BSM "Live" Kahoot Quiz - Geïnteresseerden:email via PM graag
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
BSM "Live" Kahoot Quiz - Geïnteresseerden:email via PM graag
De vorige jaren maakte ik geregeld avondvullende quizzen die we in een grote zaal met een dertigtal ploegen speelden. De opbrengst ging dan steeds naar een goed doel waarvoor ik me engageer, meer bepaald naar Siragugal (zie hieronder voor meer info)
Door Covid zat het er dit jaar niet in om een zaal quiz te maken. Ik heb daarom ook twee Kahoot! Quizzen gemaakt die we dan de vorige week met een 50-tal personen gespeeld hebben. Uiteraard waren het hier geen spellen vragen maar wel algemene kennis vragen.
Ik presenteerde de vragen in een Microsoft Teams meeting. De deelnemers volgden de vragen in Teams en antwoordden via Kahoot! op een tweede laptop, op een tablet of op hun mobieltje. Na elke vraag kan je dan in Teams telkens zien wie er in de top 5 staat. De feedback was heel positief en gezien ik de vragen nu toch heb, dacht ik dat het een misschien een goed idee zou zijn om deze quiz eens te spelen met Bordspelmania quizliefhebbers? Bovendien geeft dit aan de deelnemers de kans elkaar wat beter te leren kennen en wat met elkaar te chatten tijdens de pauze en na de quiz. Indien gewenst kan de camera gebruikt worden om elkaar ook te zien. Uiteraard is het dan de bedoeling dat jullie meedoen onder jullie BSM Nickname!
Indien er voldoende interesse is (bijv. 10 deelnemers), wil ik deze quiz op een avond om bijv. 20h organiseren. Het enige wat jullie nodig hebben is MS Teams op een tablet, PC of laptop en een tweede tablet, PC of GSM om de vragen te beantwoorden (en liefst nog een drankje er bij). (Als ik het goed voor heb is Teams gratis te download en installeren?). De quiz duurt ongeveer 1.5 à 2 uur. Ik zal er dan ook wat extra bordspel vragen mee in verwerken.
Wat denken jullie? We is er geïnteresseerd om mee te doen?
Update: Indien jullie interesse hebben, mogen jullie me via PM jullie e-mail adres bezorgen zodat ik een Teams Meeting kan doorsturen. Voorstel datum is maandag 11 januari om 20h.
Siragugal (http://www.Siragugal.be) ondersteunt arme kinderen in India door de schoolkosten te betalen zodat ze niet meer hoeven te werken. Momenteel steunen we 40 kinderen. We betalen altijd rechtstreeks aan de school om te vermijden dat het geld verkeerd besteed zou worden. Omwille van Covid hebben we dit jaar uitzonderlijk ook voedsel pakketten voor deze kinderen en hun familie aangekocht.
Door Covid zat het er dit jaar niet in om een zaal quiz te maken. Ik heb daarom ook twee Kahoot! Quizzen gemaakt die we dan de vorige week met een 50-tal personen gespeeld hebben. Uiteraard waren het hier geen spellen vragen maar wel algemene kennis vragen.
Ik presenteerde de vragen in een Microsoft Teams meeting. De deelnemers volgden de vragen in Teams en antwoordden via Kahoot! op een tweede laptop, op een tablet of op hun mobieltje. Na elke vraag kan je dan in Teams telkens zien wie er in de top 5 staat. De feedback was heel positief en gezien ik de vragen nu toch heb, dacht ik dat het een misschien een goed idee zou zijn om deze quiz eens te spelen met Bordspelmania quizliefhebbers? Bovendien geeft dit aan de deelnemers de kans elkaar wat beter te leren kennen en wat met elkaar te chatten tijdens de pauze en na de quiz. Indien gewenst kan de camera gebruikt worden om elkaar ook te zien. Uiteraard is het dan de bedoeling dat jullie meedoen onder jullie BSM Nickname!
Indien er voldoende interesse is (bijv. 10 deelnemers), wil ik deze quiz op een avond om bijv. 20h organiseren. Het enige wat jullie nodig hebben is MS Teams op een tablet, PC of laptop en een tweede tablet, PC of GSM om de vragen te beantwoorden (en liefst nog een drankje er bij). (Als ik het goed voor heb is Teams gratis te download en installeren?). De quiz duurt ongeveer 1.5 à 2 uur. Ik zal er dan ook wat extra bordspel vragen mee in verwerken.
Wat denken jullie? We is er geïnteresseerd om mee te doen?
Update: Indien jullie interesse hebben, mogen jullie me via PM jullie e-mail adres bezorgen zodat ik een Teams Meeting kan doorsturen. Voorstel datum is maandag 11 januari om 20h.
Siragugal (http://www.Siragugal.be) ondersteunt arme kinderen in India door de schoolkosten te betalen zodat ze niet meer hoeven te werken. Momenteel steunen we 40 kinderen. We betalen altijd rechtstreeks aan de school om te vermijden dat het geld verkeerd besteed zou worden. Omwille van Covid hebben we dit jaar uitzonderlijk ook voedsel pakketten voor deze kinderen en hun familie aangekocht.
Laatst gewijzigd door Kire op ma 04 jan 2021, 22:08, 3 keer totaal gewijzigd.
-
kersje86
- Party Animal
Re: BSM virtuele "Live" Kahoot Quiz - Wie is geïnteresseerd
Geïnteresseerd en een super goed idee!
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Ja leuk, ik heb er zin in.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Spellenbaas
- Locomotief
- Persoonlijke Ondertitel: Spellenbaas.nl
Klinkt als een leuk idee! Wij zijn wel geïnteresseerd 
-
Kire
- Munchkin
Ik noteer ook Mazinho
-
rober
- Standaard moderator
Lijkt me wel leuk om eens uit te proberen.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Afhankelijk van de datum ben ik ook graag aanwezig!
Overigens zou ik de voorkeur geven aan discord hiervoor ipv ms teams. Omdat je in discord makkelijker individuele personen qua geluid harder of zachter kan zetten (wat voor mij als slechthorende praktisch is bij sommige stemgeluiden). ZElf heb ik nu een aantal keer een live quiz met kahoot en stremming via discord gedaan en dat ging erg goed!
Maar ms teams kan ik me ook wel in vinden als dat voor jou de voorkeur geniet.
Overigens zou ik de voorkeur geven aan discord hiervoor ipv ms teams. Omdat je in discord makkelijker individuele personen qua geluid harder of zachter kan zetten (wat voor mij als slechthorende praktisch is bij sommige stemgeluiden). ZElf heb ik nu een aantal keer een live quiz met kahoot en stremming via discord gedaan en dat ging erg goed!
~ Always look on the bright side of life ~

-
Kire
- Munchkin
Ik 'presenteer' de quiz vanop mijn werk PC en blijkbaar is Discord daarop geblokkeerd door de firewall. Het zal dan toch Teams worden.humske schreef: Afhankelijk van de datum ben ik ook graag aanwezig!
Overigens zou ik de voorkeur geven aan discord hiervoor ipv ms teams. Omdat je in discord makkelijker individuele personen qua geluid harder of zachter kan zetten (wat voor mij als slechthorende praktisch is bij sommige stemgeluiden). Zelf heb ik nu een aantal keer een live quiz met kahoot en stremming via discord gedaan en dat ging erg goed!
-
humske
ah ja, dat zijn van die dingen inderdaad.Kire schreef:Ik 'presenteer' de quiz vanop mijn werk PC en blijkbaar is Discord daarop geblokkeerd door de firewall. Het zal dan toch Teams worden.humske schreef: Afhankelijk van de datum ben ik ook graag aanwezig!
Overigens zou ik de voorkeur geven aan discord hiervoor ipv ms teams. Omdat je in discord makkelijker individuele personen qua geluid harder of zachter kan zetten (wat voor mij als slechthorende praktisch is bij sommige stemgeluiden). Zelf heb ik nu een aantal keer een live quiz met kahoot en stremming via discord gedaan en dat ging erg goed!

-
Noviomagum
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator
Is er al een datum/tijd bekend? Indien dat past ben ik ook van de partij!
-
Kire
- Munchkin
Voorstel: maandag 11 januari om 20h
(Update: datum is intussen bevestigd!)
De geïnteresseerden mogen me hun e-mail adres per PM sturen, dan stuur ik de Teams uitnodiging.
(Update: datum is intussen bevestigd!)
De geïnteresseerden mogen me hun e-mail adres per PM sturen, dan stuur ik de Teams uitnodiging.
Laatst gewijzigd door Kire op za 09 jan 2021, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Ik doe graag mee!
Everybody has the right to play...
-
Kire
- Munchkin
Je mag me via PM je e-mail bezorgen waarop ik je kan uitnodigen.Bridget schreef: Ik doe graag mee!
Ik voorzie 2 delen:
- deel 1 algemene kennis
- 10' pauze
- deel 2 bordspellenkennis
- napraten
Samen zullen deze 2 delen ongeveer 1,5 uur duren schat ik zo.
-
humske
leuk! iks tuur je mijn mail adres toeKire schreef: Voorstel: maandag 11 januari om 20h ?
Pas dit?

-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Re: BSM "Live" Kahoot Quiz - Geïnteresseerden:email via PM g
Verstuurd
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever