Spellen aan Zee

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spellen aan Zee

Bericht door Viva »

Voor 'Zon, Zee en Spel' liefhebbers, een nieuwe beurs:
http://www.spellenaanzee.nl
Na Zwolle, Eindhoven en Groningen krijgt eindelijk ook de regio Haaglanden zijn eigen bord- en kaartspellen beurs.

Het laatste weekend van Augustus staan de zalen van de ‘s-Gravenhaagse Bridge School bol van de activiteiten. Bekende en onbekende bord- en kaartspellen worden gedemonstreerd door verschillende uitgevers en spellenverenigingen.
Denk aan klassiekers als Kolonisten van Catan, schaken, Axis & Allies en bridge naast nieuwe topspellen zoals Tobago, That’s Life, Macao en Chocolatl. Ook aan de kinderen is gedacht. Er is een speciale stand met spellen van o.a. HABA, Djeco, 999games en Gamewright voor de spelertjes vanaf 3 jaar. Voor de bouwers onder de jeugd hebben we speciale demotafels met Cobi constructie speelgoed, de nieuwe variant op het bekende Lego.

Natuurlijk kunnen alle spellen ook worden aangeschaft bij de verschillende uitgevers en verkoopstands.

Voor elke leeftijd en voor elk nivo is er genoeg te zien en vooral te doen.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Re: Spellen aan Zee

Bericht door Bart »

Viva schreef:Voor 'Zon, Zee en Spel' liefhebbers, een nieuwe beurs:
http://www.spellenaanzee.nl
Veel succes!
Afbeelding
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Vond de aankondiging ergens op internet, heb zelf niets met de organisatie van doen hoor.

Wilde het hier wel promoten en had graag straks reacties gezien van bezoekers, omdat wij vanwege een geplande vakantie niet aanwezig kunnen zijn.

Heb ook iets gelezen over de beschikbaarheid van een uitbreiding voor 'Small World' op de beurs, die in beperkte oplage uitgebracht wordt.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ik hoop mee te kunnen doen aan de wedstrijd "dominion aan zee".

Zijn er nog andere leden die volgend weekend naar spellen aan zee gaan?
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

missiloon schreef:Ik hoop mee te kunnen doen aan de wedstrijd "dominion aan zee".

Zijn er nog andere leden die volgend weekend naar spellen aan zee gaan?
Ik ben zaterdag aanwezig in de stand van Quined/White Goblin en misschien ook nog wel even op de beurs zelf als de tijd het toelaat :shh: .
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Ik wil ook op zaterdag de beurs bezoeken.
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

persbericht Spellen aan Zee schreef:Op 28 en 29 augustus kunnen liefhebbers van bord en kaartspellen van alle leeftijden hun hart ophalen tijdens “Spellen aan Zee” in Den Haag.

Het hele weekend staan verschillende uitgevers en vrijwilligers klaar om samen met u de nieuwste spellen te spelen .
Er is geen enkele speelervaring vereist om mee te doen, schuif gewoon aan en laat u verrassen!

Naast bekende uitgevers zoals 999 games, Quined, The Game Master, White Goblin Games, Vendetta en het belgische Asmodee, is er ook plaats voor spellen die in eigen beheer worden uitgegeven. Ook de nieuwere gezichten op de spellen markt zoals Two Crowns, Giuoco en het kinderspel Bobby Balans worden gedemonstreerd.
Deze tweedaagse beurs wordt dit jaar voor het eerst georganiseerd i.s.m. de 's-gravenhaagse bridge school (SBS) en maakt dankbaar gebruik van de mooie speelruimtes van de bridgeschool.
Naast de grote zaal met bord en kaartspellen zijn er aparte zalen voor kinderspellen, bridge demonstraties, verkoopstands, wargames en wedstrijden. Het beloofd dus een goed gevulde en gevarieerde beurs te worden.

Voor de liefhebbers van het spel Kolonisten van Catan wordt op zondag het Nederlands Kampioenschap georganiseerd. Alle 64 plaatsen zijn inmiddels vergeven en het beloofd een spannende wedstrijd te worden. De winnaar gaat in September naar Berlijn om daar Nederland te vertegenwoordigen op het WK.

Voor meer informatie over de beurs en inschrijvingen voor wedstrijden: http://www.spellenaanzee.nl
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

In de kalender kan je nu ook aangeven dat je komt :wink:
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

Zonnespel schreef:Beste liefhebbers van coöperatieve spellen,

Komend weekend, 28 en 29 augustus, zullen de spellen van Zonnespel gedemonstreerd worden op de nieuwe Haagse spellenbeurs SpellenAanZee. Zie http://www.spellenaanzee.nl

Er zal ook een prototype aanwezig zijn van het nieuwe spel 'Winter', dat eind september uitkomt. Over een paar weken meer informatie over dit interessante spel!

Zonnige groet,

Steven
winter_deksel_site.jpg
(60.79 KiB) 1033 keer gedownload
winter_spelsituatie_site.gif
(32.55 KiB) 1028 keer gedownload
Afbeelding
badlands
Joker

Bericht door badlands »

Ik hoop dat iedereen die van het weekend naar Spellen aan Zee komt zich zal vermaken.

Ik hoop dat jullie hier willen aangeven wat de sterke punten en de zwakke puinten van Spellen aan Zee zijn/waren.

Als er een vol jaar een tweede editie van de beurs komt, kunnen we jullie reacties meenemen bij organiseren.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Misschien op de valreep nog even aardig om hier te vermelden welke spellen Quined en White Goblin demoën op Spellen aan Zee:

Quined: Chocolatl, Carson City en Fish Fish Fish
White Goblin: Rattus, Endeavor, Brass en Hotel Samoa

Voor elk wat wils zullen we maar zeggen :wink:
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ik ben vooral aagje naar Loyang en Brug naar de Hemel van 999 games en Koopmanhuis van de Gamemaster. Naar mijn weten beiden nieuwe spellen.

En misschien ook Lemming Maffia of dat nog iets leuk is als klein spelletje kado te doen voor iemand.

Weet iemand of er ook tweedehands stands zijn?
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Koopmanshuis is mij goed bevallen :) Zeker ook het biedsysteem, wat denk ik ook prima werkt met 2 spelers. (zelf nog niet getest)
darkman
Garnaal

Bericht door darkman »

Vandaag Spellen aan Zee bezocht.
We waren met de kleine en door de indeling (allerlei aparte kamertjes) was het lastig manouvreren met de kinderwagen. Verder vonden we het erg klein. Er was één kantine waarin de gamemaster en enkele andere kleinere uitgevers/verkopers hun ding aan het doen waren. Verder waren er 7 kamertjes als ik goed geteld heb, waarvan slechts één redelijk grote met aardig wat tafels (stond Quined Games te demoën). Ik had natuurlijk geen omvang ala spellenspektakel eindhoven verwacht maar door alle aparte kamertjes deed het mijn inziens erg klein aan.

Positieve dingen:
- Bring & Buy stand die best goed gevuld was met zeker niet slechte spellen;
- Ondanks de ruimte werden toch aardig veel verschillende spellen gedemonstreerd;
- Ook veel nieuwe spellen aanwezig zoals Battle of Westeros, Chaos of the New World, Carson City en Kolonisten van America.

Nog wel even leuk gespeeld met de maker/verkoper van hexboard.com. Zo'n simpel bord, zulke simpele regels maar genoeg denkwerk. Natuurlijk verloren, maar mocht de pret niet drukken.
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

Vandaag (zaterdag) ook Spellen aan Zee bezocht. Om 12 uur was het nog erg rustig, maar in de loop van de dag zijn er toch nog de nodige bezoekers gekomen. Om 17 uur waren er ongeveer 160 bezoekers geweest.
Bring & Buy stand had inderdaad leuke koopjes en op diverse andere punten waren er ook gewone verkoopstands.
In de vooraankondiging was helaas niet aangegeven dat eigen meegebrachte consumpties niet binnen mochten worden genuttigd.
Chislaine had haar nieuwe spel Lino bij zich.
Verder heb ik nog een blik geworpen op het nieuwe Era of Inventions en even met de auteur gesproken. In Spelmagazijn heb ik een klein verslagje met foto's gezet.
http://www.spelmagazijn.nl/nl/versl262.html
In de omgeving van de beurs heb ik nergens aankondigingen of verwijzingen naar de beurs gezien. Parkeren kon redelijk eenvoudig in de buurt en gratis.