkt me erbij gesleurd, ik vind niet dat dit spel dit nodig heeft, maar zal het ooit wel eens proberen.

Pandemic is in ieder geval een spel dat iedereen leuk vindt tot nu toe en het direct nog wil spelen. Een van de populairste in mijn collectie ;)
Afbeelding
P.T.
Gouverneur

Bericht door P.T. »

Ik vind de uitbreiding zeer geslaagd. Ook de bioterrorist.