Wingspan, Roze vogelkaart, eenmalig tussen beurten
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
RubenM91
- PIONier
Wingspan, Roze vogelkaart, eenmalig tussen beurten
Ik vind de regel voor de roze vogelkaarten niet echt duidelijk.
Mag je deze eigenschap maar eenmalig in het totale spel gebruiken, of eenmalig per beurt?
Mag je deze eigenschap maar eenmalig in het totale spel gebruiken, of eenmalig per beurt?
Labels:
- pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Wingspan, Roze vogelkaart, eenmalig tussen beurten
Je mag een roze kaart 1 keer gebruiken tussen 2 eigen beurten.
Voorbeeld in een spel met 3 spelers: De speler links van jou voert een actie uit waardoor jij jouw roze kaart mag gebruiken. Daarna voert de speler rechts van jou een actie waardoor je deze roze kaart weer zou kunnen gebruiken. Dit is echter niet toegestaan, omdat je de roze kaart maar 1 keer tussen je eigen beurten mag gebruiken. Hierna ben jij weer aan de beurt....
Voorbeeld in een spel met 3 spelers: De speler links van jou voert een actie uit waardoor jij jouw roze kaart mag gebruiken. Daarna voert de speler rechts van jou een actie waardoor je deze roze kaart weer zou kunnen gebruiken. Dit is echter niet toegestaan, omdat je de roze kaart maar 1 keer tussen je eigen beurten mag gebruiken. Hierna ben jij weer aan de beurt....
Laatst gewijzigd door pleunie.william op za 02 jan 2021, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
En na die beurt mag je de eigenschap weer eenmalig gebruiken?
-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
Klopt. Op voorwaarde dat minstens 1 medespeler "jouw roze kaart activeert" door de actie uit te voeren waar jouw roze kaart naar refereert. Als geen van je medespelers dat doet, mag je de eigenschap dus niet gebruiken.Jorrit schreef: En na die beurt mag je de eigenschap weer eenmalig gebruiken?
Tussen elke eigen speelbeurt mag je 'm maximaal 1x gebruiken. Ookal doen meerdere medespelers in hetzelfde rondje de betreffende actie.
Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
- Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Jaaaaaaaaaa zie je wel! Altijd fijn om gelijk te hebben
Bedankt mensen
Bedankt mensen
-
Giodude19
- PIONier
Aha goed om te lezen, tot nu toe speelden we deze dus ook verkeerd!
-
MrDW
- Joker
Hier hetzelfde. We speelden al 10 potjes alsof je de acties op de roze vogel kaarten maar 1x in het hele spel kon gebruiken. Daarom werden ze amper gespeeld. Ben benieuwd of het spelverloop gaat veranderen vanaf nu.Giodude19 schreef: Aha goed om te lezen, tot nu toe speelden we deze dus ook verkeerd!

- Pura Vida
- Kardinaal
Dat lijkt me zeker. Die roze kaarten zijn behoorlijk sterk, zeker met 3 of meer spelers. Wij laten ze nooit liggen eigenlijk.MrDW schreef: Ben benieuwd of het spelverloop gaat veranderen vanaf nu.
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Maar als je vaker met 2 speelt komen ze dan weer minder op tafel.Pura Vida schreef:Dat lijkt me zeker. Die roze kaarten zijn behoorlijk sterk, zeker met 3 of meer spelers. Wij laten ze nooit liggen eigenlijk.MrDW schreef: Ben benieuwd of het spelverloop gaat veranderen vanaf nu.
~ Always look on the bright side of life ~

- Pura Vida
- Kardinaal
Zeker!humske schreef:Maar als je vaker met 2 speelt komen ze dan weer minder op tafel.Pura Vida schreef:Dat lijkt me zeker. Die roze kaarten zijn behoorlijk sterk, zeker met 3 of meer spelers. Wij laten ze nooit liggen eigenlijk.MrDW schreef: Ben benieuwd of het spelverloop gaat veranderen vanaf nu.
-
AstridvE
- Jakkiebak!
Ik speel het meestal alleen met mijn moeder. Roze vogels laat ik dan bijna altijd liggen, omdat ze weinig activeren.
- Edwin84
- Elfenkoning
Dat vind ik ook een ontwerpfout in het spel. Er is niet gedacht aan het meeschalen met het aantal spelers.AstridvE schreef: Ik speel het meestal alleen met mijn moeder. Roze vogels laat ik dan bijna altijd liggen, omdat ze weinig activeren.
- Pura Vida
- Kardinaal
Nou ja, ach, een "ontwerpfout" zou ik het niet noemen... Wingspan is niet ontworpen als tweepersoonsspel, maar is uitstekend te spelen met twee personen hoor. Die roze kaarten zijn met twee iets minder sterk misschien, maar meestal nog interessant genoeg, is onze ervaring. Het specifieke spelverloop, dat elke keer anders is, bepaalt sowieso het belang van de kaarten die je kunt spelen, of ze nou roze, bruin, geel, blauw of wit zijn.Edwin84 schreef:Dat vind ik ook een ontwerpfout in het spel. Er is niet gedacht aan het meeschalen met het aantal spelers.AstridvE schreef: Ik speel het meestal alleen met mijn moeder. Roze vogels laat ik dan bijna altijd liggen, omdat ze weinig activeren.
- WTULTC
- Elfenkoning
Een roze vogelkaart die profiteert omdat een andere een bepaalde actie uitvoert zijn best sterk. Als je die in de eerste ronde kunt spelen, dan forceer je ook bij een twee persoonsspel de strategie van een ander aan te passen. Bijv. dat hij dat vogels die eieren leggen in het watergebied te plaatsen.
- Edwin84
- Elfenkoning
Dus bij tweespelers nog minder reden een roze kaart te spelen omdat je die ander die roze actie niet gunt bij 1 op 1 spelen.
Als dan in het aanbod veel roze ligt wordt dit ook nog eens niet snel ververst omdat niemand die roze kaarten pakt.
Als dan in het aanbod veel roze ligt wordt dit ook nog eens niet snel ververst omdat niemand die roze kaarten pakt.