Online spellen in werkverband

Bord- en kaartspellen voor op je PC & apps voor je smartphone

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
MickyS
Garnaal

Online spellen in werkverband

Bericht door MickyS »

Door de huidige maatregelen zijn ik en mijn collega's aan huisgebonden. Hierdoor is er, een gevoel dat bij velen zal heersen, minder ruimte voor sociaal contact. Of in ieder geval op een andere manier dan een praatje bij het koffiezet automaat.

Onlangs hebben we als teamactiviteit een online pubquiz gedaan. Wat er goed beviel.

Nu was die sessie in de trend van een teamuitje en daarmee niet een wekelijks terugkerend iets.

Ik ben op zoek naar een online spel/quiz dat je online in een groep kunt spelen, dat niet meer dan een uur van je tijd bedraagd. Laagdrempelig, competetatief en vooral leuk. Iets in de richting van online pictionary.

Hebben jullie suggesties voor een dergelijk online spel?
"Rock over London. Rock on Chicago."
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Online spellen in werkverband

Bericht door Kire »

MickyS schreef: Door de huidige maatregelen zijn ik en mijn collega's aan huisgebonden. Hierdoor is er, een gevoel dat bij velen zal heersen, minder ruimte voor sociaal contact. Of in ieder geval op een andere manier dan een praatje bij het koffiezet automaat.

Onlangs hebben we als teamactiviteit een online pubquiz gedaan. Wat er goed beviel.

Nu was die sessie in de trend van een teamuitje en daarmee niet een wekelijks terugkerend iets.

Ik ben op zoek naar een online spel/quiz dat je online in een groep kunt spelen, dat niet meer dan een uur van je tijd bedraagd. Laagdrempelig, competetatief en vooral leuk. Iets in de richting van online pictionary.

Hebben jullie suggesties voor een dergelijk online spel?
Ik heb onlangs Take 5 (6 Nimmt), For Sale en Incan Gold op Board Game Arena met mijn collega's gespeeld. Dit was zeer leuk. We gebruikten Microsoft Team in parallel zodat we elkaar zagen en konden babbelen. Dit is zeker een aanrader!
Nadeel was wel dat we met onze privé PC moesten spelen omdat BGA geblokkeerd was door de firewall op het werk.
MickyS
Garnaal

Bericht door MickyS »

Dank voor de suggestie! Mijn collega's en ik zijn ook niet gemachtigd om op werkpc's en laptop programma's te installeren. Webbased games zijn dus zeer aanbevolen!
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

https://skribbl.io/ is online pictionairy! Af en toe zitten er wel gekke woorden tussen, maar over het algemeen zeer vermakelijk.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

https://codenames.game/
Hierop kun je tegenwoordig codenames spelen in de browser.

COdenames is een veelbekroond en leuk partyspel waarin je als twee teams tegen elkaar strijd. De regels zijn simpel, het spel is fantastisch.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

pieter.schutz schreef: https://codenames.game/
Hierop kun je tegenwoordig codenames spelen in de browser.

COdenames is een veelbekroond en leuk partyspel waarin je als twee teams tegen elkaar strijd. De regels zijn simpel, het spel is fantastisch.
Wilde ik ook als tip geven.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Among Us

Spel dat je xross platform pc, android etc kunt spelen.

Je.moet met je team simpele opdrachten op een ruimte station voltooien om te winnen. Maar er is een moordenaar in de groep die saboteert en spelers vermoord. Als een lijk.wordt.ontdekt of iemand zelf de groep bij elkaar roept ga je discussieren en net als bij Weerwolven stemmen wie je de ruimte in lanceert.

https://youtu.be/jLkFKdL1Q20
MickyS
Garnaal

Bericht door MickyS »

Codes lijkt geschikt! Ik ga mijn collega's hiervan overtuigen bedankt!
Plaats reactie